Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ok, men vad är din åsikt i frågan om man kan umgås via internet eller inte?
Kan man bara umgås i verkliga livet enligt dig?
I den frågan anser jag att ett internetumgänge kan vara en del av ett umgänge. Är det den enda umgängesformen så skulle jag knappast kalla det ett särskilt rikt umgänge.
Men egentligen fattar jag inte varför jag svarar på frågor från dig. Som jag har förstått din diskussionsteknik så svarar du bara på frågor om du kan ta sönder frågor i deras beståndsdelar, välja en liten del av frågan som du avsiktligt missförstår och lämnar allt som är det minsta jobbigt att svara på utan svar. Åt andra hållet ställer du frågor av två anledningar. Antingen hoppas du på att någon ska falla i en gillrad gotchafälla eller så ställer du frågor på ett sätt så att du ska kunna bygga en fin halmgubbe att bekämpa så att du framstår som en äkta Kristi riddare. Korset och svärdet förihelvete! Deus vult! Om någon tar upp ditt trötta ormslingrande så beskyller du dem för dina egna fultricks. Alltid utan att belägga de grundlösa påhoppen.
Så en fråga som berör trådämnet. Åtminstone utkanten av det. När du gick med i JV, gjorde du det för att du gick på deras skeva snack eller är du fullständigt medveten om hur sekter fungerar och gick cyniskt med för att kunna dra nytta av och parasitera på stackarna som går med för att de faktiskt blir lurade?
Se där, en fråga ställd som du ställer frågor... Voila!
För övrigt, såvitt jag vet, avbröts inga utbetalningar pga någon form av påverkan. Ni började söka bidrag 2007 och blev nekade. Första gången ni fick det godkänt var 2019, om jag inte läst fel, och det betalades ut första gången (någonsin) 2021? Ni har även blivit tilldömda ett skadestånd för att beslutet att inte betala ut fattades på felaktiga grunder. Ett beslut som jag personligen tycker är felaktigt. Jag tycker inte destruktiv sektverksamhet ska ha statligt stöd. Min personliga åsikt kan vi ju förstås lämna därhän. Men håll inte på och ljug om att någon organisation, som försöker hjälpa offer för er motbjudande verksamhet att komma tillbaka till livet, har gjort nåt de inte har. Det där återkommande ljugandet klär någon som anser sig representera någon form av moralisk överlägsenhet så fruktansvärt illa.