Citat:
Ursprungligen postat av
Folketstempel
Det hör till ert missionsarbete. Du når många fler här på Flashback än du når via dörrknackning.
Ja, fast samtidigt säger bibeln:
"
Ge inte det som är heligt åt hundarna, och kasta inte era pärlor åt svinen; de trampar på dem och vänder sig om och sliter sönder er." (Matt 7:6 Bibel2000)
Jag tror det är mest udda personer som samlas på FB, och tjafsar och trollar till höger och vänster. Och vill propagera för deras syn på livet och inte är intresserade av att lyssna på andra och försöka se från andra synvinklar.
Så det är ganska meningslöst att vittna här, jag är mest här för att jag kan diskutera och gå in på djupet med olika saker, och prova min tro, vilket man ofta inte kan i verkliga livet, utan där måste man ta det försiktigt med människor. Jag är en person som vill gå in på djupet på en gång, och det kan man göra här, fastän det inte är många som lyssnar. Jag blir i alla fall till ett vittnesbörd, och det är främst för mig själv som jag är här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Folketstempel
Bodde alltså Satan tillsammans med Gud i hans rike ända tills 1914?
Satan hade tillgång till himlen och kunde närma sig Gud och andra andeskapelser/Guds söner fram tills dess, t.ex. kan man se det i berättelsen om Job:
"
En dag när gudasönerna trädde fram inför Herren var också Anklagaren(Hebr Satán)
med bland dem. " (Job 1:6 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Folketstempel
Jesus säger i (Luk 10:18) att Satan föll långt innan 1914.
Jag tror inte att Johannes motsade Jesus när han skrev Uppenbarelseboken långt efter Jesu död. När Johannes skrev Uppenbarelsen så handlade det om framtiden:
"
Detta är Jesu Kristi uppenbarelse, som Gud gav honom för att visa sina tjänare vad som snart skall ske" (Upp 1:1 Bibel2000)
Jesus säger detta efter att lärjungarna sade "till och med demonerna lyder oss när vi uttalar ditt namn.", så Jesus profeterar om framtiden när han svarar: "Jag har sett Satan slungas ner från himlen som en blixt."