2022-01-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Jag behöver inte förklara något eftersom jag ville göra folk lite sura och börja titta på sig själv innan de klagar på andra.

Totalt meningslöst inlägg. Duktig idiot.
Citera
2022-01-26, 09:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Totalt meningslöst inlägg. Duktig idiot.

Hans inlägg är liksom totalt noll.

Man kan med andra ord- om jag nu skall följa hans logik- inte kritisera någon företeelse, organisation, religion, eller politiskt parti såvida man först inte gjort en total research på sin egen personlighet?

Helt seriöst, det verkar ju totalt absurt. 🤔
Citera
2022-01-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Ja absolut redan i tonåren så ersatte jag JV med sex och droger. Jag skrev lite mer utförligt i inlägg (FB) Frågor om Jehovas Vittnen om mitt avhopp. Jag kan liksom inte acceptera allt absurt som predikas. Men jag avundas den glasartade blicken av hänförelse som morsan och gänget får när de sjunger sånger och ber till gud.

Äsch, glasartad sektblick?? Är det någonting avundas? Då måste det varit mycket mer spännande med "sex and drugs and rock'n roll" Det jag beklagar är att jag var så väldigt försiktig och hämmad när jag hoppade av. Nu vet jag bättre, även om det är sent för en sådan insikt.
Citera
2022-01-26, 22:30
Medlem
Kennethkvartings avatar
Två riktiga Noob-frågor. Kanske dumma och löjliga, men jag skulle vara tacksam för svar:

-Får JV äta kött?

-Fär JV jaga och döda djur?
Citera
2022-01-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Äsch, glasartad sektblick?? Är det någonting avundas? Då måste det varit mycket mer spännande med "sex and drugs and rock'n roll" Det jag beklagar är att jag var så väldigt försiktig och hämmad när jag hoppade av. Nu vet jag bättre, även om det är sent för en sådan insikt.

Såhär i retroperspektiv så hade jag nog haft det bättre om jag vara hoppat av, men. Eller stannat kvar, fan vet. Jag har haft ett mer intressant liv såhär. Just då var jag tvungen att agera utåt, kanske för jag blivit nertryckt och dämpad hela barndomen, kanske för jag hade nå fel i huvudet. Svårt att säga. Det blev som det blev.

Det är riktigt skönt att läsa att andra haft samma upplevelser som jag. Tack för ni delar med er!
Citera
2022-01-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Två riktiga Noob-frågor. Kanske dumma och löjliga, men jag skulle vara tacksam för svar:

-Får JV äta kött?

Ja och ja. Mvh, en fd medlem
Citera
2022-01-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Nu är ju jag helt övertygad om att blodgrejen är ett skapat problem för att de ska sticka ut. Lite som grejen om Nazisternas förföljelser. Det dog kring 1500 under hela kriget, under ett pågående folkmord liksom. Det är ju enkelt, och uppenbarligen kontroversiellt att de står och skriker om att de HELLRE DÖÖÖÖR än tar emot blod.. Kära Britt och Gunnar, ni kommer skrika efter en transfusion som små barn i skarpt läge. Att ge dem uppmärksamhet för detta tar bort fokus från ämnen som skulle behöva diskuteras. Går det antyda att blod blir lite av JV, s halmgubbe?

Det stämmer. Förbudet mot blodtransfusioner kom inte förrän 1946......lagom till freden efter 2:a världskriget.
Citera
2022-01-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag undrar emellanåt, han verkar närmast gränslös. Har trots allt uppfattat många Jehovas Vittnen som behärskade och saktmodiga, för det mesta. Men han är annorlunda verkligen... 😬

Förvisso är det så. Låt oss hoppas att broder Titsup/Titties alltjämt fortsätter att göra bort sig på detta forum.
Citera
2022-01-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Förutom Jehovas vittnen?

Icke alls, icke alls. Au contraire. Tvärtom!
Alla kan vi lära mycket av Jehovas vittnen. Det är den sekt som har världsrekord i misslyckade domedagsprofetior. Detta är synnerligen lärorikt när man möter självutnämnda domedagsprofeter.
Citera
2022-01-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moln20
Som jag tolkar det så menas det bildligt/symboliskt att rannsaka hjärtat, sin själ, godheten. Inte bokstavligt det fysiska hjärtat.
Jag tycker inte det framgår att själva personligheten finns där. Det är metaforer. Man brukar använda hjärtat som en symbol för kärleken, men man menar inte att det följer med det fysiska hjärtat om man tar ut det och opererar in i en annan kropp. Det skall inte tas bokstavligt.

Nej, för bövelen,nej, men det var ju så JV såg på organtransplantationer. Jag försvarar inte på något vis en sådan lära.
Citera
2022-01-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag som kvinna blir då inte äcklad av hans inlägg, tycker de är underhållande eftersom jag kan förstå både ironi och ilska. Ett fd JV har rätt att vara förbannad, kan inte vara lätt att inse att man blivit grundlurad. Det borde ju du också förstå, du som varit Livets Ord-are eller vad det nu var.

Sexuell omoraliskhet inom JV är oftast något helt oskyldigt så som skvaller att man setts ensam ihop med en man/kvinna man inte är gift med. Många blir uteslutna just pga skvaller och hets. De som bör bli uteslutna så som pedofiler får oftast sitta kvar och får även stöd av organisationen under eventuella rättegångar.

Vi kan alla falla för synden, vi syndar varje dag. Allihopa, även du. Om vi söker frälsning efter lagen så är vi alla förlorade.

Ibland undrar man; varför saknar vissa människor sinne för humor, varför förstår det inte ironi, varför tr de sig själva på så blodigt allvar? Saknar dessa all form av självdistans?
Citera
2022-01-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

-Får JV äta kött?

Ja och nja. Äta kött är helt OK, men att ha vapen för jakt är godkänt, men ses inte på med blida ögon. Enligt min erfrenhet är yttert få JVn jägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in