2018-12-22, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Bonusen hänger ihop med omsättningen för molnköpen.

Vet du vad ett sådant system kallas?
Ja! Komission, dvs bonus utifrån föregående prestation! Många företag använder den modellen för att stimulera tillväxt!

https://en.wikipedia.org/wiki/Performance-related_pay

Min polares sambo har en grundlön som innesäljare men får sedan bonus relaterad till hennes försäljning!
Senast redigerad av dandarabilla 2018-12-22 kl. 12:43.
Citera
2018-12-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Ja! Komission, dvs bonus utifrån föregående prestation! Många företag använder den modellen för att stimulera tillväxt!

Min polares sambo har en grundlön som innesäljare men får sedan bonus relaterad till hennes försäljning!

Nu blandar du ihop äpplen och päron

Lyoness molnsystem är ett rent pengarspel.
När tillräckligt många har invisterat så får du utbetalt av deras pengar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ponzibedrägeri
Citera
2018-12-22, 15:49
Medlem
Citat:
Varför ska det ena utesluta det andra? Fördelen med cashback kortet är ju att jag får all bonus kontant åter till kontot!

Sen betalar jag inte överpris på Citygross, jag får ju samma pris som alla andra!

Faxa du på....!

Hur du väljer att lösa din privatekonomi är naturligtvis din ensak. Jag tror dock få är beredda att acceptera ett så omständigt sätt som att köpa presentkort för att spara några få kronor. När du köper ett presentkort på 3000kr hos City Gross så sparar du 60kr.

Nu har ju inte Lyoness/myWorld/etc något samarbete med City Gross utan Lyoness/myWorld/etc står för rabatten som betalas ut till dig. Så naturligtvis betalar du inga överpriser på City Gross för din rabatt då City Gross inte har några kostnader att täcka för den rabatt du får.

De företag som har ett samarbete med Lyoness/myWorld/etc får ju själva betala den cashback som betalas ut plus abonnemang, utrustning, reklammaterial etc. Naturligtvis påverkar detta priset vilket gör att du som kund får betala mer för den produkt du köper bara för att få cashback.
Citera
2018-12-22, 15:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Nu har ju inte Lyoness/myWorld/etc något samarbete med City Gross utan Lyoness/myWorld/etc står för rabatten som betalas ut till dig.
Låter inte det som Ebberöds bank?

Är enda vitsen med presentkorten på City Gross att Lyoness vill se seriösa ut?
Citera
2018-12-22, 15:55
Medlem
Citat:

Har du redan börjat smutta på lördagsgroggen? Att få provision på försäljning är inte samma sak som att få utbetalningar från ett pyramidspel. Den enda prestationen som finns i ett pyramidspel är nya inbetalningar från nya och gamla deltagare. Först när tillräckligt många under dig i pyramiden har betalat in pengar får du din ”provision”. Har ingenting med prestationsbaserad lön att göra.
Citera
2018-12-22, 15:58
Medlem
Citat:
Jo, den går framåt men sakta. Dock verkar det som det går fortare senaste året och framförallt halvåret!
Vi kan återkomma till denna fråga om exakt ett år och utvärdera utvecklingen från idag!
Du säger nej! Jag säger att det kommer utvecklas! Vi tar upp det igen julen 2019!

Så här har det låtit sedan flera år tillbaka. Snart så släpper det, vänta om ett år ska ni få se. Gå tillbaka 5-6 år i tråden så ser du exakt samma argument. Men det har ju inte hänt så mycket trots alla år som gått...
Citera
2018-12-22, 16:13
Medlem
Citat:
Skrev att OM det varit minst 50% i Norge så hade det inte varit ett problem. Skrev inte att det var 50%! Saknar du fullständigt förmågan att läsa?
Det är alltså själva procentfördelningen man hänger upp sig på! Inte själva förekomsten av den del som uppgår till 90% utan att det är snedfördelat! Det är alltså balansen mellan dessa två delar som är problemet och det är väl därför ni gör allt ni kan för att skriva till företagen så de ska dra sig ur. För skulle det inte vara fan om det en dag blir tvärtom, att konsumtionen uppgår till minst 50%!
Då är ju allt frid och fröjd.

Men den utvecklingen vill inte ni se!

OM intäkterna från handel varit minst 50% i Norge så hade det inte varit ett problem nej, eftersom den norska lagstiftningen om MLM säger att minst 50% av intäkterna måste komma från handel för att inte räknas som ett pyramidspel. Endast 9% kom från handel och 91% från ”investeringar”.

Ser du verkligen inte problemet? Det är, som du skriver, balansen mellan dessa som är problemet. Just därför fick man stänga ner i Norge. Det är inte så att man ”hängt upp sig” på fördelningen utan konstaterat att det är ett pyramidspel eftersom intäkterna huvudsakligen kommer från ”investeringar” och inte från handel.
Citera
2018-12-22, 19:22
Medlem
Citat:
Felet som alla andra Citygross kunder gör är att de INTE betalar med presentkorten! De missar dessa 2% som vi får utöver ALLT annat de får! Förstår du nu?
Kan jag förklara det tydligare?

Ska jag förklara det tydligare för dig och alla andra klappmongon

Vi använder andra kort - och beroende vilket bonuskort får vi 2-5% , och beroende på bonusprogram även upp till 10%

Alltså , dina och alla andra klappmongons 2% är bara skrattretande
Citera
2018-12-22, 19:23
Medlem
Citat:
Jo, den går framåt men sakta. Dock verkar det som det går fortare senaste året och framförallt halvåret!
Vi kan återkomma till denna fråga om exakt ett år och utvärdera utvecklingen från idag!
Du säger nej! Jag säger att det kommer utvecklas! Vi tar upp det igen julen 2019!

Stackars klappmongo - över åtta års verksamhet i Sverige - och INGENTING händer...

Inga större kedjor är med - inga större butiker - endast Märtas godisbutik i Arvidsjaur...

Inse fakta - konceptet fungerar inte...
Citera
2018-12-22, 19:27
Medlem
Citat:
På Citygross handlar jag mat, inte en ny TV eller tvättmaskin!
Skulle olyckan vara framme kan jag däremot gå in och köpa det på Elgiganten, be om faktura och sedan beställa presentkorten. Därefter betala fakturan i butiken några dagar senare med presentkorten!
Lite bökigt men det ger 1% men "många bäckar små"....
Inte för du skulle bry dig om 1-2%....du bryr dig bara om 10% som du får hela tiden!

Du svarade inte på frågan var och hur du ständigt får 10% som du påstår!

LITE bökigt?

Är du helt slut i huvudet? - JUst ja - dum fråga - du är ett klappmongo!

Nej - man gör inte så - vi vanliga använder våra kort och köper den direkt...
UTAN presentkort
UTAN faktura

Mellan 8-10% ligger min rabatt på hos Hilton med deras medlemskap eftersom jag är dom trogna.
Och nej - det går inte ditt klappmongo att få den rabatten via Hotels.com och Cashback World

Samma rabatt har jag totalt när jag är i Sverige på Nordic Choice - kan dessutom samla en herrejävlans massa poäng när jag använder det VISA kortet...
VART jag vill....

Det enda jag gör är...
A) Medlem i deras bonusprogram
B) Håller mig till dessa kedjor
C) Använder "deras" kort...

Du och andra klappmongon bör nog även kolla in SAS EB korten (AMEX/MC) - skaplig återbäring där med i poängen som förvandlas till Miles...
Men ni klappmongon försöker ju bara att handla på Märtas lilla butik i Arvidsjaur för att få 2%

Noterbart är ju att även MedMera kortet - om man belastar det konstant kommer upp i en återbäring på 5%
Citera
2018-12-22, 19:28
Medlem
Citat:
Det är ett digitalt kort i din mobiltelefon ditt envisa klappmongo!
Vem fan kastar sin mobiltelefon?

Men stackars klappmongo - du förstår tydligen inte siffrorna från Norge...

INGEN av er klappmongon använder medlemskapet när ni handlar...
Det enda ni har medlemskapet till är för att köpa positioner , positioner och positioner - ingenting annat.
Citera
2018-12-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ganska enkelt: om det sker så kommer ju per automatik deras utgifter i bonusar (eller vad vi nu ska kalla det) minska proportionellt!
Så mycket har jag förstått av den delen att bonusen hänger ihop med den omsättningen på moln etc!

Är du dum eller?

Stackars klappmongo....

Cashback World går totalt 50 Miljoner plus under 2017
Cashback world får in 90 Miljoner från klappmongon som köpt positioner

Bonusutbetalningarna märker man inte i rapporten - dom är helt obefintliga - men för sakens skull - 1 Miljon i Bonus utbetalningar under 2017 (Notera längre bak i tråden om alla bonusar som skall komma SSSNNNAAARRRTTT)

Så om alla klappmongon slutar köpa molnandelar i Ponzispelet så är det KK inom ett år eller 2 för Cashback World...
50-90+1= 39 Miljoner back...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in