2017-07-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Bumpar upp dettainlägg. Först efter 1975 bÖrjade man spekulera i huruvida var mer än några månader yngre än Adam..
Det där med att tänja några månader känns igen. Minns du när "generationen " blev nio månader längre?
Citera
2017-07-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Vet faktiskt inte, men det är tänkbart.
Fast Varjen påstår ju att det där med copyright inte gäller utan att tornet är fritt för alla. :-)

Jo.....jag såg det.....men vissa debattörer är nog inte helt........tillräkneliga. Om vi nu ska vara ärliga.
Citera
2017-07-05, 21:09
Medlem
Citat:
Jo.....jag såg det.....men vissa debattörer är nog inte helt........tillräkneliga. Om vi nu ska vara ärliga.
De har iallafall inte alltid koll.
Citera
2017-07-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Vi som missat dem uppskattar en länk.

He he; håll tillgodo https://www.flashback.org/leave.php?...layer_embedded

En mix av såväl runkvideon som otuktsvideon! Tänk att organisationen publicerat sådant!
Citera
2017-07-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jesus är vägen, sanningen och livet. Det är Honom vi ska ty oss till, inte till jordemänniskor. Eller påstår du att Jesus ljög för oss?

Menar du alltså att du är sant kristen? Är du ett föredöme för alla andra kristna?
Citera
2017-07-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag antar att gemene man inte tar Vasectomater på allvar, annars säg till.

Han har helt rätt och det vet du också. Du tycker att det är det du gör här, praktiserar teokratisk krigföring alltså. Ljuga om obekväma sanningar till dem utanför för att försköna "sanningen"
Citera
2017-07-05, 21:35
Medlem
Citat:
Menar du alltså att du är sant kristen? Är du ett föredöme för alla andra kristna?

VArför i helvete måste han vara det? Kan han inte ha rätt i sin kritik av JV ändå?
OK,på ett sätt håller jag med dig; jag tror också att karln är galen.....han är ju religiös.......på ett sätt kanske t o m galnare än vad du är....om det är nån tröst.......men det hindrar inte att han har sina poänger, så....försök vara skonsam mot honom. Människor som lämnar JV-organisationen för en annan religion kan hamna jävligt illa till.........sål åt oss vara milda och skonsamma
Citera
2017-07-05, 21:36
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Svara på min fråga först, innan du ställer motfrågor.

Re: Ljög Jesus när han uppmanade oss att komma till Honom för att endast Han är sanningen?
Citera
2017-07-05, 21:40
Medlem
Citat:
He he; håll tillgodo https://www.flashback.org/leave.php?...layer_embedded

En mix av såväl runkvideon som otuktsvideon! Tänk att organisationen publicerat sådant!
Tror inte de tänkte på att det skulle dövtolkas från början. :-D
Citera
2017-07-05, 21:44
Medlem
Citat:
hela ditt liv handlar om att smutskasta Jehovas vittnen, vilket slöseri av ett liv!!! Jag skulle spy för mitt liv om jag hade en organisation som jag hatar som mitt enda mål i mitt liv.

Ni är patetiska och ynkliga, usch!!!

Här hade du ett exempel på dina överdrifter, och personliga påhopp som du efterfrågade lite tidigare. Du hittar liknande i jag skulle tippa på vart tredje inlägg som berör fd vittnen om du tittar tillbaka.
Citera
2017-07-05, 21:51
Medlem
Citat:
Vem är Gud? Vilken församling ska man ty sig till? Vilket hopp har vi enligt bibeln? Kan du svara på det?Nej absolut inte!!!

Jag är säker på att du kommer att bli ställd, eftersom hela ditt liv handlar om att smutskasta Jehovas vittnen, vilket slöseri av ett liv!!! Jag skulle spy för mitt liv om jag hade en organisation som jag hatar som mitt enda mål i mitt liv.

Ni är patetiska och ynkliga, usch!!!

Jag tycker nog det känns väl så illa att ha ägnat hela livet (tills jag lämnade) åt en organisation som luras på det viset. Faktiskt.
Ditt argument ovan är ju ganska vanligt. Tanken att man stannar kvar i det man tvivlar på åtminstone till man hittar något bättre är nog inte så ovanlig. Så länge man kan leva med det och inte skadar andra ser jag inget fel i det.
Citera
2017-07-05, 21:57
Medlem
Citat:
, Jag har inte avfallit, jag är inte motståndare mot organisationen trots att jag har motstridiga uppfattningar, och att jag "hänger på Flashback". Om församlingen tycker att jag främjar sekter på grund av att jag "hänger på Flashback" så är det upp till deras bedömande. Jag har ett gott förhållande till Jehova enligt min egen uppfattning.

Du låter precis som en utesluten.

Citat:
Jehovas vittnen skulle även kunna ha flaggor med svastikor, utan att det skulle vara kroppsligt skadligt, men socialt så skulle det vara förödande.

Nej, det skulle ni inte, i alla fall inte om ni vill vara kvar som ett JV. Ett tex vara medlem i ett politiskt parti, eller marknadsföra ett är en uteslutningsorsak. Jag behöver nog inte påminna dig om vilken typ av politik som sammankopplas med svastikor i Europa.
I tex Sydostasien finns andra innebörder men det blir svårt att argumentera om svastikans icke betydelse gentemot församlingen tex i Sverige. Skulle du göra det så åker du nog på tygellöshet som kan användas om du inte lyssnar på äldstes förmaningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in