Citat:
Ursprungligen postat av
Varjverumxx
Då har du ju själv vänt dem ryggen och borde vara glad och tacksam.
Vadå "vänt dem ryggen"?
Jag har inte vänt någon ryggen; jag är bara inte med i samma klubb som de eftersom klubbens ledning har en människosyn som jag inte gillar och eftersom jag inte tycker om att bli ljugen för och manipulerad.
Däremot har jag inte vänt någon ryggen.
De som är kvar vänder mig ryggen bokstavligt när vi möts på stan. De vänder mina barn ryggen om jag är med eftersom de är livrädda att nån ska tro att de hälsar på mig när de hälsar på mina barn.
Det är sant att jag är glad och tacksam. Att lämna församlingen är det bästa jag gjort även om det också var det jobbigaste. Nu har jag frid med mig själv.
Att säga som du och de flesta andra vittnen gör påvisar en enorm brist på empati och en stor okunskap. Ni pratar om inbördes kärlek. Det är inte sann kärlek, utan villkorad uppskattning. I samma ögonblick som någon lämnar / blir avhyst försvinner kärleken som genom ett trollslag och alla tar sig friheten att bete sig som svin med argumentet "H*n har tagit avstånd". Alltså är församlingen inget annat än en slags loge där man odlar kontakter och är snäll mot dem som tycker likadant som man själv.
Utfrysning är enligt definitionen en slags mobbing som är olaglig såfort den praktiseras på en arbetsplats eller i en skola.