Jag hittade föressten denna bild på nätet, en av Jehovas Vittnens alla illustrationer över Harmagedon:
https://byebyehypocrites.files.wordp...y-life-p28.jpg
Jag kom att tänka på alla de vansinniga Harmagedon-teckningar jag tittat på i Jehovas Vittnens litteratur under 1970-1980-talen. Jag minns Sällskapet Vakttornets barnböcker, där fanns illustrationer på brinnande byggnader, stora människomassor springande i panik, man såg stora sprickor i jordskorpan som sväljer både bilar, människor och hus, man såg bilder på ångestfyllda ansikten, jag såg också en gång på en bild kvinna med barnvagn som störtade ner i avgrunden...
Man kan verkligen undra vad det är för blådårar som Sällskapet Vakttornet har rekvirerat som konstnärer till dessa djävulska konstverk, eftersom det inte anges något namn på vem som illustrerat (precis som allt annat så är även bilderna och teckningarna i Sällskapet Vakttornets alla böcker och tidningar totalt anonyma och från okänd källa) men jag antar att det är folk inom Organisationen som är satta att rita dessa skrämselbilder. Inte speciellt kärleksfullt precis..
Jag undrar överlag hur det kan komma sig att
den enda sanna religionen på Jorden verkligen i så stor utsträckning måste använda sig av så mycket teckningar och fejkade bilder, har man den absoluta sanningen så borde det väl knappast behövas?

Eller behöver Gud skrämmas för att få folk att tro? Jehovas Vittnen anklagar ofta den traditionella kyrkan för att ägna sig åt avgudadyrkan med tanke på kruscifix mm, men jag tycker att JV själva faktiskt har en hel del avgudadyrkan med tanke på alla dessa uppenbart fejkade bilder och galna teckningar som de sticker upp i ansiktet på folk ideligen.