2022-08-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, så du menar att Jehovas vittnen som samfund tillhör Guds församling?

Så inte alla samfund "som tillhör Kristus" tillhör Guds församling?

Hur vill du ha det?

Vilka samfund tillhör "Guds församling" enligt dig? Vilket telefonnummer ska jag ringa om jag vill bli del av "Guds församling"?

Vilket samfund menar du att uppriktigt troende ska söka sig till, för att söka "Guds församling"???
Let me put it this way.

Men den som inte har Kristi ande tillhör inte honom. Rom 8:9

Ni har varken fått Guds eller Kristi ande, så ni tillhör inte Kristus. Ni FÖRNEKAR Jesus som Gud, som korsfäst, kort sagt: ni är antikrister.
Citera
2022-08-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Let me put it this way.

Men den som inte har Kristi ande tillhör inte honom. Rom 8:9

Ni har varken fått Guds eller Kristi ande, så ni tillhör inte Kristus. Ni FÖRNEKAR Jesus som Gud, som korsfäst, kort sagt: ni är antikrister.

Vilka har det då?

Du och vilka andra?

Eller är det bara du i hela världen som har Guds ande?
Citera
2022-08-27, 20:57
Medlem
Citat:
Vilka har det då?

Du och vilka andra?

Eller är det bara du i hela världen som har Guds ande?
Att du måste ställa frågor visar att du inte har en susning.

Jag är inte den ende som har Kristi ande, men jag är nog en av få nu levande som har fått en vit sten.
Citera
2022-08-27, 20:58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är du som har en konstig förståelse av vad "förvränga" är. Bibeln själv säger:

"Att vår herre dröjer skall ni betrakta som en räddning. Detta har också vår käre broder Paulus skrivit till er i enlighet med den vishet han har fått. Det gör han i alla sina brev när han talar om dessa ting. Där finns somligt som är svårt att förstå, och detta liksom vad som står i de övriga skrifterna FÖRVRÄNGER okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2Petrus 3:15-16 Bibel2000)

Skrifterna/text/förvränger, förstår du? Det som är skrivet förvränger man.

Att man förvränger bibelns texter är inte större skillnad till att man förvränger Jehovas vittnens texter.

Har du aldrig i hela ditt liv erfarit att någon har förvrängt någon annans text? Otroligt naivt !!!!/idiotiskt.

Jaså? Att citera korrekt är aldrig att förvränga, så det citat du ger talar om att ta en text och ändra dess ordalydelse till något annat än den korrekta ordalydelsen, inte att citera korrekt från en faktisk text.

Jag påstod att om man citerar korrekt så förvränger man inte. Men menar du verkligen att det skulle vara fel på något sätt och att en korrekt citering skulle vara att förvränga?

Förklara i så fall hur du menar att en korrekt citering skulle vara att förvränga för jag förstår inte alls hur det skulle fungera.
Senast redigerad av Smeso 2022-08-27 kl. 21:05.
Citera
2022-08-27, 21:25
Medlem
Citat:
Att du måste ställa frågor visar att du inte har en susning.

Ja självklart, vilka har Guds ande?

Citat:
Jag är inte den ende som har Kristi ande, men jag är nog en av få nu levande som har fått en vit sten.

Ok, vilka andra har Kristi ande?
Citera
2022-08-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jaså? Att citera korrekt är aldrig att förvränga, så det citat du ger talar om att ta en text och ändra dess ordalydelse till något annat än den korrekta ordalydelsen, inte att citera korrekt från en faktisk text.

Jag påstod att om man citerar korrekt så förvränger man inte. Men menar du verkligen att det skulle vara fel på något sätt och att en korrekt citering skulle vara att förvränga?

Förklara i så fall hur du menar att en korrekt citering skulle vara att förvränga för jag förstår inte alls hur det skulle fungera.

Försök inte, det är du som ska förklara hur man förvränger texten i bibeln:

"liksom vad som står i de övriga skrifterna FÖRVRÄNGER okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2Petrus 3:16 Bibel2000)"
Citera
2022-08-27, 21:54
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Försök inte, det är du som ska förklara hur man förvränger texten i bibeln:

"liksom vad som står i de övriga skrifterna FÖRVRÄNGER okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2Petrus 3:16 Bibel2000)"

Nej, det var ju du som felaktigt påstod att det som Vakttornet publicerat förenklat förvrängning därför att du inte förstod vad "förvrängning" är.

Jag har redan förklarat att man förvränger om man ändrar vad det faktiskt står till något annat. Annars är det ju korrekt och inte förvrängt.

Vad är det som du har så svårt att förstå med det?
Citera
2022-08-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nej, det var ju du som felaktigt påstod att det som Vakttornet publicerat förenklat förvrängning därför att du inte förstod vad "förvrängning" är.

Jag har redan förklarat att man förvränger om man ändrar vad det faktiskt står till något annat. Annars är det ju korrekt och inte förvrängt.

Vad är det som du har så svårt att förstå med det?

Så hur menar du att man förvränger bibeln?

"liksom vad som står i de övriga skrifterna FÖRVRÄNGER okunniga och obefästa människor, till sitt eget fördärv." (2Petrus 3:16 Bibel2000)
Citera
2022-08-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ja självklart, vilka har Guds ande?

Ok, vilka andra har Kristi ande?
Inte du.

Alla som tillhör Kristus. Med andra ord inte du. Vet du vad det innebär att ha Kristi ande?
Citera
2022-08-27, 22:14
Medlem
Citat:
Inte du.

Alla som tillhör Kristus. Med andra ord inte du. Vet du vad det innebär att ha Kristi ande?

Ok, inte jag, men vilka andra?

Du verkar vara självklar med Kristis ande, kan jag kontakta dig? Eller finns det andra jag kan kontakta som har Kristi ande? Vilka är dessa som har Kristi ande, vet du det ens själv?
Citera
2022-08-27, 22:14
Medlem
rex144s avatar
Även om vi bortser från all manipulation och lurenderi som Vakttornet genom åren ägnat sig åt så återstår det viktigaste problemet med JV, nämligen att de tror inte på att Jesus återuppstod på riktigt och inte som ett andeväsen samt att de erkänner inte Jesus som Gud.

Tror man inte på uppståndelsen och på att Jesus är Gud då kan man inte betraktas som kristen.
Senast redigerad av rex144 2022-08-27 kl. 22:17.
Citera
2022-08-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ok, inte jag, men vilka andra?

Du verkar vara självklar med Kristis ande, kan jag kontakta dig? Eller finns det andra jag kan kontakta som har Kristi ande? Vilka är dessa som har Kristi ande, vet du det ens själv?
Alla som tillhör Kristus.

Hemligheter som jag inte ska avslöja. Du kan dock få svar på min fråga till dig eftersom det står i bibeln: vad innebär det att ha Kristi ande?

Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom?Men vi (som har Kristi ande) tänker Kristi tankar. 1Kor 2:16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in