Citat:
Ursprungligen postat av
CrazyPriest
Jag nämnde för dessa bröder, om en person som är utanför organistione som jehova bedömer ha ett gott hjärta men ändå kan få överleva så bekräftade de min uppfattning. Det är jehova gud som är domare.
Jo, jag vet att det är så man föreställer sig det.
Det brukade jag göra själv också, alltså tanken att det kunde finnas sådana som av en eller annan anledning ändå hade ett gott hjärta trots att de inte var döpta Jehovas vittnen.
Min uppfattning brukade vara att om en person kanske inte hade fått chansen att lära känna Jehova, om den hade personliga svårigheter som gjorde att den inte kunde döpa sig, eller vad det nu än vara må som var ett hinder, så skulle Jehova se till varje individs situation och döma utefter den. Det var det sätt varpå jag förklarade saken för mig själv, och jag vet att många andra delade min uppfattning i församlingen.
Men den litteratur som ges ut av Jehovas vittnen ger faktiskt inte utrymme för det.
Och även om den hade gjort det, så förväntar sig Jehovas vittnen fortfarande att mer än 99% av jordens befolkning ska dödas i Harmageddon.