Citat:
Ursprungligen postat av
Beckisbarnet
Att ta emot Jesus Kristus innebär väl på ett sätt att man blir fri? Men inte hos Jehovas Vittnen, där blir man istället underhuggare till Sällskapet Vakttornet.
Ja, man blir ju fri från synden och blir rättfärdig inför Gud genom Jesu blod. Inte så att vi blir syndfria och fullkomliga men vi blir klädda med rättfärdighet från Jesus offer. Med andra ord, vi blir skyddade/anointed/smorda etc. Något som endast den lilla skaran inom JV påstår sig få erfara, den stora skaran är helt oskyddade och måste förlita sig på sin egna rättfärdighet för att få en tro på ett hopp. Samt att de
måste ty sig till och lyda den styrande kretsen aka slaven till fullo. Utan det medlarskapet har de inget hopp och ingen chans att överleva Harmageddon, hur rättfärdiga de än lever varje dag för resten av deras liv. Och vi vet ju vad Gud anser om människans egna rättfärdighet.
Styrande kretsen och resten av de smorda Jehovas vittnena är helt enkelt pånyttfödda kristna som följer bibeln till en viss gräns, men den slutar där de påstår att detta privilegium endast är till för dom och en stor annan grupp står utanför och måste behandla deras ord som Guds ord. De har stängt himlen för 99.9% av människan, har stulit Jesus medlarskap och själva satt sig i hans plats. Om det inte är av hin håle själv så heter jag Rödluvan.
Vad är motivet då? Pengar och makt. Jag är helt övertygad om att de 8 feta fula jävlarna som kallar sig styrande kretsen och Jesu bröder är fullt medvetna om sitt bedrägeri och skrattar åt medlemmarna som sväljer deras bullshit med hull och hår bakom deras ryggar. De var säkert seriösa troende från början när de blev involverade eller som små men jag tror det är omöjligt att förbli ett troende vittne när man klättrat så högt upp ända till toppen. Om man tar av dom deras dyra designerkavajer och finputsade italienska skor så är jag säker på att de har svansar i bak och klövar till fötter. Hornen har de fått filat ner så att de inte syns under Broadcasting. *spottar*