Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Och du står utanför en kristen församling, helt solo, du har ingen trovärdighet:
"Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar." (Matt 12:30 Bibel2000)
"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:24-25 Bibel2000)
Vilken sammankomst för kristna deltar du i?
Jag har redan talat om för dig att sanna kristna är en del av Kristi kropp.
Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som stänger till himmelriket för människorna. Ni går inte själva in, och dem som vill komma dit in släpper ni inte in. Matt 23:13
Ni predikar lögner för de som lyssnar på er. Vårt hemland är himlen.
Många – jag har ofta sagt det och säger det nu med tårar – är fiender till Kristi kors (check!), de lever så att de slutar i fördärvet, deras gud är buken och sin ära får de genom könet, dessa som bara tänker på det jordiska (check!). Vårt hemland är himlen, och därifrån väntar vi också den som skall rädda oss, herren Jesus Kristus. Fil 3
Jesus svarade: »Sannerligen, jag säger er: om ni inte äter Människosonens kött och dricker hans blod äger ni inte livet. Joh 6
Ni förnekar att Jesus korsfästes. Ni förnekar att Guds rike är ett himmelrike. Ni förnekar att alla som vill ha evigt liv i Kristus skall delta i nattvarden.