Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
, Jag har inte avfallit, jag är inte motståndare mot organisationen trots att jag har motstridiga uppfattningar, och att jag "hänger på Flashback". Om församlingen tycker att jag främjar sekter på grund av att jag "hänger på Flashback" så är det upp till deras bedömande. Jag har ett gott förhållande till Jehova enligt min egen uppfattning.
Du låter precis som en utesluten.
Citat:
Jehovas vittnen skulle även kunna ha flaggor med svastikor, utan att det skulle vara kroppsligt skadligt, men socialt så skulle det vara förödande.
Nej, det skulle ni inte, i alla fall inte om ni vill vara kvar som ett JV. Ett tex vara medlem i ett politiskt parti, eller marknadsföra ett är en uteslutningsorsak. Jag behöver nog inte påminna dig om vilken typ av politik som sammankopplas med svastikor i Europa.
I tex Sydostasien finns andra innebörder men det blir svårt att argumentera om svastikans icke betydelse gentemot församlingen tex i Sverige. Skulle du göra det så åker du nog på tygellöshet som kan användas om du inte lyssnar på äldstes förmaningar.