2018-02-15, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och du ditt klappmongo kan hålla dig till sanningen..

Det har nämligen även avhandlats i tråden att era påhittade 72 månader endast är gissningar och ni har ingen aning om när dessa kommer att inträffa....

För dessa står det ju heller inte ett skit om i avtalen!
Det är inte påhittat Pellets!
Det står väldigt tydligt i avtalen för respektive "LEDV Customer Cloud"
Start - slut datum!

Tex

ITCC (Italien)
Första utbetalning 2020-10-19.
November 2020 startar den månatliga tilldelningen av Shopping
Points. Månatliga Shopping Points från ITCC genererar SP-volym (SP
Balance för bokning + SP Career) alternativt löses in och betalas ut (om en
Discount Voucher finns tillgänglig).
ITCC-programmet avslutas 2023-10-19

Det är den stora skillnaden mellan enhet och moln:

Enhet har en fast utbetalningsplan (KP) men inga datum för när det sker = summan är förutbestämd och ej föränderlig.

Moln har fasta datum för utbetalning, dock ej fastslaget hur mycket dessa kommer ge = summan ej förutbestämd men föränderlig.
Citera
2018-02-15, 17:47
Bannlyst
Citat:
Sluta ljug - Det handlar om Sponsring och klubbarna AS Roma och FC Inter har inget samarbete med Lyoness.

Eller skall du också börja hävda det nu?

Precis som det andra klappmongot som in i det sista hävdade ett samarbete med Circle K? När allt Circle K gjorde till Lyoness är att sälja presentkort?
För mig är det en form av samarbete när du låter ett företag sponsra dig och du bär deras logga på matchtröjan och skyltar med företagets namn på hela hemma arenan!

Samarbetet är som så att FC Inter låter sig sponsras och accepterar därmed Cashback World som premium partner - delar ut CBW kort till sina fans som genom sin konsumtion sponsrar sin klubb (vänskapsbonus 1% går direkt till klubben).

Om 100000 fans handlar för 1000 kr/ månad blir det 1000.000 kr i intäkt till klubben. Nu är det fler än 100.000 fans som är potentiella mottagare.

Kalla det vad du vill, FC Inter och AS Roma har accepterat att förknippas med Cashback World genom denna sponsring.
Citera
2018-02-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Moln och enheter är två skilda begrepp, därav mitt påstående! Tagga ner lite!

Det står ingenstans i avtalet. Detta är dessutom avhandlat tidigare i denna tråd av bl.a mig, att Molnen inte garanterar en viss summa tillbaka, endast när utbetalningarna kommer börja.

Att det sämsta som kommer ske är et antagande jag gör utifrån vad Österrike molnet ger (som är det minsta och första).

Har samma rättighet att anta som ni antar att allt är skit och inte kommer fungera.

Exakt det står inte i avtalet för du kan förlora hela skiten.
Ett till antagande du gör är att pengarna från öserikiska molnet som betalas ut kommer från konsumtion genom klubbarnas kort. Det är mycket mer troligt att detta är ett rent ponzi där pengar från andra moln hamnar där för att betalas ut.
Skulle tippa på att du inte har någon insyn alls i hur handeln ser ut och att du bara blint litar på vad lyoness påstår.
Citera
2018-02-15, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Exakt det står inte i avtalet för du kan förlora hela skiten.
Ett till antagande du gör är att pengarna från öserikiska molnet som betalas ut kommer från konsumtion genom klubbarnas kort. Det är mycket mer troligt att detta är ett rent ponzi där pengar från andra moln hamnar där för att betalas ut.
Skulle tippa på att du inte har någon insyn alls i hur handeln ser ut och att du bara blint litar på vad lyoness påstår.
Att jag kan förlora insatsen har vi avhandlat långt tidigare i tråden - det finns inga garantier någonstans.

Ditt spekulerande får stå för dig, men med tanke på den mängd som utbetalats och vad som är kvar kommer det klart överstiga insatsen.

Men om det nu vore som du säger skulle nog Lyoness valt betala ut hela insatsen för Österikke molnet direkt istället för halva. Enligt avtalet är det nämligen möjligt (om det gett tillräckligt i konsumtion) få upp till 100% av insatsen vid första utbetalningen.
Det hade ju varit bättre promotion för de molnsystem som finns att köpa andelar i.
Citera
2018-02-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Att jag kan förlora insatsen har vi avhandlat långt tidigare i tråden - det finns inga garantier någonstans.

Ditt spekulerande får stå för dig, men med tanke på den mängd som utbetalats och vad som är kvar kommer det klart överstiga insatsen.

Men om det nu vore som du säger skulle nog Lyoness valt betala ut hela insatsen för Österikke molnet direkt istället för halva. Enligt avtalet är det nämligen möjligt (om det gett tillräckligt i konsumtion) få upp till 100% av insatsen vid första utbetalningen.
Det hade ju varit bättre promotion för de molnsystem som finns att köpa andelar i.

Nej det hade nog inte alls varit bättre då redan nu är det inte många som går på att någon större handel bedrivs genom klubbarna gratis kort.
Citera
2018-02-15, 19:29
Medlem
Citat:
Stackars lilla klappmongo....

"Om"...

Nu är det ju inte så - det är bevisat i Norge.

Ni klappmongon är tvungna att "köpa era" sp av ett par enkla orsaker...

1) Det finns inte butiker att hanlda för 10.000:- på månadsbasis , eftersom dom enda butiker som är anslutna är lättlurade klappmongon som Tant Agda i Östersund

2) Ni kan inte hitta tillräckligt med klappmongon under er som kan bibehålla en konsumtion.

3) En normal individ i Sverige lägger inte 10.000:- på en konsumtionsbudget för en 6 veckors period - vilket i sig kräver att du har ytterligare klappmongon under dig för att du skall kunna vara fortsatt berättigad till bonusdelen.

Detta gör att det ÄR ett pyramidspel och Ponzi - och att det är förbjudet i Norge

Men om vi ska förstå hur systemet är tänkt att fungera måste vi sätta oss in i hur det kan vara.

Om det sker konsumtion så man får ihop 50 SP är det fortfarande ett pyramidspel?

3) Vilken värld lever du i? Jag handlar bensin för minst 3000 kr varje månad, mat för 1500 kr till hemmet, lunch ute för 1500 kr, sen kläder, nöjen, digitala prylar, netflix, spotify. Jag bränner lätt 10000 varje månad?
Citera
2018-02-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
du høres ut som en fornuftig fyr og ikke som han andre en som bare prater skitt ..skjønner du at lyconett i Norge blir skadet med Terje Duesund på toppen med hans bakgrunn??? skjønner du vi i Norge blir skeptiske når alt prat på møter handler om verve folk og selge skyer ?? forstår du vi sliter med skjønne hvor alke pengene kommer fra til prosjekt X og bonuser på 150 millioner osv ??? skjønner du vi blir skeptiske til skyer når vi i fjor sommer fikk høre den italienske sky ville bli utsolgt på 3 uker av Terje Duesund og den enda ikke er utsolgt ..fyller de på med nye andeler ??? og skjønner du vi blir oppgitt og frustrert når lotteritilsynet mener lyoness og lyconett driver ulovlig i Norge ???
tenker du svare meg DRKOSSMOS
Citera
2018-02-15, 19:37
Medlem
Citat:
du høres ut som en fornuftig fyr og ikke som han andre en som bare prater skitt ..skjønner du at lyconett i Norge blir skadet med Terje Duesund på toppen med hans bakgrunn??? skjønner du vi i Norge blir skeptiske når alt prat på møter handler om verve folk og selge skyer ?? forstår du vi sliter med skjønne hvor alke pengene kommer fra til prosjekt X og bonuser på 150 millioner osv ??? skjønner du vi blir skeptiske til skyer når vi i fjor sommer fikk høre den italienske sky ville bli utsolgt på 3 uker av Terje Duesund og den enda ikke er utsolgt ..fyller de på med nye andeler ??? og skjønner du vi blir oppgitt og frustrert når lotteritilsynet mener lyoness og lyconett driver ulovlig i Norge ???

Min Norska är inte den bästa men jag tolkar så gott jag kan.

Jag har träffat Terje och vad jag tycker om honom kommer jag inte att säga här.

Angående det Italienska molnet fick även jag höra av min upline att det kommer vara slut på 2 veckor garanterat, jag sa då åt han att han får fan passa sig för vad han säger till folk för det kommer aldrig att hända. Detta har han fått äta upp efter och han har heller inte gjort om det misstaget att hetsa upp sånt igen.

Jag är helt med dig i vad du säger, jag tycker också att dom gör fel genom att bara sälja moln! Jag håller med dig! När dom gör så, så ser det ut som ett pyramidspel, folk investerar en massa pengar och han som är upline cashar in pengar. MEN skillnaden här är att dom som har cashat in pengar har ju fått moln eller enheter som kommer att ge dom pengarna tillbaka och mer därtill. Men givetvis måste ju systemet byggas upp från grunden med, men tyvärr så är inte dom som startade Lyoness i Sverige och Norge några entreprenörer. Dom är tyvärr helt värdelösa på att bygga nätverk, det enda dom kan är att sälja moln.

Titta på Italien 1 miljon konsumenter och nästan 14000 företag är anslutna, där har du entrepenörer! Dom som drog detta till Italien visste vad dom gjorde, dom var inte ekonomiskt oberoende redan innan utan dom var tvungna att bygga sig upp från noll!

Vi driver ingen olaglig verksamhet och om du har satsat och köpt några italienska moln så kommer du få tillbaka varenda krona när det drar igång!
Citera
2018-02-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Min Norska är inte den bästa men jag tolkar så gott jag kan.

Jag har träffat Terje och vad jag tycker om honom kommer jag inte att säga här.

Angående det Italienska molnet fick även jag höra av min upline att det kommer vara slut på 2 veckor garanterat, jag sa då åt han att han får fan passa sig för vad han säger till folk för det kommer aldrig att hända. Detta har han fått äta upp efter och han har heller inte gjort om det misstaget att hetsa upp sånt igen.

Jag är helt med dig i vad du säger, jag tycker också att dom gör fel genom att bara sälja moln! Jag håller med dig! När dom gör så, så ser det ut som ett pyramidspel, folk investerar en massa pengar och han som är upline cashar in pengar. MEN skillnaden här är att dom som har cashat in pengar har ju fått moln eller enheter som kommer att ge dom pengarna tillbaka och mer därtill. Men givetvis måste ju systemet byggas upp från grunden med, men tyvärr så är inte dom som startade Lyoness i Sverige och Norge några entreprenörer. Dom är tyvärr helt värdelösa på att bygga nätverk, det enda dom kan är att sälja moln.

Titta på Italien 1 miljon konsumenter och nästan 14000 företag är anslutna, där har du entrepenörer! Dom som drog detta till Italien visste vad dom gjorde, dom var inte ekonomiskt oberoende redan innan utan dom var tvungna att bygga sig upp från noll!

Vi driver ingen olaglig verksamhet och om du har satsat och köpt några italienska moln så kommer du få tillbaka varenda krona när det drar igång!
jeg satser på få mine penger tilbake og vi er jevli mange nordmenn som vil ut og evt ta ut søksmål hvis det trengs..jeg veit mer om dette om noen uker ..lyoness og lyconett er jeg ferdig med ..ser ut som også Norge som land er det samme
Citera
2018-02-15, 20:27
Medlem
Citat:
jeg satser på få mine penger tilbake og vi er jevli mange nordmenn som vil ut og evt ta ut søksmål hvis det trengs..jeg veit mer om dette om noen uker ..lyoness og lyconett er jeg ferdig med ..ser ut som også Norge som land er det samme

Om det är det du vill hoppas jag att du får tillbaka dina pengar! Men it aint over until the fat lady sings. Dock kommer inte CBW att gå samma öde till mötes, man ska aldrig ge sig in i nått man inte förstår till fullo!

Du kommer en vacker dag att ångra dig med att du inte höll kvar i dina Italien andelar.
Citera
2018-02-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Om det är det du vill hoppas jag att du får tillbaka dina pengar! Men it aint over until the fat lady sings. Dock kommer inte CBW att gå samma öde till mötes, man ska aldrig ge sig in i nått man inte förstår till fullo!

Du kommer en vacker dag att ångra dig med att du inte höll kvar i dina Italien andelar.
ta deg en bolle nå og inte begynn og prata skitt
Citera
2018-02-15, 23:39
Medlem
Citat:
ta deg en bolle nå og inte begynn og prata skitt

Ingen aning vad bolle betyder, men du bestämmer inte över vad jag gör. Att du inte satt dig in i Lyconet och förstått vad det innebär att jobba med det är ditt problem, inte mitt.

Om du så gärna önskar få dina pengar tillbaka hoppas jag verkligen du får det.

Men kom inte och gnäll om några år ifall det visar sig att investera i Italien moln var det du borde gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in