Citat:
Ursprungligen postat av
Memento-vivere
Det framgår att han INTE blev utesluten efter detta förhör. Trots att han erkände rökningen. Han blev utesluten först flera månader senare.
Ja för att han inte ångrade sig utan fortsatte att röka.
Om äldstebröderna hade sagt att dom utesluter honom för att han kontaktat media, så hade han självklart fått det på video, den kamera som Anders hade på sig och som Janne Josefsson försåg honom med.
Du vet, Janne Josefsson är känd för att hålla på med dolda kameror, så det var självklart Jannes ide. Det var inte Anders som hade köpt kameran för att i smyg filma vad äldstebröderna säger, det var helt och hållet Jannes sätt att få något smaskigt i kameran.
Men det gick inte som han hade planerat, självklart trodde Janne att Anders kulle bli utesluten för att han hade kontaktat media, men det enda han fick, var att Anders skulle uteslutas för rökning, och då är det i hans hjärna att dom hittade på något för att kunna utesluta Anders. Sättet han säger det på avslöjar att han inte är insatt i Jehovas vittnens regler, han säger: "Och man har funnit en anledning", nej tyvärr Janne, man har inte funnit en anledning, det är en regel som Jehovas vittnen har haft ända sedan 70-talet tror jag.
Anders var helt införstått i att röka är inte acceptabelt för ett Jehovas vittne, det visste han när han blev döpt, men i Janne Josefssons hjärna blev det "Och man har funnit en anledning".
Och i värsta fall kan jag tänka mig att Janne pushar på för att Anders ska röka och bli upprorisk och utesluten bara för att Janne ska få sin sensationsjournalistik.