2022-02-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp handskrivet. Tror dock det var kopierat. Men jävligt svårt att se. Tror de flesta som får det kommer tro att det var handskrivet till just dom. Vilket nog gör att de kommer få några nya medlemmar. Ja pandemin är väl som en välsignelse för dom. Se allt vi sagt i åratal stämmer!

Det är säkert handskrivet, inte fotokopierat. JVn måste rapportera antalet timmar de lägger nd på missionerandet, så att för hand kopera en mall för brev kan ge många timmar att rapportera.
Citera
2022-02-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Nej, jag har sett hur han undviker att svara på kritik mot JV:s mest centrala lära, att JV kommer att städa jorden under tusen år, vilket är ordbajs eftersom jorden kommer att förintas och vi förvandlas till änglar för att möta Herren i luften. Av den enkla anledningen att det inte kommer att finnas någon jord att leva på. Under en tid, men sedan har Gud lovat att han ska skapa en ny jord. Som inte har nåt hav. Står i Uppenbarelsen.

Inte nog med att de ska städa undan slaktade lik. De ska dessutom ge uppståndna bögar undervisning om att de inte kan förbli bögar; annars...ni vet, lyssna på "Gumminyllet" Steven Lett och vad han säger https://youtu.be/GYU3r3VQwSo?t=94
Citera
2022-02-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Babylons fall skedde 2008. Då slutade folk handla och de tio kungarna blev arga på skökan Babylon pga alla bail outs som hon hade orsakat. Världshandeln innefattar alltså även bank- och finanshandeln. Upp 18 är en väldigt exakt beskrivning av vad som hände 2008 och framåt. Sen dess har det gjorts politiska försök att reglera mera osv.

Detta påstående har inte åldrats särskilt väl. Vem är förvånad?
Citera
2022-02-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nja, jag drar ju lite stora växlar på det hela, det handlar om att man la ner sin påkostade central i Arboga och flyttar ledning till Holbaek.
http://bblat.se/nyheter/arboga/1.176...-lamnar-arboga

Men det blir ju en massa arboga-JV som flyttar till Holbaek då, eller hur? Samt folk från Norge.
Kanske bara en tidsfråga innan det blir ännu fler.
Bra sätt att undvika synda, att flytta till "mother base".

Det handlar nog om ekonomi. Organisationen blöder pengar.....bl a i ett antal rättsprocesser.
Citera
2022-02-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag tror det bästa sättet att nå ett vittne är att visa att dess ledning inte är dom de påstår sig vara. Att deras organisation inte är något annat än ett korthus som rasar om de måste redovisa sin historia. Och så fungerar det inte med Gud.

Och att dom förstår att det inte är Gud dom "trotsar" när dom ifrågasätter dessa män, eller att det är Gud dom lämnar när dom lämnar organisationen.

Helt fel. att någontvivlar på eller kritiserar bibeln anses som förståligt, men om någon kritiserar organisationen så börjar alla larmklockor ringa i ett JVs huvud.
Citera
2022-02-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Jo, jag har läst lite om den så kallade "överlappande generationen". Tycker dock inte att den känns helt rimlig. Känns mer som en ad-hoc grej, för att hitta en förklaring öht. Varför inte bara erkänna att man inte förstår profetian om "generationen" ?

Dret handlar mest om att rädda läran om 1914. Utan den skulle JV-religionen falla som ett korthus.
Citera
2022-02-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Har inte organisationen växt till sig sedan dess då? Eller hur många medlemmar var det 1975?

Om jag minns rätt så var det runt 3 miljoner medlemmar 1975, och nu är det cirka 8 miljoner. Således är de flesta medlemmar ovetande om fiaskot med 1975.
Citera
2022-02-05, 07:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Inte nog med att de ska städa undan slaktade lik. De ska dessutom ge uppståndna bögar undervisning om att de inte kan förbli bögar; annars...ni vet, lyssna på "Gumminyllet" Steven Lett och vad han säger https://youtu.be/GYU3r3VQwSo?t=94

Jag har då alltid undrat hur det skulle gå med bögarna...

En annan sak jag har undrat är-eftersom alla Jehovas Vittnen kommer att leva i evighet i Paradiset, då kommer ju ingen att dö. Hur går det då med Jorden tillslut för om ingen dör så blir ju Jorden överbefolkad?!

Du som verkar ha full insikt i Sällskapet Vakttornets sjuka läror- hur förklarar Sällskapet Vakttornet hur detta skall fungera rent fysiskt?
Citera
2022-02-06, 02:36
Medlem
DroidBishops avatar
Kommer mina kära ex bröder och systrar få kongruera fritt i riketssalarna snart? Eller är det kanske QR pass som gäller för att bevisa att man inte blivit smittad av satan djävulens senaste påfund?
Citera
2022-02-07, 16:45
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Kommer mina kära ex bröder och systrar få kongruera fritt i riketssalarna snart? Eller är det kanske QR pass som gäller för att bevisa att man inte blivit smittad av satan djävulens senaste påfund?

Tyvärr för Sällskapet Vakttornets del så kan covidpandemin vara påväg att försvinna.

Sällskapet Vakttornet har satsat ganska mycket på detta nu och anse att "digerdödens pånyttfödelse" innebär att Harmageddon står för dörren.

Men ack så fel dom hade, igen...

Det skola bli stora jordbävningar och svält och pest på den ena platsen efter den andra. Fasansfulla ting och stora tecken skola visa sig från himlen.
Citera
2022-02-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag har då alltid undrat hur det skulle gå med bögarna...

En annan sak jag har undrat är-eftersom alla Jehovas Vittnen kommer att leva i evighet i Paradiset, då kommer ju ingen att dö. Hur går det då med Jorden tillslut för om ingen dör så blir ju Jorden överbefolkad?!

Du som verkar ha full insikt i Sällskapet Vakttornets sjuka läror- hur förklarar Sällskapet Vakttornet hur detta skall fungera rent fysiskt?

Enligt JV-läran ska mänskligheten sluta föröka sig när jorden är "uppfylld". Detaljerna om detta nämns inte...kanske Jehova kommer att ta bort människornas sexlust? Vem vet?
Vad som är mer bekymmersamt är att alla djur ska bli växtätare i paradiset. Om växtätare får föröka sig fritt utan predation så kommer snart alla växter att bli uppätna. Detta bäddar för en ekologisk katastrof.
Dessutom; djuren ska inte ha evigt liv. Vad händer med alla döda djur om inte andra djur äter upp dessa? Du förstår säkert. Det s k paradiset kommer att översvämmas av djurkadaver.

"Vi tänkte inte på det"/ Yrande kretsen
Citera
2022-02-08, 22:23
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Enligt JV-läran ska mänskligheten sluta föröka sig när jorden är "uppfylld". Detaljerna om detta nämns inte...kanske Jehova kommer att ta bort människornas sexlust? Vem vet?
Vad som är mer bekymmersamt är att alla djur ska bli växtätare i paradiset. Om växtätare får föröka sig fritt utan predation så kommer snart alla växter att bli uppätna. Detta bäddar för en ekologisk katastrof.
Dessutom; djuren ska inte ha evigt liv. Vad händer med alla döda djur om inte andra djur äter upp dessa? Du förstår säkert. Det s k paradiset kommer att översvämmas av djurkadaver.

"Vi tänkte inte på det"/ Yrande kretsen

😂😂😂😂😂
Jag minns att mina föräldrars förklaring till detta då jag var liten och frågade som vetgirig liten hen, att människan- alltså Jehovas Vittnen- skulle uppfylla Jorden och sedan skulle fortplantning upphöra och alla skulle leva för evigt på Jorden i en fysisk ålder av ungefär 25 år.

Huruvida sexualdriften skulle finnas kvar var dock oklart, men förmodligen skulle den finnas där som ett pikant litet nöje för "vännerna" så att de inte tråkades ut av att aldrig få synda och ha kul i den eviga evigheten. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in