Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Dom fick svar på sina frågor, men det dög tydligen inte, utan det måste vara mer mastiga, mer sensation i svaren.

Eller också fann man inte Jvs svar trovärdiga. Är det så konstigt?
Citera
2017-12-15, 00:55
Medlem
Citat:
Nej, sorry, det står inte att du kan vara i Svenska Kyrkan, Pingstvän eller ateist. När det står "Det är inte vår sak att avgöra vilka som är får och vilka som är getter.", så betyder det helt enkelt att man kan tillhöra Svenska Kyrkan, Pingstkyrkan och även om man är ateist, så länge man har "rätt hjärteinställning"

*** g77 8/10 sid. 13 En tid då livet kan bli så långt du önskar ***

Men när Guds rättvisa och rättfärdiga lagar upprätthålls på jorden, kommer människor med en rätt hjärteinställning att få beskydd.

Utmärkt ....så pingstvännerna lutheranerna och artisterna kan fortsätta att vara detta även efter Harmagedon??? Eller....behöver de acceptera Jv-läran?
Citera
2017-12-15, 01:01
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Jag är mer nyfiken på hur de menade att man ska göra det rent praktiskt...

när man vet vem gud är i harmageddon så väljer man att vara på hans sida eller iallafall att man är mottaglig och ställa sig på den sanna guden borde det vara iallafall. Vet inte exakt hur det går till, men man kan inte förneka den sanne gud när det är tydligt vem han är. Så människor som dör i harmageddon är såna som inte vill ta ställning för jehova gud och förnekar honom.
Citera
2017-12-15, 01:04
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Så....en katolik kan förbli katolik efter Armageddon? Detsamma med en muslim?

Vill man ägna sig åt falsk tillbedjan när det är uppenbart vem som är den sanne guden så blir man nog inte räddad. Men om katoliken är mottaglig för sanningen i harmageddon så får man chans att överleva. Vet inte exakt hur allt går till, bara att det kommer vara uppenbart vem gud är och människor får möjlighet att ta ställning för gud
Citera
2017-12-15, 01:07
Medlem
Citat:
Det framgår att han INTE blev utesluten efter detta förhör. Trots att han erkände rökningen. Han blev utesluten först flera månader senare.

Ja för att han inte ångrade sig utan fortsatte att röka.

Om äldstebröderna hade sagt att dom utesluter honom för att han kontaktat media, så hade han självklart fått det på video, den kamera som Anders hade på sig och som Janne Josefsson försåg honom med.

Du vet, Janne Josefsson är känd för att hålla på med dolda kameror, så det var självklart Jannes ide. Det var inte Anders som hade köpt kameran för att i smyg filma vad äldstebröderna säger, det var helt och hållet Jannes sätt att få något smaskigt i kameran.

Men det gick inte som han hade planerat, självklart trodde Janne att Anders kulle bli utesluten för att han hade kontaktat media, men det enda han fick, var att Anders skulle uteslutas för rökning, och då är det i hans hjärna att dom hittade på något för att kunna utesluta Anders. Sättet han säger det på avslöjar att han inte är insatt i Jehovas vittnens regler, han säger: "Och man har funnit en anledning", nej tyvärr Janne, man har inte funnit en anledning, det är en regel som Jehovas vittnen har haft ända sedan 70-talet tror jag.

Anders var helt införstått i att röka är inte acceptabelt för ett Jehovas vittne, det visste han när han blev döpt, men i Janne Josefssons hjärna blev det "Och man har funnit en anledning".

Och i värsta fall kan jag tänka mig att Janne pushar på för att Anders ska röka och bli upprorisk och utesluten bara för att Janne ska få sin sensationsjournalistik.
Citera
2017-12-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Va??????
Grundläggande biologi???
Hur tänkte du nu?
Då skulle ju det tyska folket vara dömda av naturen till att bli nazister och skulle då naturligtvis vara helt oskyldiga för följderna.

Hur kan du "missförstå" mig så mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Varför skulle just min familj nödvändigtvis varit nazister då?
Det var 2-3% av det tyska folket som var medlemmar i nazistpartiet när Hitler kom till makten, och ca 10% av alla när det vara som mest.
Hur kommer du fram till att just min familj skulle tillhöra den lilla minoriteten?

Jag vet inte siffrorna, men majoriteten höll tyst, och reste upp sin arm i "Heil Hitler", dom som inte reste upp armen deporterades. Men du menar alltså att bara 10% var positiva till nazismen? Jag tror det var mycket fler, annars skulle inte Hitler ha kunnat ta makten.

I alla fall, det spelar ingen roll, du undviker sakfrågan, om du hade blivit född i Tyskland 1930 eller 10 år tidigare, så hade du sannolikt tillhört Hitlerjugend. Och det har jag frågat flera gånger om nu, är man trogen sitt samvete, eller höjer man sin arm och säger "Heil Hitler". Du vet vad Jehovas vittnen gjorde, och därmed utsattes för? Men du menar alltså att en som inte längre tror som Jehovas vittnen ska ljuga rakt upp i ansiktet på ens närmaste, detta bara för att kunna vara "socialvittnen", jag tycker att det tankesättet är sjukt. Jag skulle aldrig kunna ljuga och förleda min familj, bara för att jag ska få tillhöra familjen och få den sociala gemenskapen.

Som jag sade, om man kan ljuga för sin familj, hur många fler kan man ljuga för?
Citera
2017-12-15, 02:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag sade alltså inte att Jv har gjort ett misstag under historiens gång när jag säger:
Citat:
Jehovas vittnen har haft fel förut,

Nej, det sade du inte i det inlägg som jag citerade och kom inte att försöka få det att verka så.
Skamligt att du ens försöker att få det att verka som om du hade sagt så i det jag svarade på.

Ifall du skulle ha sagt att JV har haft fel förut i något annat inlägg någon annanstans kan väl inte jag hålla reda på.

Jag påpekade uttryckligen att du inte i ditt svar ens reflekterade över att det kunde ha varit ett misstag, utan du eldade på om att det antingen inte alls gått till på det viset eller att det i så fall ändå var korrekt på något sätt.

Citat:
Ja du är en ordvrängare utan dess like, men jag tror inte att du kommer undan med detta. Jag tror nog dom flesta kan se att jag erkänner misstag hos Jehovas vittnen.

Det här är helt otroligt om du kan komma undan med denna uppenbara lögn!

Jag ljög inte. Det är du som försöker få det att verka vara på det viset genom att försöka dra upp något som jag inte skrev om eller ens har läst att du skrivit. Jag läser inte allt du skriver till alla andra här.

Jag hänvisade i det jag skrev till hur du skrev specifikt i ditt svar, jag skrev alltså att du i ditt svar inte ville erkänna ett enda misstag. Alltså, du vägrade att erkänna att JV gjort ett enda misstag där i det jag skrivit om. Ett generiskt påstående att "Jehovas vittnen har haft fel förut" i en helt annan diskussion är då helt irrelevant och det är ett fult försök att påstå att jag skulle ljuga.

Läs ordentligt vad jag skriver innan du anklagar.
Citera
2017-12-15, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
när man vet vem gud är i harmageddon så väljer man att vara på hans sida eller iallafall att man är mottaglig och ställa sig på den sanna guden borde det vara iallafall. Vet inte exakt hur det går till, men man kan inte förneka den sanne gud när det är tydligt vem han är. Så människor som dör i harmageddon är såna som inte vill ta ställning för jehova gud och förnekar honom.

Så...Gud himself kommer att ge ultimatum. .....bli JV eller dö? Tror du verkligen på detta?
Citera
2017-12-15, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Vill man ägna sig åt falsk tillbedjan när det är uppenbart vem som är den sanne guden så blir man nog inte räddad. Men om katoliken är mottaglig för sanningen i harmageddon så får man chans att överleva. Vet inte exakt hur allt går till, bara att det kommer vara uppenbart vem gud är och människor får möjlighet att ta ställning för gud

Så katoliken ska omvändas till JV under dödshot? Synnerligen sympatisk lära.
Citera
2017-12-15, 02:31
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Du gav inget svar på frågan: Var följer jag inte bibeln?

Svara på mina frågor som jag ställt först tack. Inte? För jobbiga att sätta spinn på?
Citera
2017-12-15, 02:35
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Så...Gud himself kommer att ge ultimatum. .....bli JV eller dö? Tror du verkligen på detta?

vet ej exakt hur det går till. Men om man får veta sanningen och veta vem Jehova gud är, så finns det ingen ursäkt att vägra underordna sig honom
Citera
2017-12-15, 07:47
Medlem
Citat:
När har jag ljugit?

Du påstår att jag:
  • hatar Jehovas vittnen på internet. LÖGN.
  • fläker ut mitt privatliv när det är negativt för Jehovas vittnen. LÖGN.
  • tycker att allt med Jehovas vittnen bara är hemskt och elakt. LÖGN.
  • ljuger för min familj. LÖGN.

Om du så lättvindigt kan släga ur dig lögner om dem som lämnar Jehovas vittnen, varför skulle någonting du säger vara trovärdigt?

Du är skyldig mig en ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in