Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Varför? Menar du att man blir mogen nog när man fyller 15 år, men är omogen när man är 14 år och 12 månader?
Varför ska du ha bestämmanderätten i den här frågan?
Jadu, det märks verkligen att du inte har några egna barn, jag orkar inte ens svara på dina dumma frågor. Jag har ingen bestämmanderätt eftersom jag bestämmer inte ett dugg,
jag har en åsikt. Och jag tycker att 15 borde vara en lämplig gräns för dop. Du anser ju själv att det inte är lämpligt att man låter döpa tex en åtta-åring, så varför tjatar du på mig? Jag är även mot bäbisdopet som svenska kyrkan håller på med. Om du har det minsta vett så borde du veta att om en gräns skall dras så måste man välja när den gränsen gäller, annars finns ingen gräns. Det kallas gränssättning (som är speciellt viktigt för barn), har du hört talas om det kanske? Allt övrigt snack du håller på med om år el månader hit & dit är bara meningslösa hårklyverier. Jag tycker att
Sällskapet Vakttornet borde ta sitt vuxenansvar och sätta gränsen till 15 år både för dop och att tvingas gå ut i tjänst Det är min åsikt och jag bryr mig inte ett dugg om vad du eller Bibeln anser om det.