2022-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Och du står utanför en kristen församling, helt solo, du har ingen trovärdighet:

"Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar." (Matt 12:30 Bibel2000)

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:24-25 Bibel2000)

Vilken sammankomst för kristna deltar du i?
Jag har redan talat om för dig att sanna kristna är en del av Kristi kropp.

Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som stänger till himmelriket för människorna. Ni går inte själva in, och dem som vill komma dit in släpper ni inte in. Matt 23:13

Ni predikar lögner för de som lyssnar på er. Vårt hemland är himlen.

Många – jag har ofta sagt det och säger det nu med tårar – är fiender till Kristi kors (check!), de lever så att de slutar i fördärvet, deras gud är buken och sin ära får de genom könet, dessa som bara tänker på det jordiska (check!). Vårt hemland är himlen, och därifrån väntar vi också den som skall rädda oss, herren Jesus Kristus. Fil 3

Jesus svarade: »Sannerligen, jag säger er: om ni inte äter Människosonens kött och dricker hans blod äger ni inte livet. Joh 6

Ni förnekar att Jesus korsfästes. Ni förnekar att Guds rike är ett himmelrike. Ni förnekar att alla som vill ha evigt liv i Kristus skall delta i nattvarden.
Senast redigerad av DindooNuffin 2022-08-27 kl. 19:29.
Citera
2022-08-27, 19:42
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Blev du katolik när du föddes, eller när du blev döpt några år senare som barn?

Född katolik precis som du JV
Citera
2022-08-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Fast då har du en konstig förståelse av vad "förvränga" är.
Just det att de publicerat allt måste ju göra det svårare att förvränga (alltså ändra) eftersom det ju finns publicerat exakt vad som skrivits. Att citera därifrån skulle ju bara vara att "förvränga" om man citerade fel.
Har du hittat någon här som citerat fel, eller hittar du bara på om att förvränga "det som står i publikationerna"?

Det är du som har en konstig förståelse av vad "förvränga" är. Bibeln själv säger:

"Att vår herre dröjer skall ni betrakta som en räddning. Detta har också vår käre broder Paulus skrivit till er i enlighet med den vishet han har fått. Det gör han i alla sina brev när han talar om dessa ting. Där finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna FÖRVRÄNGER okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2Petrus 3:15-16 Bibel2000)

Skrifterna/text/förvränger, förstår du? Det som är skrivet förvränger man.

Att man förvränger bibelns texter är inte större skillnad till att man förvränger Jehovas vittnens texter.

Har du aldrig i hela ditt liv erfarit att någon har förvrängt någon annans text? Otroligt naivt !!!!/idiotiskt.
Citera
2022-08-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Född katolik precis som du JV

Va?!!!

Jag var 24 år när jag blev döpt som ett Jehovas vittne, varför ljuger du? Och innan dess hade jag inte föräldrar som ens var troende, utan snarare ateistiska. Jag var tvungen att avsäga mig min "tro" i Svenska Kyrkan, eftersom jag blev "troende" automatiskt i Svenska Kyrkan när jag blev född.

Hur okunnig är du egentligen???!!!
Citera
2022-08-27, 19:58
Medlem
Citat:
Citat:
Och du står utanför en kristen församling, helt solo, du har ingen trovärdighet:

"Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar." (Matt 12:30 Bibel2000)

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar, och låt oss inte försumma våra sammankomster, som några brukar göra, utan uppmuntra varandra, och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." (Hebr 10:24-25 Bibel2000)

Vilken sammankomst för kristna deltar du i?
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag har redan talat om för dig att sanna kristna är en del av Kristi kropp.

Vilken församling är det? Vilket telefonnummer ska jag ringa för att få kontakt med din församling?

Om jag tycker att dina åsikter är dom rätta, vart ska jag vända mig?

"Ge akt på er själva och på hela den hjord som den heliga anden satt er att ha uppsikt över, för att ni skall vara herdar för GUDS FÖRSAMLING som han har vunnit åt sig med sin sons blod." (Apg 20:28 Bibel2000 )

Vilken är Guds församling enligt dig? Vart ska jag vända mig för att kunna få bröder och systrar?
Citera
2022-08-27, 20:02
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Och det tack vare att Jehovas vittnen publicerar allting så att ni kan förvränga det som står i publikationerna.

Den styrande kretsen efter alla falska löften/profetior givna av Russel och Rutheford , där de lovat att den Katolska Kyrkan kommer utplånas 1925 och där man stödde sina "profetior" på "tecken" som uppfinningen av taggtråd eller när Sovjet skickade Sputnik sateliten i rymden och det skulle vara ett tecken på nära förestående Armageddon.

Men efter alla dessa falska löften som smutsade ner JV grundaren Russels namn och hans efterträdaren den ännu värre fräcka lögnaren Rutheford
då bestämde sig den styrande kretsen att aldrig mer sätta ut namn på vem som skriver dessa löften/profetior framöver i Vakttornet och Vakna, så efter den tiden är det ingen från den styrande kretsen som skriver sitt namn under känsliga texter.
Citera
2022-08-27, 20:11
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Va?!!!

Jag var 24 år när jag blev döpt som ett Jehovas vittne, varför ljuger du? Och innan dess hade jag inte föräldrar som ens var troende, utan snarare ateistiska. Jag var tvungen att avsäga mig min "tro" i Svenska Kyrkan, eftersom jag blev "troende" automatiskt i Svenska Kyrkan när jag blev född.

Hur okunnig är du egentligen???!!!

Haha, snälla tänk lite, du skriver här under en pseudonym, så jag vet inte vad du heter och än mindre känner dig,
så det handlar inte om okunnighet.... utan ett skämtsamt påstående som bara du kunde verifiera,

du skriver med sådan iver och bitskhet att jag trodde att du var född JV,

Men det att du var från en ateistisk familj förklarar ändå en del, du saknade insikt vad kristendomen är och därför var du lätt att påverka med Vakttornets teologi, eftersom du saknade kristna referensramar.
Citera
2022-08-27, 20:11
Medlem
Citat:
Citat:
som har träffat JV och tack vare internet kan man ta reda på saker som era gamla Vakttorn ,Vakna, etc.

Citat:
Och det tack vare att Jehovas vittnen publicerar allting så att ni kan förvränga det som står i publikationerna.

Citat:
Den styrande kretsen efter alla falska löften/profetior givna av Russel och Rutheford , där de lovat att den Katolska Kyrkan kommer utplånas 1925 och där man stödde sina "profetior" på "tecken" som uppfinningen av taggtråd eller när Sovjet skickade Sputnik sateliten i rymden och det skulle vara ett tecken på nära förestående Armageddon.

Men efter alla dessa falska löften som smutsade ner JV grundaren Russels namn och hans efterträdaren den ännu värre fräcka lögnaren Rutheford
då bestämde sig den styrande kretsen att aldrig mer sätta ut namn på vem som skriver dessa löften/profetior framöver i Vakttornet och Vakna, så efter den tiden är det ingen från den styrande kretsen som skriver sitt namn under känsliga texter.

Som jag sade, allting ligger öppet, även för er att förvränga saker och ting.
Citera
2022-08-27, 20:16
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Som jag sade, allting ligger öppet, även för er att förvränga saker och ting.

Haha, men det tyder inte på JV öppenhet... utan beror på att man marknadsförde JV på ett väldigt aggressivt sätt ut ur marknadsföringssynpunkt så dessa skrifter finns på bibliotek och andra ställen.

Man tryckte enorma mängder Vakttorn så det skulle vara en omöjlighet att samla in alla och förstöra de.
Citera
2022-08-27, 20:26
Medlem
Citat:
Haha, men det tyder inte på JV öppenhet... utan beror på att man marknadsförde JV på ett väldigt aggressivt sätt ut ur marknadsföringssynpunkt så dessa skrifter finns på bibliotek och andra ställen.

Med andra ord, öppenhet.
Citera
2022-08-27, 20:34
Medlem
Citat:
Vilken församling är det? Vilket telefonnummer ska jag ringa för att få kontakt med din församling?

Om jag tycker att dina åsikter är dom rätta, vart ska jag vända mig?

"Ge akt på er själva och på hela den hjord som den heliga anden satt er att ha uppsikt över, för att ni skall vara herdar för GUDS FÖRSAMLING som han har vunnit åt sig med sin sons blod." (Apg 20:28 Bibel2000 )

Vilken är Guds församling enligt dig? Vart ska jag vända mig för att kunna få bröder och systrar?
Du ger svaret själv. Guds församling består av alla som tillhör Kristus. Vilket samfund de tillhör saknar betydelse. Du har kanske läst breven till församlingarna i Upp? Det innehåller olika saker som de som är med i en viss församling måste rätta till. Jag gör samma sak här. Är du ett JV får du läsa om vad ni gör fel. Är någon frikyrklig eller har avvikande åsikter får de läsa om det. Jag anpassar budskapet efter behov som jag ser det. Jag förstår bara din löjliga kritik utifrån perspektivet att Jesus sa sanningen ska göra er fria, och en del JV har hörsammat det och lämnat sekten.
Citera
2022-08-27, 20:41
Medlem
Citat:
Du ger svaret själv. Guds församling består av alla som tillhör Kristus. Vilket samfund de tillhör saknar betydelse.

Ok, så du menar att Jehovas vittnen som samfund tillhör Guds församling?

Citat:
Du har kanske läst breven till församlingarna i Upp? Det innehåller olika saker som de som är med i en viss församling måste rätta till. Jag gör samma sak här. Är du ett JV får du läsa om vad ni gör fel. Är någon frikyrklig eller har avvikande åsikter får de läsa om det. Jag anpassar budskapet efter behov som jag ser det. Jag förstår bara din löjliga kritik utifrån perspektivet att Jesus sa sanningen ska göra er fria, och en del JV har hörsammat det och lämnat sekten.

Så inte alla samfund "som tillhör Kristus" tillhör Guds församling?

Hur vill du ha det?

Vilka samfund tillhör "Guds församling" enligt dig? Vilket telefonnummer ska jag ringa om jag vill bli del av "Guds församling"?

Vilket samfund menar du att uppriktigt troende ska söka sig till, för att söka "Guds församling"???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in