2017-02-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag tror de ser det som ett privilegie att få vara submissive. (De tror att de tror detta efter många år av indoktrinering.) Att det är naturligt och Guds vilja. Jag har hört en del säga att det är skönt att slippa männens ansvar.

Samuel Herd höll ett tal för flera år sen där han sa att kvinnans roll är att vara mannen undergiven. Att hennes kranievolym är 10% mindre än mannens och att det bevisar att hon inte är designad för en ledarroll.
De kvinnor som säger att "om jag vore en man/äldste broder så skulle jag göra si och så mycket bättre" gränsar till homosexualitet. Att vilja vara nåt man inte är designad till att vara.
Och så babblar han om hur satan gör folk till homosexuella.
Vidare säger han att även om en fru vet att hon är smartare än sin man så ska hon aldrig visa det utan får hålla inne med sina idéer.
Lyssna på talet här; https://youtu.be/Wqzc2M8_MBA

Ja vad säger man? Saknar ord för att beskriva ett så in i helvete korkat tal. Att de inte skäms!
Citera
2017-02-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Ja vad säger man? Saknar ord för att beskriva ett så in i helvete korkat tal. Att de inte skäms!

Haha!
Lite som August Strindberg, som tillsammans med en kompis försökte bevisa ett samband mellan kvinnor och grova brottslingar med hjälp av kraniemått...
Citera
2017-02-28, 21:16
Medlem
Intressant :
http://www.aftonbladet.se/a/zola4
Citera
2017-02-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Intressant :

Kanske man borde skicka länken om hur man tänker om kvinnor till regeringen. Måste ju vara effektiv vaccin mot alla framtida bidrag
Citera
2017-02-28, 21:52
Medlem
Citat:
Kanske man borde skicka länken om hur man tänker om kvinnor till regeringen. Måste ju vara effektiv vaccin mot alla framtida bidrag
Då är det inte många religioner som klarar sig ....
Citera
2017-02-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Än sen då? Sån skit går stick i stäv mot Sveriges intentioner att vara ett jämställt land.
Citera
2017-02-28, 21:56
Medlem
Citat:
Än sen då? Sån skit går stick i stäv mot Sveriges intentioner att vara ett jämställt land.
Japp.
Citera
2017-02-28, 23:05
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Det tycker jag absolut ni i Sverige bör göra!! Nu är chansen, innan det är för sent.

Skicka även sammanfattningen av ARC fynd ang pedofili (i JV pedofiltråden) och deras skadliga tvåvittnesregel! Denna grupp förtjänar inte stadsbidrag. De behöver inga bidrag alls, de är ett multimiljard fastighetsföretag som använder religion som täckmantel. De borde tämligen beskattas istället.
Citera
2017-02-28, 23:09
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Det är sant, islam borde ju inte få några bidrag heller så som de främjar pedofili, hedersmord och hat mot homosexuella. Det går ju att protestera mot allt, även islam och alla andra samhällsskadliga sekter. Börja redan idag, vanligt folks röster kan göra sig hörda också och kan göra skillnad.
Citera
2017-03-01, 00:04
Medlem
Citat:

Ja skicka du.
Citera
2017-03-01, 07:27
Medlem
Vasectomaters avatar
Det går inte att fantisera ihop en lögn om detta, men JV har nu en egen game-app som heter "JW Crush" och fungerar precis som Candy Crush men med frukter, svampar och nötter och sånt istället för godis. Helt otroligt, jag var ju tvungen att ladda hem den för några dagar sen. Det lustiga är att mellan varje avklarad nivå så får man en bibelfråga, multipel choice, som man kan tjäna ihop till boosters för om man svara rätt, Hahaha!!!
Det värsta av allt...jag har FASTNAT för skiten!!! Kan inte sluta, hahahaa!!

Vem hade väl trott att Big J skulle gå och godkänna sånt här tidsslöseri på gamla dar? Kanske är för att hålla ungarna lugna och fina under de långa och supertråkiga mötena så föräldrarna slipper dra in sina olydiga barn på toaletterna för en omgång av biblisk tuktan.
Undrar vad Jehova kommer godkänna härnäst?

PS, varning om du väljer att kolla in spel-appen av ren nyfikenhet, kontrollera din självbehärskning innan du blir tung missbrukare som mig.
Senast redigerad av Vasectomater 2017-03-01 kl. 07:31.
Citera
2017-03-01, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Intressant :

Citat:
Det ställs krav för att komma ifråga. De religiösa organisationerna förväntas bland annat verka för jämställdhet mellan män och kvinnor samt "klart markera avståndstagande från antidemokratiska strömningar".

Hur tror du att JV löser detta varjverumxx?
Framåt med kvinnliga äldste och Vakttornsstudieledare?
Jag har på känn att de gärna vill ha bidraget men är inte så sugen på en motprestation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in