2015-07-16, 19:53
Medlem
lol, mer än 50% av alla användare här på forumet har minst 2 Alias. Folk brukar göra bort sig när dom tror att dom är inloggade med ett alias men egentligen är inloggade med ett annat.
Citera
2015-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
lol, mer än 50% av alla användare här på forumet har minst 2 Alias. Folk brukar göra bort sig när dom tror att dom är inloggade med ett alias men egentligen är inloggade med ett annat.
Det var inget misstag, det var ett medvetet val.
Citera
2015-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Det var inget misstag, det var ett medvetet val.

ok. Syftade inte just på dig men.
Citera
2015-07-16, 20:00
Medlem
Har en fråga. Vad tror JV kommer ske under 1000 rås riket? för som jag förstått det så kommer satan att släppas lös efter 1000 och vilseleda många. Varför gör Gud så? Varför inte bara låta mänskligheten leva i frid utan att låta satan vilseleda människorna?
Citera
2015-07-16, 20:00
Medlem
Citat:

Det är sjukt egentligen, tror man att deras argument blir mer trovärdigt?

Jag har inte sådana problem.

Detta var mer än jag visste, är jag blåögd för det? Kan du upplysa mig om vilka som använder sig av flera alias? Du kan skriva ett PM om det känns bättre?
Citera
2015-07-16, 20:02
Medlem
Citat:
Har en fråga. Vad tror JV kommer ske under 1000 rås riket? för som jag förstått det så kommer satan att släppas lös efter 1000 och vilseleda många. Varför gör Gud så? Varför inte bara låta mänskligheten leva i frid utan att låta satan vilseleda människorna?

Uppenbarligen har Gud svårt att lita på människor!

Sen vet vi att JV-gudomen inte är omniscient, så han måste tydligen göra litet sådana experiment då och då?
Citera
2015-07-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Detta var mer än jag visste, är jag blåögd för det? Kan du upplysa mig om vilka som använder sig av flera alias? Du kan skriva ett PM om det känns bättre?

MAn kanske är naiv och miljöskadad....ja ja....ta det från den glada sidan.
Citera
2015-07-16, 20:06
Medlem
Citat:

Nä, inte mer koll än vad som redan framkommit i tråden.
Citera
2015-07-16, 20:11
Medlem
Citat:

1000 år riket är till för att människor ska uppnå fullkomlighet så som Adam och Eva hade fullkomlighet, sedan ska mänskligheten prövas så som Satan prövade Adam och Eva... Jag är säker på att många kommer att förkasta Satans försök till att förleda människor att gå emot Gud och hans lagar och regler.

Dessa som förkastar ondskan kommer att leva i en paradisisk jord utan krig, elände och död:

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: ”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.”"(Upp 21:3-4 Bibel2000)
Citera
2015-07-16, 20:12
Medlem
Citat:
Nä, inte mer koll än vad som redan framkommit i tråden.

Ok.
Citera
2015-07-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Är du? NSFL skulle jag säga.

Tits up betyder nåt liknande. http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=tits+up

Så nu när du kan göra ett informerat val, varför väljer du att inte svara på varför JV fortsätter att ignorera Jesus egna ord:

Och han fortsatte: ”Det var därför jag sade er att ingen kan komma till mig om han inte får det som gåva av Fadern.” Joh 6:65

Ooops! Verkar som att ni aldrig kommer att få träffa Fadern (Jahwe). Därför att ni inte har ärat Sonen.

Rent instinktivt..jag skulle gissa att för ett JV så doftar ett sådant påstående predestination....tron som gåva! De flesta JVn ser nog tron som kamp...inte som en gåva...och fr a inte som nåd. I Sverige använder inte JV längre ordet nåd.

VAr snäll mot TTSP......han har inte del i nya förbundet....han måste vara lojal mot kristi bröder, d v s de sju i brooklyn..... d v s missionera hårt, för att få chansen att kela med lejonen.
Ge honom en chans försök förstå hans utsatta situation.....
Citera
2015-07-16, 20:16
Medlem
Citat:
1000 år riket är till för att människor ska uppnå fullkomlighet så som Adam och Eva hade fullkomlighet, sedan ska mänskligheten prövas så som Satan prövade Adam och Eva... Jag är säker på att många kommer att förkasta Satans försök till att förleda människor att gå emot Gud och hans lagar och regler.

Dessa som förkastar ondskan kommer att leva i en paradisisk jord utan krig, elände och död:

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: ”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.”"(Upp 21:3-4 Bibel2000)

Med all respekt.....du svarade inte på frågan VARFÖR gud ska testa människorna igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in