Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag citerar dig just nu, om du kommer med sådana lögnaktiga påståenden som att bara döpta Jv överlever, och 99% av jordens befolkning dödas, så är det ett hat man visar genom att inte vara sanningsenlig, utan ljuger för att smutskasta sina forna bröder och systrar.
Jag kan inte se det som något annat än hat, om man dag ut och dag in sprider lögner om Jehovas vittnen på Flashback.
Så visa nu, ge citat på dom här 99%, eller så är du en lögnare igen.
Nåväl, låt oss göra beräkningen då.
Det finns idag cirka 7,6 miljarder människor på jorden. 1 procent av det är 76 miljoner människor.
Det finns idag cirka 8 miljoner Jehovas vittnen.
Som vi tidigare har sett i exempelvis Vakttornet för 15 juli 2008 så måste en individ blivit försedd med märket för att Gud ska kunna ge en gynnsam dom:
Citat:
Vi förstår att mannen ”som var klädd i linnekläder” representerar kvarlevan av de smorda kristna. Genom arbetet med att predika och göra lärjungar sätter den smorda klassen ett symboliskt märke på dem som blir en del av Kristi ”andra får”. (Joh. 10:16) Vad är märket för något? Det är beviset för att dessa får är överlämnade, döpta lärjungar till Jesus Kristus och att de har tagit på sig den Kristuslika nya personligheten, något som är lika tydligt som om de hade haft ett märke på pannan.
Citat:
Jehovas himmelska avrättningsstyrkor, förebildade av de sex männen med vapen, kommer snart att tillintetgöra dem som inte har det symboliska märket. Angående den kommande domen skrev aposteln Paulus att Herren Jesus, åtföljd av sina ”mäktiga änglar”, skall låta ”hämnd komma över dem som inte känner Gud och dem som inte lyder de goda nyheterna om vår Herre Jesus”. (2 Thess. 1:7, 8) Lägg märke till att människor kommer att dömas på grundval av hur de ställer sig till de goda nyheterna.
Du har dessutom själv konstaterat att man inte kan vara säker på att överleva ens om man är överlämnad och döpt:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Den första fetmarkerade: Människan kan inte genom att ta "de nödvändiga stegen" bli räddad, man kan inte bli räddad enbart på grund av gärningar.
Alltså kan vi inte förvänta att alla de 8 miljonerna Jehovas vittnen heller kommer att få överleva.
Men om vi ändå är snälla i vår tolkning av vad Jehovas vittnen lär ut, så säger vi att det kommer vara en del ändå som inte har fått en rimlig chans, trots att predikoverket ska ha utförts över hela den bebodda jorden.
Du försöker alltså mena att av dem som överlever skulle det kunna vara bara 1 av 9 som faktiskt har överlämnat och döpt sig? Att det skulle vara åtminstone 68 miljoner människor till, förutom de 8 miljonerna Jehovas vittnen?
Du menar på fullt allvar att det förmodligen kommer att vara fler som
inte är överlämnade och döpta Jehovas vittnen som får överleva, än dem som är det?
Där har du mitt belägg.
Nu väntar jag på att du ska ge belägg för dina lögner.
De är:
Jag tycker att allting med Jehovas vittnen bara är hemskt och elakt.
Jag fläker ut mitt privatliv när det är negativt mot Jehovas vittnen.
Jag hämnas och hatar Jehovas vittnen på internet.
Jag väntar på din ursäkt.