Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så du påstår att socialdemokraterna och moderaterna är fiathandlare? På ett sätt så håller jag med dig om det, politiker är ofta hala ormar, men ska man ändå inte gå till källan?

Menar du att Pingstkyrkan är en objektiv källa för vad som sker inom pingströrelse, eller att cellskaoet vakttornet skulle vara en oberoende och objektiv källa för vad som sker inom JV?

I s f , hur sjutton kan det då komma sig att cellskapet Vakttornet inte publicerat en enda rad om de 1006 om de 1006 pedofilerna i Australien som organisationens avdelningskontor i just Australien själv har registerat?? Eller ska du fortfarnde spela ovetande om detta och de kommissionsförhör som hölls?
Citera
2022-02-11, 22:49
Medlem
Beckisbarnets avatar
TTSP, hur många av de 1006 JV-pedofilerna blev egentligen anmälda?? 🤔
Citera
2022-02-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Bibelns män skulle komma tillbaka och bo i detta hus. Helt sjukt .....🤣😂

Jepp, var det inte Mose, Abraham och Isak? Och den gode Rutherford hade sett till att organisationen dessutom köpt en varsin toppmodell av Cadillac åt dessa herrar.

Den här hade han i New Yourk: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Judge_Rutherford_Cadillac.jpg
Kan det vara Moses bil?

Och den här hade han i Beth Sarim i Californien: http://www.jwfiles.com/wt_false_predictions/beth_sarim.htm

Jag gissar att detra var Isaks bil; han var ju ung och ville säkert ha en cabriolet.
Citera
2022-02-11, 22:51
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi märker att mr Jehovas himself är på banan som vanligt för att försvara de religiösa dårarna.
Lille ttsp ska snart snutta kudden nu blir inget knull i kväll o händerna ovan täcket.
Saliga äro de enfaldiga så och de saktmodiga.
Alltså handen på hjärtat lägg ned skiten nu vi äro sekulariserade.
Vi lever i en modern demokrati om ett par år är även monarkin äntligen borta.
Stat o kyrka ett minne blott.
Frikyrkor finns inte när mina barn-barn är lite större.

Förmodligen ingen onani, för det är skadligt, i alla fall om man ska tro Sällskapet Vakttornets råd till ungdomar. "Ty begäret att onanera är som en alkoholist som måste ta sig sin grogg på kvällen." 😬
Citera
2022-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Menar du att Pingstkyrkan är en objektiv källa för vad som sker inom pingströrelse

Jag menar att Pingstkyrkan är en objektiv källa för att få reda på vad dom tror på, men du menar väl att avhoppare från Jv är den bästa källan för vad Jv tror på, eller hur?

Din kompis Beckisbarnet påstår att: "Den Trogne Omdömesgille Slaven har direktkontakt med Jehova", och jag antar att du menar att Beckisbarnet är en objektiv källa i hur Jv tror, eller hur?

Men i verkligheten vet du och jag att Beckisbarnet är en lögnare. Jag är säker på att du vet att Jehovas vittnen aldrig har påstått att dom har en: "direktkontakt till Jehova" som Beckisbarnet påstår. Men det kommer du aldrig att medge, eftersom du tillhör "lögnens fader", du blundar för sanningen för att kunna ge Jehovas vittnen en känga, det är äckligt Usch Usch!!!
Citera
2022-02-11, 23:18
Medlem
Citat:
Snälla TTSP, lova mig att lugna ner dig en aning. Jag vill INTE förolämpa Dig.

Varsågod, du kan förolämpa mig, jag har inget emot det, det visar bara din egen natur.

Jag kommer inte att lugna ner mig med tanke på att uttrycka min åsikt, jag kommer att uttrycka min åsikt om vad jag tycker är sant, du kan inte trycka ner mig i detta.
Citera
2022-02-11, 23:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Jag påstår att ni talar osanning(milt sagt). Om ni är lögnare och tillhör lögnens fader får Gud bedöma och döma.

Du missförstår faktiskt. Vi hävdar att Den Styrande Kretsens makt och förfogande innebär att dom är närmast Gud. Givetvis tror vi inte det på riktigt, det är en symbolisk beskrivning av att det faktiska förhållandet är att det är just Den Styrande Kretsen som styr vilken väg alla Jehovas Vittnen skall gå.

Efrersom Den Styrande Kretsen beskriver Jehovas Vittnen som Guds Organisation på Jorden så är ju den faktiska innebörden att dom absolut borde vara närmast Gud av alla.
Citera
2022-02-11, 23:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Varsågod, du kan förolämpa mig, jag har inget emot det, det visar bara din egen natur.

Jag kommer inte att lugna ner mig med tanke på att uttrycka min åsikt, jag kommer att uttrycka min åsikt om vad jag tycker är sant, du kan inte trycka ner mig i detta.

Jag skulle nog kunna dö för din rätt att uttrycka din åsikt jag älskar yttrandefrihet.
Citera
2022-02-11, 23:25
Medlem
Citat:
Efrersom Den Styrande Kretsen beskriver Jehovas Vittnen som Guds Organisation på Jorden så är ju den faktiska innebörden att dom absolut borde vara närmast Gud av alla.

Kan du förstå skillnaden mellan att vara "närmast Gud" och att "ha direktkontakt med Gud"?
Citera
2022-02-11, 23:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Kan du förstå skillnaden mellan att vara "närmast Gud" och att "ha direktkontakt med Gud"?

Ja det kan jag. Men jag ser det som att dom i stort sett anser sig ha det (direktkontakt) eftersom de är det högsta organet för Guds enda sanna organisation på Jorden.

Och vad är det i så fall som gör dig så arg med det? De smorda får ju tex helt oförklarligt "Den himmelska kallelsen" hur flummigt är inte det och vad ska man kalla det för om inte direktkontakt?

Men att stå närmast Gud är väl nästan samma sak, eller? Om inte, vilka står Den Styrande Kretsen närmast i kontakt med om inte Jehova? 🤔
Citera
2022-02-11, 23:33
Medlem
Citat:
Jag skulle nog kunna dö för din rätt att uttrycka din åsikt jag älskar yttrandefrihet.

Jag tror inte på dig riktigt, du förtrycker och smutskastar Jehovas vittnen. Du låter inte Jehovas vittnen uttrycka sin åsikt.

Menar du att "uttrycka sin åsikt" är detsamma som "förnedra andra"? Ja, då får du inte mycket respons från Jehovas vittnen.

Jag är nog det enda Jehovas vittnet i Sverige som inte skräms av eran taktik, verkar det som?

Ni är åtminstone 5-10 emot 1-2?
Citera
2022-02-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ja det kan jag. Men jag ser det som att dom i stort sett anser sig ha det (direktkontakt) eftersom de är det högsta organet för Guds enda sanna organisation på Jorden.

Och vad är det i så fall som gör dig så arg med det? De smorda får ju tex helt oförklarligt "Den himmelska kallelsen" hur flummigt är inte det och vad ska man kalla det för om inte direktkontakt?

Men att stå närmast Gud är väl nästan samma sak, eller? Om inte, vilka står Den Styrande Kretsen närmast i kontakt med om inte Jehova? 🤔

Du har sådan dålig kunskap om Jehovas vittnens tro, så jag vet inte var jag ska börja.

Om jag börjar så här: Har du kunskap om dom första kristna? Är du medveten om att dom hade felaktiga uppfattningar om många sakfrågor, trots att dom var utvalda av Jesus, och var Jesu lärjungar?

Du verkar ha uppfattningen att om man är utvald av Gud så är man perfekt, utan fel, brister och synder. Du vet väl att t.ex. Petrus, Jesus närmaste t.o.m. förnekade att han kände till Jesus?

Gud använder sig av ofullkomliga människor, inte en enda människa är fullkomlig, inte heller dom som Gud har utvalt. Och din kompis klagar för att Rutherford sticker ut tungan på felaktigt sätt, vad handlar det om? Jag tycker det är sjukt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in