Citat:
Ursprungligen postat av
fiskarbenga
Nu är det så att jag sitter här och klurar på en grej. Vad gör Jehovas Vittnen på dagarna egentligen? Många av dem tycks ju springa runt och knacka dörr, får de betalt för det? Jag är ju inte korkad, så jag förstår ju att åtminstone några av vittnena har vanliga jobb också, men hade gärna velat veta vad ett typiskt JV-jobb i sådana fall skulle kunna vara?
Om jag i sådana fall skulle vilja infiltrera deras religion, och på så vis bli professionell dörrknackare, vad hade min lön då blivit? Eller är det någon form av slavarbete de pysslar med?
Jag förstår ju att detta kanske är många frågor, men hade varit tacksam för svar på åtminstone en utav dem. Ha en go helg, vänner!
Just nu får inte vittnena i min stad springa runt och knacka dörr så då sitter de hemma på kammaren och skriver brev istället.
Min sambo fick ett i veckan, handskrivet där personen helt enkelt berättade att hon inte fick knacka dörr och istället ville få ut sina tankar på detta sätt. Det var ett rätt långt brev ska tilläggas så inte bara ett par rader. Inget kopierat utan äkta handskrivet.
De får säkerligen inte betalt utan gissar på att de helt enkelt har ett antal timmar i veckan där de ska jobba mot församlingen. De får också betala med en viss procent av inkomsten för att få vara med men kan också få pengar om de plötsligt skulle bli av med jobb och inkomst.