Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Ja absolut redan i tonåren så ersatte jag JV med sex och droger. Jag skrev lite mer utförligt i inlägg (FB) Frågor om Jehovas Vittnen om mitt avhopp. Jag kan liksom inte acceptera allt absurt som predikas. Men jag avundas den glasartade blicken av hänförelse som morsan och gänget får när de sjunger sånger och ber till gud.

Skärp dig: Sex and drugs and rockń roll är ju bättre än en glasartad sektblick.
Citera
2021-10-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tror knappast du säger det här till någon annan om ditt barn: "Han är manipulativ, lätt att man luras av hans taktik."

Speciellt inte om barnet är med och hör vad du säger. Men om du gör på det sättet och inte ser något problem med det, ja vad ska man säga.
Apråpå barn Titsup. Kolla in detta:https://youtu.be/l0aZ9HXAXl0

Först talar han om att ta med barn till stranden och ge dem leksaker för att hålla dem upptagna. Detta ska vara en illustration för att JV ska gå i tjänsten för att vara upptagna. Naturligtvis skulle Jehova kunna sköta rekryteringen själ, men JV ska vara tacksamma för att vara sysselsatta med ett meningslöst och oviktigt arbete.............för att inte synda eller tänka själva! Kul att höra, eller hur?

Men, detta är en uppmjukning. Organisationen börjar tala med kluven tunga. Måste varje JV gå i tjänsten så mycket de kan......eller är det OK att vilja ha ett drägligt liv. Det finns två olika exempel i videon.
Citera
2021-10-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag är då medveten om att min diskussion om all litteratur kanske inte stämmer överens med dagens situation. Jag har från nära håll informerats att litteraturen har minskat och jag tror att även Vakna och Vakttornet (men är ej säker) har minskat i tjocklek. På grund av Corona så har möten och sammankomster ej förekommit på senare tid, men även detta har tunnats ut. Jag minns sammankomsterna på sjuttio-åttiotalen var stora och omfattande apparater med bespisningspersonal och olika arrangemang, man hare till och med interna kupongsystem etc, men vad jag har förstått så förekommer inget sådant numera.

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Förresten! Ska vi göra en gissning? När TTSP dyker upp här så kommer han att ta offerkoftan på sig och beklaga sig över att vi kallat honom för Titsies och Titsup! Tror ni att det stämmer med pfferkoftan och uteblivna argument??
Asså, shit va stora sammankomster vi var på! Synd jag ändå minns så lite detaljer.

Garanterat. En exakt kopia av koftan som han sett bild på ifrån koncetrationslägrena under ww2. JV led nå fruktansvärt då. Sådeså! För vi kommer inte få några raka svar på varför de behandlar judar, kvinnor och homos som om de var pestsmittade ändå.
Citera
2021-10-18, 22:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Asså, shit va stora sammankomster vi var på! Synd jag ändå minns så lite detaljer.

På ett sätt var sammankomsterna lite kul, en värld i världen, gigantiska tillställningar, det var en speciellt tid. Jag minns Scaniarinken i Södertälje, Ulricehamn, Himmelstalundshallen i Norrköping mfl. Rolf Bengtsson hette en ledande gubbe, jag minns honom. Det var tider det..
Citera
2021-10-18, 22:18
Medlem
Beckisbarnets avatar
På sammankomsterna var det även ibland stora teaterframträdanden, dramer ur Bibeln med kostymer, utklädsel och hela köret. Det var lattjo på ett sätt... jag kan förstå att folk blev gripna av dessa arrangemang.
Citera
2021-10-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
På ett sätt var sammankomsterna lite kul, en värld i världen, gigantiska tillställningar, det var en speciellt tid. Jag minns Scaniarinken i Södertälje, Ulricehamn, Himmelstalundshallen i Norrköping mfl. Rolf Bengtsson hette en ledande gubbe, jag minns honom. Det var tider det..

Visst var det så. Var man litet påläst så stog man högt i kurs bland "systrarna"...det var en härlig tid........i synnerhet på campingplatserna.......systrarna var synnerligen tillmötesgående.
Citera
2021-10-18, 22:27
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Visst var det så. Var man litet påläst så stog man högt i kurs bland "systrarna"...det var en härlig tid........i synnerhet på campingplatserna.......systrarna var synnerligen tillmötesgående.

Fanns mycket läckert att titta på där, som ung pojk drömde man sig bort under kjolarna, hihi.. Men campingäventyr vad jag väl för liten för då, men just jag minns dessa campingplatser i anslutning till dessa monstruösa sammankomster. Huga!
Citera
2021-10-18, 22:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ähhh, kunde man sjunga riketssångerna med hög stämma så var systrarna på hugget....det var kul. Tyvärr var jag inte med på strängnästiden. men jag minns Södertälje och Norrköping-

Jag minns Strängnäs lite svagt tror jag.
Nästan så det skulle vara kul att gå på en sammankomst idag bara för att se om det är samma pulserande känsla som det var då. Jag minns alla dessa matköer och plåttallrikar med olika fack som maten låg i, lite Alcatraz-känsla. Systrar o bröder i köksuniform som serverade detta foder som man betalade med kuponger.
Citera
2021-10-18, 22:43
Medlem
Citat:
Jag är skapligt säker på att det har påbörjats nedmontering och roffande i de högsta kretsarna. Snart är sekten bankrutt. Försäljning av rikets salar, sammankomsthallar tryckerier osv tyder på det. Att medlemmarna avråds från uppsökande vittnande, informellt vittnande, och avrådan att hålla sig borta från diskussioner på internet, allt material som tidningar, traktat, böcker har minskats till nästan ingenting tycker jag tyder på att fotfolket står för sig själva snart. De kommer inte ens ha möteslokaler om det fortsätter såhär. Jag får för mig att nyrekrytering är i det närmsta noll och ingenting. Det enda man ser av dom är utanför portarna till köpcentra där de delar ut barnsliga traktat som är allt annat än lockande.
JAG tror personligen att JV som organisation kommer upphöra långt innan harmageddon.

Tror de kanske växer i tredje världen, typ Afrika fortfarande? Men det går ju dåligt i USA och Sverige men de har väl forfarande en förmögenhet i fastigheter.

Ja, man kan ju tänka sig att de skalar ner i I-världen. Kanske fortsätter att utpressa sina kvarvarande medlemmar via virtuella sammankonster. Snikar undan några miljarder från fastighetsförsäljning och så flyttar de till något skatteparadis. Kanske fortsätter på några tillväxtmarknader?

De drar tydligen in mycket på att sälja Rikets salar (byggda med församlingsmedlemmarnas gratis arbetskraft).
Citera
2021-10-19, 19:28
Medlem
Citat:
Det var häftigt! Systrarna var på hugget på min tid............det var kul.
Ja, alltså.. Jag va 12 då jag förlorade oskulden till en lite äldre syster. Är inte 100,men tror det var i Ulricehamn. Möjligt att det var i Södertälje,det är ju 1000 år sedan. Jag har bestämt för mig att jag varit på sammankomst i Lund eller Malmö också. Kan det stämma eller efterkonstruerar jag bara? Hur som så var det häftigt att åka i busskaravaner när alla bussarna stanna av vid alla rikets salar vi passerade så man kunde åka med olika bussar och härja runt i en buss som spela hårdrock knökfullt med unga JV från hela landsändan. Bortsett från den mentala terrorn ifrån de äldste så var det nog lite häftigt ändå, på sitt sätt.
Citera
2021-10-19, 22:00
Medlem
Citat:

Garanterat. En exakt kopia av koftan som han sett bild på ifrån koncetrationslägrena under ww2. JV led nå fruktansvärt då. Sådeså! För vi kommer inte få några raka svar på varför de behandlar judar, kvinnor och homos som om de var pestsmittade ändå.

Nu ska vi vara rättvisa. Det med judarna vari ett brev som dåvarande presidenten Rutherford skrev till Hitler. Visst, det som sades var illa nog, men sannolikt var det för att få Hitler på litet bättre humör inför JV.
Sedan, om kvinnor accepterar sitt underordnande och att de ska hålla käften behandlas de väl, men om än som underordnade.
När det gäller bögar är de välkomna så länge som de håller ned sin sexualitet och inte namner densamma, eller försöker få rättigheter inom JV.
Citera
2021-10-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tror de kanske växer i tredje världen, typ Afrika fortfarande? Men det går ju dåligt i USA och Sverige men de har väl forfarande en förmögenhet i fastigheter.

Ja, man kan ju tänka sig att de skalar ner i I-världen. Kanske fortsätter att utpressa sina kvarvarande medlemmar via virtuella sammankonster. Snikar undan några miljarder från fastighetsförsäljning och så flyttar de till något skatteparadis. Kanske fortsätter på några tillväxtmarknader?

De drar tydligen in mycket på att sälja Rikets salar (byggda med församlingsmedlemmarnas gratis arbetskraft).

Jo detta är slående. Man har fått medlemmarna att betala riketssalarna två gånger. Först genom arr sätta in pengarna på en fond. Sedan fär församlingarna låna från denna fond, men lånet måste betalas tillbaka.
Sedan hände det något för ungefär 3-4 år sedan. Församlingarna blev beordrade att skriva över sina fastigheter (som de betalat två gånger) till sällskapet vakttornet. Jag vet att detta hänt i USA, så jag förutsätter att det hänt här i Sverige också. Lysande affärer för Cellskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in