Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
1941 var Rutherford igång igen. Då han på ett konvent i St. Louis presenterade boken "Barnen" och lovade att den var "ett redskap, som Herren försett dem med i och för verksam tjänst under de återstående månaderna före striden vid Harmageddon"

Här har vi faktiskt ett tecken i Matt 24 som stämmer in på vår tid: Vers 11 "Många falska profeter skall framträda och bedra många."

Det ironiska med titeln "Barnen"var att JV skulle skicka ut sina barn för att predika. Däremot skulle troende JVn inte gifta sig, bilda familj och skaffa barn eftersom slutet var så nära.
1941 torde vara 81 år sedan. JV-barnen som inte blev till hade varit åldringar nu.
Citera
2022-02-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jehovas vittnen har aldrig påstått sig kunna profetera om framtiden, utan har försökt att förstå bibelns profetior och ibland förstått fel

Visst, det låter ju ödmjukt och sympatiskt. Men, vad händer med JVn som är skeptiska till dessa ödmjuka försök? Blir de respekterade och lyssnade till, eller får de foten i rö........ryggslutet?
Citera
2022-02-03, 00:26
Medlem
Citat:
Svaret är nej.

Svaret är ja. JV trodde ända in på 1950-talet att guds tron var i stjärnbilden Pleiaderna.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pleiades_in_folklore_and_literature#Jehovah's_Witn esses
Citera
2022-02-03, 00:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Men om Hitler har syndat mot heliga anden vet vi inte, det kan finnas en möjlighet att även han får uppståndelse till den nya ordningen, tusenårsriket, men om han sedan blir räddad och får leva i paradiset är en annan fråga. Det beror på om han kan underordna sig Gud och hans lagar.

Men så bra, då vet vi att både Hitler och Caligula förmodligen kommer att uppstå efter Harmageddon, till skillnad från alla miljarder idag levande människor som vi med säkerhet vet kommer att slaktas.

Halleluja vare YHWH i höjden!!!
Citera
2022-02-03, 13:30
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Men så bra, då vet vi att både Hitler och Caligula förmodligen kommer att uppstå efter Harmageddon, till skillnad från alla miljarder idag levande människor som vi med säkerhet vet kommer att slaktas.

Halleluja vare YHWH i höjden!!!

Om jag dör, sen uppstår och ser Hitler stå där kommer jag tro att jag hamnat i helvetet. Men om en panda sen kommer springandes som Hitler tar upp och klappar så kommer jag veta att jag hamnat i ett riktigt helvete.
Citera
2022-02-03, 23:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Extremt märkligt hände härom dagen. Fick ett personligt brev från en Jehovas! I brevet sa de att de inte kunde gå ut numera pga pandemin men de skickar brev istället. Det var ett brev från en församling ja 5 km bort men de kostar på frimärke och brev säkert 30 spänn minst för att skicka ett brev till mig!

Vad fan meningen? Brevet var typ hej du mår dåligt pga pandemin gå med oss så blir allt bättre...
Citera
2022-02-04, 06:55
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Extremt märkligt hände härom dagen. Fick ett personligt brev från en Jehovas! I brevet sa de att de inte kunde gå ut numera pga pandemin men de skickar brev istället. Det var ett brev från en församling ja 5 km bort men de kostar på frimärke och brev säkert 30 spänn minst för att skicka ett brev till mig!

Vad fan meningen? Brevet var typ hej du mår dåligt pga pandemin gå med oss så blir allt bättre...

Jag antar att detta var handskrivet? Man har ju från Sällskapet Vakttornets sida gått all in på covidpandemin, jag antar att man ser det som sitt nya 1975, besvikelsen måste vara stor nu när myndigheterna på sikt kommer att avblåsa alla restriktioner i världen.
Citera
2022-02-04, 10:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag antar att detta var handskrivet? Man har ju från Sällskapet Vakttornets sida gått all in på covidpandemin, jag antar att man ser det som sitt nya 1975, besvikelsen måste vara stor nu när myndigheterna på sikt kommer att avblåsa alla restriktioner i världen.

Japp handskrivet. Tror dock det var kopierat. Men jävligt svårt att se. Tror de flesta som får det kommer tro att det var handskrivet till just dom. Vilket nog gör att de kommer få några nya medlemmar. Ja pandemin är väl som en välsignelse för dom. Se allt vi sagt i åratal stämmer!
Citera
2022-02-04, 12:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Japp handskrivet. Tror dock det var kopierat. Men jävligt svårt att se. Tror de flesta som får det kommer tro att det var handskrivet till just dom. Vilket nog gör att de kommer få några nya medlemmar. Ja pandemin är väl som en välsignelse för dom. Se allt vi sagt i åratal stämmer!

Jag tror också att dom kopierar dessa handskrivna brev. Man får känslan av att det är personligt, men tillslut ser man att dom bara undertecknar med ett förnamn och uppmanar att gå in på jw.org det är verkligen så uselt som det kan bli. Jag har väldigt svårt att det lockar ens någon.
Citera
2022-02-04, 13:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror också att dom kopierar dessa handskrivna brev. Man får känslan av att det är personligt, men tillslut ser man att dom bara undertecknar med ett förnamn och uppmanar att gå in på jw.org det är verkligen så uselt som det kan bli. Jag har väldigt svårt att det lockar ens någon.

Man får hoppas. Men jag ryckte liksom till att hej ni skrev brev till mig! Sedan kommer jag ju tänka till och inte gå med i jävla Jehovas. Jag tror tyvärr det kommer få folk att gå med. Med just det här att verka personliga och skriva falskt då till varje enskild individ. Fan bryr du er organisation om mitt sorgliga arslel. Jag går med!
Citera
2022-02-04, 18:18
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Man får hoppas. Men jag ryckte liksom till att hej ni skrev brev till mig! Sedan kommer jag ju tänka till och inte gå med i jävla Jehovas. Jag tror tyvärr det kommer få folk att gå med. Med just det här att verka personliga och skriva falskt då till varje enskild individ. Fan bryr du er organisation om mitt sorgliga arslel. Jag går med!

Jag skulle nog vilja påstå att Jehovas Vittnen är det mest opersonliga religiösa samfund som existerar, ingen feeling överhuvudtaget. Jag är själv hardcore ateist men kan ändå respektera och beundra vissa religiösa som hjälper andra i nöd och viger sina liv åt att göra goda gärningar. Men Jehovas Vittnen är bara som ett dött traktat i handen på en vandrande zombie, ingen känsla och närvaro överhuvudtaget.
Citera
2022-02-04, 22:23
Medlem
Citat:

Meningen? Synnerligen enkeltAlla JVn måste varje månad rapporetera tid i "tjänsten", d v s hur många timmr de knackar dörr och missionera. P g a pandemin kan de inte gör detta, så då ägnar de sina tjänstetimmar år brevskrivande. Och i st f att rapportera hur många tidningar/böcker de krängt kan de rapportera antlet brev de skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in