2017-12-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så jag har rätt, och många här på Flashback ljuger när dom säger att bara döpta Jehovas vittnen överlever?

Om dom kan ljuga om en sådan här sak som är lätt att förstå, hur ljuger dom då om t.ex. alla anklagelser om pedofili?

Du har ju alltså mage att sitta och rakt upp och ner ljuga om mig personligen när din argumentation inte håller. Det hade varit enkelt för dig att visa att dina påståenden om mig vore sanna, det är bara att citera från min inläggshistorik.

Men det är inte ditt mål. Du slänger ur dig lögner lika lätt och enkelt som andra tar andetag när argumentationen går dig emot.

Det finns mycket man kan säga om organisationen Jehovas vittnen, men de flesta som är medlemmar försöker verkligen visa goda egenskaper.
Du ttsp däremot, är den mest lögnaktiga och hatiska människa jag resonerat med. Du är en skam för den organisation du påstår dig representera.
Citera
2017-12-14, 20:16
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Så jag har rätt, och många här på Flashback ljuger när dom säger att bara döpta Jehovas vittnen överlever?

Om dom kan ljuga om en sådan här sak som är lätt att förstå, hur ljuger dom då om t.ex. alla anklagelser om pedofili?

Ja och bibeln säger inte heller emot denna uppfattning. De har sagt till mig att de har många som studerar och jag inflikade med att vem som helst kan bli räddad om de tar ställning för jehova vid harmageddon.
Pedofilipolicyn är inte fel om det är tillåtet som vittne att polisanmäla en skyldig förövare i församlingen utan konsekvenser från församlingen, även om offret och dennes anhöriga får ansvara för en polisanmälan själv även om inte församlingen har själv bevis att ta till åtgärder mot den skyldige medkristna.
Citera
2017-12-14, 20:18
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innesluten
Tricket i förklaringen ligger i meningen: "Innan domen är avkunnad menar vi att varje individ har möjlighet att bli en Jehovas tjänare." Man behöver alltså inte ha tagit ställning för Jehova nu, men man måste ha gjort det före Harmageddon's utbrott.

Jag har själv studerat med andra och sagt samma sak, att det bara är Gud som kan läsa hjärtan. Men pröva att fråga dem om det betyder att du inte behöver döpa dig som ett Jehovas vittne.
Fråga om det räcker med att du själv redan älskar Jehova och följer Bibelns normer?

Jag nämnde för dessa bröder, om en person som är utanför organistione som jehova bedömer ha ett gott hjärta men ändå kan få överleva så bekräftade de min uppfattning. Det är jehova gud som är domare.
Citera
2017-12-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
välja att vara på hans sida! Fast de sa inte exakt den ordalydelsen men de menade iallafall att det var så.

Men nu kommer han att påstå att det handlar om att bli döpt.

Dom är så sturska med att säga att dom har varit vittnen i många år, ändå har dom ingen koll på Jehovas vittnens läror.

Jag har sagt det flera gånger, fråga vilket Jehovas vittne som helst, dom kommer att säga att det inte handlar om att bara döpta Jehovas vittnen överlever.

Jag hoppas att detta är en ögonöppnare på hur mycket man ljuger och förvränger om Jehovas vittnens budskap.
Citera
2017-12-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Jag nämnde för dessa bröder, om en person som är utanför organistione som jehova bedömer ha ett gott hjärta men ändå kan få överleva så bekräftade de min uppfattning. Det är jehova gud som är domare.

Jo, jag vet att det är så man föreställer sig det.
Det brukade jag göra själv också, alltså tanken att det kunde finnas sådana som av en eller annan anledning ändå hade ett gott hjärta trots att de inte var döpta Jehovas vittnen.
Min uppfattning brukade vara att om en person kanske inte hade fått chansen att lära känna Jehova, om den hade personliga svårigheter som gjorde att den inte kunde döpa sig, eller vad det nu än vara må som var ett hinder, så skulle Jehova se till varje individs situation och döma utefter den. Det var det sätt varpå jag förklarade saken för mig själv, och jag vet att många andra delade min uppfattning i församlingen.

Men den litteratur som ges ut av Jehovas vittnen ger faktiskt inte utrymme för det.
Och även om den hade gjort det, så förväntar sig Jehovas vittnen fortfarande att mer än 99% av jordens befolkning ska dödas i Harmageddon.
Citera
2017-12-14, 20:36
Medlem
Citat:
Men den litteratur som ges ut av Jehovas vittnen ger faktiskt inte utrymme för det.
Och även om den hade gjort det, så förväntar sig Jehovas vittnen fortfarande att mer än 99% av jordens befolkning ska dödas i Harmageddon.

Visa mig citat från litteraturen där siffran 99% av jordens befolkning dödas.
Citera
2017-12-14, 20:38
Medlem
Citat:

Visa mig citat på att jag har hatat Jehovas vittnen på internet.
Citera
2017-12-14, 20:46
Medlem
Citat:
Visa mig citat på att jag har hatat Jehovas vittnen på internet.

Jag citerar dig just nu, om du kommer med sådana lögnaktiga påståenden som att bara döpta Jv överlever, och 99% av jordens befolkning dödas, så är det ett hat man visar genom att inte vara sanningsenlig, utan ljuger för att smutskasta sina forna bröder och systrar.

Jag kan inte se det som något annat än hat, om man dag ut och dag in sprider lögner om Jehovas vittnen på Flashback.

Så visa nu, ge citat på dom här 99%, eller så är du en lögnare igen.
Citera
2017-12-14, 20:51
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Visa VT litteratur där det står att gudsfruktiga människor som följer Bibeln men tar avstånd från JV org och dess ledare har samma chans att överleva Harmageddon som aktiva JVn.

Kommer ex dagens Bibelforskare att få överleva?

Erkänn, allt hänger på om du är trogen organisationen/företaget. Ju mer du arbetar för JV org och ju mer du skänker i form av pengar, värdesaker och tid, desto större blir dina chanser.
Citera
2017-12-14, 20:54
Medlem
Citat:
Lögnen ligger i att avfällingar hävdade att Anders blev utesluten för att ha kontaktat media, när man i själva verket kan se i programmet klart och tydligt att Anders började röka, och därför blev utesluten. Innan dess så var det inget tal om att utesluta Anders, bara när han började röka.

Det som skrevs i inlägget är inte att det var så, utan att h*n skulle inte bli förvånad om det var så.
Citera
2017-12-14, 20:59
Medlem
Är inte hela grejen med att vara jv att man hoppas på att få leva för evigt i paradiset? Som det utvalda folket när alla i Satans värld har mördats av Gud?
Citera
2017-12-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XGP
Jag ser inte hur passagen lämnar utrymme åt att det rör sig om händelser som ska inträffa långt senare. Som sagt beror det på att Jesus ankomst är i direkt anknytning till det som nämns om tempelbyggnaderna och Judeen.

Ok, men jag resonerar så här: Jag litar på att bibeln är Guds ord, därför litar jag på att när Jesus t.ex. säger:"Då skall Människosonens tecken synas på himlen, och då skall alla jordens stammar höja klagorop, och man skall få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. " (Matt 24:30 Bibel2000)

Så betyder det att alla människor på jorden inser att det här är något extraordinärt, något övernaturligt, och inser att det är Gud genom Jesus som agerar på jorden.

Jag kan inte se något som liknar detta år 70 e.Kr. dessutom säger han:

"Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra." (Matt 24:31 Bibel2000)

Och även detta:

"Ty som det var i Noas dagar, så blir det vid Människosonens ankomst. Under tiden före floden åt man och drack, gifte sig och blev bortgift, ända till den dag då Noa gick in i arken, och ingen visste något förrän floden kom och förde bort alla. Så blir det också vid Människosonens ankomst. Då är två män ute på åkern; den ene tas med och den andre lämnas kvar. Två kvinnor är vid kvarnen och mal; den ena tas med och den andra lämnas kvar. Håll er därför vakna, ty ni vet inte vilken dag er herre kommer. " (Matt 24:37-42 Bibel2000)

Det här låter inte i mina öron som något som hände år 70 e.Kr. utan låter mer som Harmageddon, då Gud agerar på jorden:

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt;" (Dan 2:44 Bibel2000)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in