Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Jo, precis. Här fick alltså en 16-åring vända sig till socialen för att få slippa JV-livet. Det är ju helsjukt
Min erfarenhet är att JV-föräldrar klär upp sina barn och släpar ut dem i tjänsten. Små barn kanske inte förstår vad de gör, men barn i skolåldern tycker ofta att detta är ett veritabelt helvete. Jag förstår att 16-åringen mått väldigt dåligt. Och idiot-JV-mamman fortsatte tvinga honom. Bra gjort av grabben att ta kontakt med myndigheter. Snart är han en fri man.😄
Jo, själv tyckte jag att det var illa nog att åka till kyrkan varje söndag. Till en början var det lite intressant när det var nytt, men det blev ju snart inte längre något nytt. Vad är egentligen meningen med att upprepa en massa gamla texter som de flesta som sitter där redan kan praktiskt taget utantill?
Fast att släpas med i tjänsten är illa om man inte vill eftersom man ju då lär sig att det är bäst att inte säga sanningen och att vara svekfull genom att man måste fejka att man gillar att gå i tjänsten (annars blir det problem) och att le hela tiden när man träffar folk som blir sura över att man knackar på och stör.
Man fostras helt enkelt att hålla en falsk fasad om man inte faktiskt är en hängiven följare.