Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Du ryckte citat ur sitt sammanhang.
Hela meningen lyder:

Om inte Jehovas vittnen själva vill svara på frågor får de väl skylla sig själva om reportrarna istället ställer frågorna till visselblåsare som William Bowen.

Dom fick svar på sina frågor, men det dög tydligen inte, utan det måste vara mer mastiga, mer sensation i svaren.
Citera
2017-12-15, 00:12
Medlem
Citat:
Förvrängningen består i att du skriver om Anders i Uppdrag Granskning så fort det handlar om sexuella övergrepp på barn inom Jehovas vittnen, som om det vore det enda fallet. Inte ens i programmet var Anders fall det enda som berördes.

Nej, jag har bara tagit upp det som var Janne Josefssons främsta exempel på att Jehovas vittnen skyddar pedofiler, där inte det ens handlar om pedofili, utan om en 4 år äldre kusin som våldförde sig, långt innan dom blev Jehovas vittnen. Det är fel i många fronter, och bara det visar hur sjuka avfällingar är, och hur mycket Janne Josefsson ville ha ett scoop, sensationsjournalistik på bekostnad av en redan utsatt grupp.

Janne Josefsson t.o.m. gjorde två uppföljningar där Anders var det främsta exemplet, så självklart tar jag upp denna fadäs som Janne Josefsson kom undan med.

Jag har aldrig förnekat att även Jehovas vittnen kan ha problem med pedofili.

Citat:
För övrigt är du själv bra på att ljuga när du inte klarar av att argumentera för din sak.

När har jag ljugit?
Senast redigerad av ttsp 2017-12-15 kl. 00:14.
Citera
2017-12-15, 00:21
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad säger jag här?

Ja, inte säger du att det var ett misstag, i alla fall. Du försöker istället försvara det och argumentera bort det på olika möjliga och omöjliga sätt, till exempel genom att påstå att det kanske inte ens inträffat på det viset, eller att det skulle vara rätt att ”underordna sig all den överhet hon har över sig” eller liknande.
Citera
2017-12-15, 00:23
Medlem
Citat:
Förvrängningen består i att du skriver om Anders i Uppdrag Granskning så fort det handlar om sexuella övergrepp på barn inom Jehovas vittnen, som om det vore det enda fallet. Inte ens i programmet var Anders fall det enda som berördes.

T.o.m. programledaren, jag kommer inte ihåg vad hon hette, ifrågasatte om Janne Josefsson hade förstått allting rätt, och Lars Adaktusson ifrågasatte Janne Josefssons journalistiska verk. Trots att han var från kristenheten, eller kanske tack vare det och kunde se övergreppet som Janne Josefsson utförde.
Citera
2017-12-15, 00:27
Medlem
Citat:
T.ex. dessa citat:

*** g77 8/10 sid. 13 En tid då livet kan bli så långt du önskar ***

Men när Guds rättvisa och rättfärdiga lagar upprätthålls på jorden, kommer människor med en rätt hjärteinställning att få beskydd.

*** w95 15/10 sid. 26 § 15 Hur blir framtiden för fåren och getterna? ***

I sista hand är det naturligtvis Jesus som är förordnad att avkunna dom. Det är inte vår sak att avgöra vilka som är får och vilka som är getter. — Markus 2:8; Lukas 5:22; Johannes 2:24, 25; Romarna 14:10—12; 1 Korinthierna 4:5.

Vilka samfund nämns här???? Det står inte ett enda ord om att det är Ok att tillhöra ett annat
Samfund.
Men du får en tredje chans.....och nämn då i klartext vilka samfund Jk anser det vara Ok att tillhöra.
Citera
2017-12-15, 00:29
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
För det första en total ovilja att erkänna ett enda misstag.
Citat:
Vad säger jag här?
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Ja, inte säger du att det var ett misstag, i alla fall.

Jag sade alltså inte att Jv har gjort ett misstag under historiens gång när jag säger:

Citat:
Jehovas vittnen har haft fel förut,

Ja du är en ordvrängare utan dess like, men jag tror inte att du kommer undan med detta. Jag tror nog dom flesta kan se att jag erkänner misstag hos Jehovas vittnen.

Det här är helt otroligt om du kan komma undan med denna uppenbara lögn!
Senast redigerad av ttsp 2017-12-15 kl. 00:32.
Citera
2017-12-15, 00:29
Medlem
Citat:
För att det är rätt moraliskt att tala sanning och inte ljuga?

Så...det hade varit klokt av en Sovjetmedborgare att öppet deklarera att han/hon inte trodde på kommunismen?
Citera
2017-12-15, 00:33
Medlem
Citat:
Vad säger jag här?

Och vad säger jag här?

Och vad säger Jv i denna artikel?

*** g93 22/3 sid. 4 Varför så många falska alarm? ***

Jehovas vittnen har i sin spända förväntan på Jesu andra ankomst föreslagit årtal som har visat sig vara oriktiga. Av den anledningen har några kallat dem falska profeter. De har dock aldrig vid dessa tillfällen sagt sig göra förutsägelser ”i Jehovas namn”. De har aldrig sagt: ”Dessa är Jehovas ord.” I Vakttornet, Jehovas vittnens officiella tidskrift, har det sagts:

”Vi har inte profeterandets gåva.” (Januari 1883, sidan 425, engelska utgåvan)

”Ej heller vill vi att det vi skriver skall vördas eller betraktas som ofelbart.” (15 december 1896, sidan 306, engelska utgåvan)

Det har också sagts i Vakttornet att det faktum att några har Jehovas ande ”betyder inte, att de som nu tjänar såsom Jehovas vittnen är inspirerade. Det betyder inte, att det som skrives i denna tidskrift, Vakttornet, är inspirerat och ofelbart och utan misstag.” (15 september 1947, sidan 286)

”Vakttornet [gör] inte anspråk på att vara inspirerat i sina uttalanden, inte heller är det dogmatiserande.” (1 januari 1951, sidan 19)

”De bröder som framställer den här litteraturen är visserligen inte ofelbara. Det de skriver är inte inspirerat, som fallet var med det Paulus och andra bibelskribenter skrev. (2Tim. 3:16) Och därför har det ibland varit nödvändigt att rätta till olika uppfattningar, allteftersom förståelsen blivit klarare. (Ords. 4:18)” — 15 juni 1981, sidan 17.

Här var det minsann Om med citat som är mer än 100 år gamla. Du är banne mig en rolig typ.😆
Citera
2017-12-15, 00:34
Medlem
Citat:
Vad säger jag här?

Och vad säger jag här?

Och vad säger Jv i denna artikel?

*** g93 22/3 sid. 4 Varför så många falska alarm? ***

Jehovas vittnen har i sin spända förväntan på Jesu andra ankomst föreslagit årtal som har visat sig vara oriktiga. Av den anledningen har några kallat dem falska profeter. De har dock aldrig vid dessa tillfällen sagt sig göra förutsägelser ”i Jehovas namn”. De har aldrig sagt: ”Dessa är Jehovas ord.” I Vakttornet, Jehovas vittnens officiella tidskrift, har det sagts:

”Vi har inte profeterandets gåva.” (Januari 1883, sidan 425, engelska utgåvan)

”Ej heller vill vi att det vi skriver skall vördas eller betraktas som ofelbart.” (15 december 1896, sidan 306, engelska utgåvan)

Det har också sagts i Vakttornet att det faktum att några har Jehovas ande ”betyder inte, att de som nu tjänar såsom Jehovas vittnen är inspirerade. Det betyder inte, att det som skrives i denna tidskrift, Vakttornet, är inspirerat och ofelbart och utan misstag.” (15 september 1947, sidan 286)

”Vakttornet [gör] inte anspråk på att vara inspirerat i sina uttalanden, inte heller är det dogmatiserande.” (1 januari 1951, sidan 19)

”De bröder som framställer den här litteraturen är visserligen inte ofelbara. Det de skriver är inte inspirerat, som fallet var med det Paulus och andra bibelskribenter skrev. (2Tim. 3:16) Och därför har det ibland varit nödvändigt att rätta till olika uppfattningar, allteftersom förståelsen blivit klarare. (Ords. 4:18)” — 15 juni 1981, sidan 17.

Utmärkt. Är det då helt fritt fram att ifrågasätta vad dessa bröder skriver?
Citera
2017-12-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Vilka samfund nämns här???? Det står inte ett enda ord om att det är Ok att tillhöra ett annat
Samfund.
Men du får en tredje chans.....och nämn då i klartext vilka samfund Jk anser det vara Ok att tillhöra.

Nej, sorry, det står inte att du kan vara i Svenska Kyrkan, Pingstvän eller ateist. När det står "Det är inte vår sak att avgöra vilka som är får och vilka som är getter.", så betyder det helt enkelt att man kan tillhöra Svenska Kyrkan, Pingstkyrkan och även om man är ateist, så länge man har "rätt hjärteinställning"

*** g77 8/10 sid. 13 En tid då livet kan bli så långt du önskar ***

Men när Guds rättvisa och rättfärdiga lagar upprätthålls på jorden, kommer människor med en rätt hjärteinställning att få beskydd.
Citera
2017-12-15, 00:44
Medlem
Citat:
https://youtu.be/gHaF3L7iaKE?t=819
Det framgår att han INTE blev utesluten efter detta förhör. Trots att han erkände rökningen. Han blev utesluten först flera månader senare.
Citera
2017-12-15, 00:49
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Igen, du följer inte bibeln. Du följer mäns tolkning av en felöversättning. Är det verkligen nåt att vara stolt över?

Citat:
Var följer jag inte bibeln? Ge skriftställe och argument.

Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
NVÖ är förvrängd för att passa din ledare, styrande kretsen. Din fokus, din lydnad och din äran går till den figurliga slaven. Det är slaven du följer medans du förminskar Gud till en ängel.

Det finns inget slaven kan göra eller befalla som skulle få dig att reagera med tvivel. Om de plötsligt skulle befalla att alla vittnen måste begå massjälvmord skulle du utan tvekan verkställa ordern.

Din gud du dyrkar bor i munnen på slaven.

Du gav inget svar på frågan: Var följer jag inte bibeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in