Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Finfint att Titties är tillbaks! Jag har ju tillgång till JV när jag vill iom mamma och hennes gubbe, men de känns lite less att jag argumenterar jämt, så jag frågar dig här ist hur sällskapet EG ställer sig i frågan om otukt och bögeri i stort? Vad är det egentliga syftet med att förbjuda kärlek utanför Jehovas gillande?
Är för övrigt FN fortfarande det stora Babylon, och är det antisemitism som ligger bakom det, eller har det reviderats?

Det förstnämnda har med lydnad och "renhet" att göra.
Citera
2021-10-25, 20:00
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Han är stendöd, så han har chansen att återuppstå enligt JV.
Nej, Harmageddon är läran om en masslakt av alla som inte vill acceptera att JV har sanningen och underordna sig denna, oavsett vad broder Titties påstår.

Jadå, enligt Jehovas Vittnens lära så kan obetydliga Fru Svensson och hennes katter dödas i Harmageddon medans Führern himself kommer att få uppstå efter Guds strid. Det är kärleksfullt minsann. Jojo.
Citera
2021-10-25, 20:03
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är kärleksfullt att döma och ta bort onda människor som förstör för andra.

Även Jesus talade om domen, så jag antar att inte heller Jesus är kärleksfull enligt dig?

"Den som avvisar mig och inte tar emot mina ord, han har mött sin domare: det ord jag har talat skall döma honom på den sista dagen." (Joh 12:48 Bibel2000)

"När Människosonen kommer i sin härlighet tillsammans med alla sina änglar, då skall han sätta sig på härlighetens tron. Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja människorna som herden skiljer fåren från getterna. Han skall ställa fåren till höger om sig och getterna till vänster...
Sedan skall han säga till dem som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar...
Dessa skall gå bort till evigt straff men de rättfärdiga till evigt liv.«
" (Matt 25:31-33,41,46 Bibel2000)

"Och Fadern dömer ingen utan har helt överlåtit domen åt Sonen...
Sannerligen, jag säger er: den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv. Han faller inte under domen utan har övergått från döden till livet...
Ty liksom Fadern äger liv, så har han också låtit Sonen äga liv, och han har gett honom makt att hålla dom, eftersom han är Människosonen.
Var inte förvånade över detta. Den stund kommer då alla som ligger i sina gravar skall höra hans röst och gå ut ur dem; de som har gjort det goda skall uppstå till livet, och de som har gjort det onda skall uppstå till domen. Av mig själv kan jag inte göra något: som jag hör, så dömer jag, och min dom är rättvis, ty jag följer inte min egen vilja utan hans vilja som har sänt mig.
"(Joh 5:22,24, 26-30 Bibel2000)

Det är inte kärleksfullt om Gud skulle tillåta t.ex. massmördare som Hitler fortsätta härja på jorden.
Vad är kärleksfullt i det? Är det inte mer kärleksfullt att döma sådana människor till evig död så att dom aldrig mer kan förstöra för andra?

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: »Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.« " (Upp 21:3-4 Bibel2000)

Vilken konstig syn du har på kärlek.

Det är du som har konstig syn på kärlek i så fall, inte jag. Varför tycker du att det är kärleksfullt att låta vanligt folk dö i Harmageddon och sedan återuppväcka Adolf Hitler?
Citera
2021-10-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jadå, enligt Jehovas Vittnens lära så kan obetydliga Fru Svensson och hennes katter dödas i Harmageddon medans Führern himself kommer att få uppstå efter Guds strid. Det är kärleksfullt minsann. Jojo.

Jo, men fru Svensson lyssnade ju inte till de JVn som kom och knackade på hennes dörr. Självklart ska hon slaktas (enligt JV-teologin)
Citera
2021-10-25, 20:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jo, men fru Svensson lyssnade ju inte till de JVn som kom och knackade på hennes dörr. Självklart ska hon slaktas (enligt JV-teologin)

Kärlek då den är som bäst.
Citera
2021-10-25, 20:20
Medlem
Citat:
Över hela jorden?

Ok, hur ska det se ut för att det ska fylla kvalifikationerna?

Vilka saker måste hända på jorden för att: "veta att Jesus är nära, utanför dörren"?

"På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han är nära, utanför dörren." (Matt 24:33 Bibel2000)

Ja, varför skulle det inte ha varit så?
Har det blivit fler jordbävningar, fler krig och stridigheter m.m över hela jorden efter det som du menar är starten på elände, 1914?
Eller hör fler människor talas om dessa saker och är det detta som uppfyller profetior?

Jag har hört bägge versioner, när man drar fram statistik på att mänskligheten fått det bättre på jorden så bestämmer de JV jag pratat med att det är alternativ 2 som gäller.
Citera
2021-10-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Ja, varför skulle det inte ha varit så?
Har det blivit fler jordbävningar, fler krig och stridigheter m.m över hela jorden efter det som du menar är starten på elände, 1914?
Eller hör fler människor talas om dessa saker och är det detta som uppfyller profetior?

Jag har hört bägge versioner, när man drar fram statistik på att mänskligheten fått det bättre på jorden så bestämmer de JV jag pratat med att det är alternativ 2 som gäller.

Nu frågade jag dig, du sade:

Citat:
Sen står det ju faktiskt inte i bibeln att det är just första världskriget som fyller kvalifikationerna för "krig på ena orten efter den andra"

Hur ska det se ut för att det ska fylla kvalifikationerna?
Citera
2021-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Nu frågade jag dig, du sade:

Hur ska det se ut för att det ska fylla kvalifikationerna?

Du svarade inte på Mankers fråga, utan kom med en motfråga. Fega inte ur nu Titties.
Och, hur var det med de 1006 pedofilerna i Australien? Hur många blev polisanmälda?

Och hur var det med snacket om 1975? https://youtu.be/vycHOnrkWb4
Du fegar ur, Titties, och det är ynkligt genomskinligt.
Skärpning.
Citera
2021-10-25, 21:25
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Har man alltid hört om världskrig och världsvida pandemier?

Nu är det du som avsiktligt avleder.
Du skrev inget om vare sig "världskrig" eller "världsvida pandemier", så varför inför du nu kravet på att det ska vara världsomfattande?

Du skrev bara att "nyheterna rapporterar om människor som dör i svältkatastrofer, översvämningar och terrorattacker" varpå jag undrade när det INTE varit så att människor dör i svältkatastrofer, översvämningar och terrorattacker.

Jag förklarade att det vara är en illusion att det är vanligare idag än tidigare, varpå du bara svarar med ett helt ovidkommande Bibelcitat:
"när ni får höra krigslarm och rapporter om krig" (Mark 13:7 NWT)

Krigslarm och rapporter om krig har förekommit väldigt ofta under de senaste 2000 åren, med en topp omkring 1500-talet. Idag är antalet krig bara en bråkdel av antalet krig för 500 år sedan, vilket jag visade i ett annat inlägg som du tydligen antingen inte läste eller bara avfärdade.

Det står inget om något krav på världomfattning i de citat du hänvisade till, men inte ens det gör vare sig de två världskrigen eller den pågående pandemin till några särskilt goda argument för att vi skulle stå inför "de sista dagarna". Det som vi alltså kallar för Covid-pandemin är ju inte alls någon särskilt allvarlig pandemi, historiskt sett eftersom bara omkring en halv promille av befolkningen har dött, vilket då kan jämföras med under digerdöden, då uppskattningsvis 25% av hela jordens befolkning dog. Och det skedde då under en tid då antalet krig och brottsligheten statistiskt sett var mycket, mycket högre än idag.
Det är alltså mer korrekt att hävda att "de sista dagarna" började i mitten av 1300-talet än att hävda att det är idag som de har börjat eller att vi ens är på väg dit.

Däremot kan man säga att detta citat är mer tillämpligt:
"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår.
Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud."
(2Tim 3:1-4 Bibel2000)

Det har du i alla fall rätt i, men det var inte det vi skrev om, utan mängden nyheter om krig, farsoter och svältkatastrofer, som ingalunda är fler idag (alltså krigen, farsoterna och svältkatastroferna är inte fler, bara nyheterna om dem på grund av att vi idag får fler nyheter).
Citera
2021-10-25, 21:36
Medlem
Jag är gärna okunnig när det kommer till JV, s läror, så.. Jag känner mig förbisedd av broder tits så jag fortsätter i min monolog här.. Det slog mig ikväll igen hur absurt det är att Jehova ska väcka de döda till liv för att ställa dem till doms huruvida de varit JV eller förtjänar att dödas (igen?) Alltså, va fan...
Sex: Varför skulle en fullständig allsmäktig gud bry sig om du onanerar, bögar eller för den delen knullar runt? Just onani, porr och sexualitet var ett stort ämne i "min" församling när jag närmade mig puberteten. Eller var det mest för att de äldste runt mig skulle få sitta å runkflåsa medan de ställde ingående frågor om mig och mina medsystrars förehavanden på fritiden? Jävligt obehagligt både då och nu faktiskt. Det var på tal om nå helt annat absolut förbjudet att prata om både Rutherford(?) 1975,och annat pinsamt på min tid. Ännu en grej som orsakade att jag blev kallad för enskild tillrättavisning efter mötet. Undrar eg hur många gånger jag blev indragen i det där jävla rummet med mamma gråtandes utanför.
Senast redigerad av Greaser 2021-10-25 kl. 21:45. Anledning: Yrpanna..
Citera
2021-10-25, 21:59
Medlem
Citat:
Sen står det ju faktiskt inte i bibeln att det är just första världskriget som fyller kvalifikationerna för "krig på ena orten efter den andra"

Jag omformulerar mig:

Om 1:a och 2:a världskriget inte är kvalifikationer för "krig på ena orten efter den andra", vad för slags krig krävs för att profetian ska uppfyllas?
Citera
2021-10-25, 22:10
Medlem
Citat:
Jag omformulerar mig:

Om 1:a och 2:a världskriget inte är kvalifikationer för "krig på ena orten efter den andra", vad för slags krig krävs för att profetian ska uppfyllas?
En gång i tiden så fanns det en gök som hette Napoleon som tröska runt hela Europa och krigade. Vår egen karl XII Var väl också och härjade runt överallt. I Mellanöstern som bibeln skrevs i så har det väl inte gått en dag med fred sedan Jesu tid? För folk kring Djingis Khan så misstänker jag att det fanns lite krig att hantera. Massmorden på amerikanska kontinenten torde ha talats om rätt vitt och brett? Eller sorterar du automatiskt bort allting som inte hänt i Europa före 1914?
Jävla klantskallar.. Håll åtminstone ihop era virrpannemyter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in