2017-07-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vem är Gud? Vilken församling ska man ty sig till? Vilket hopp har vi enligt bibeln? Kan du svara på det?Nej absolut inte!!!

Jag är säker på att du kommer att bli ställd, eftersom hela ditt liv handlar om att smutskasta Jehovas vittnen, vilket slöseri av ett liv!!! Jag skulle spy för mitt liv om jag hade en organisation som jag hatar som mitt enda mål i mitt liv.

Ni är patetiska och ynkliga, usch!!!

Du har fortfarande inte förstått elementär logik. Att ge fantastiska löften hörej inte sanningshalten i några påståenden. Det är mer sannolikt att fagra löften är osanna.

Vi har ett hopp om att få leva ett antal år på jorden. Hur njuter vi bäst av dessa år? Och hur ser vi till att våra medmänniskor bäst kan njuta av dessa år?
För..........du är väl inte JV för att du väntar dig en belöning????? Eller är du så låg???
Citera
2017-07-05, 20:26
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Apropå kärrorna, de har ju ersatt predikadet. Varjen påstod ju att predikandet exploderar, tror du det är bomber i kärrorna?

Tja, varför inte, dom är ju klassade som extremister nu.

Det konstiga är ju att för en grupp som utger sig utgå endast från Bibeln, inte har en enda Bibel att dela ut i sina kärror. Endast litteratur utgiven av oinspirerade jordemänniskor.
Deras NVÖ brukar komma fram först då man gått med på ett "bibelstudium". Och då efter lite tugg om att den är framställd av frivilliga som jobbar hårt utan lön i "Guds hus" dygnet runt, t.o.m bläcket har dom gjort själva och ja, donationer är alltid välkomna.
Citera
2017-07-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Apropå kärrorna, de har ju ersatt predikadet. Varjen påstod ju att predikandet exploderar, tror du det är bomber i kärrorna?

Snarare imploderat.

Men skämt åsido. Visst är det så att inte ens dessa kärror få ha loggan med Vakttornssymbolen? JAg tror mig ha hört det, men är inte 100%.
Citera
2017-07-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Det konstiga är ju att för en grupp som utger sig utgå endast från Bibeln, inte har en enda Bibel att dela ut i sina kärror. Endast litteratur utgiven av oinspirerade jordemänniskor.
Deras NVÖ brukar komma fram först då man gått med på ett "bibelstudium". Och då efter lite tugg om att den är framställd av frivilliga som jobbar hårt utan lön i "Guds hus" dygnet runt, t.o.m bläcket har dom gjort själva och ja, donationer är alltid välkomna.

Jag kan i o f s förstå detta....en bibel är betydligt dyrare än en traktat eller broschyr. Men,måste förkunnarna fortfarande betala för den litteratur de skänker bort? Eller är det ändrat nu sedan kärrorna kom?
Citera
2017-07-05, 20:39
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Vem är Gud? Vilken församling ska man ty sig till? Vilket hopp har vi enligt bibeln? Kan du svara på det?Nej absolut inte!!!

Jag är säker på att du kommer att bli ställd, eftersom hela ditt liv handlar om att smutskasta Jehovas vittnen, vilket slöseri av ett liv!!! Jag skulle spy för mitt liv om jag hade en organisation som jag hatar som mitt enda mål i mitt liv.

Ni är patetiska och ynkliga, usch!!!

Jesus är vägen, sanningen och livet. Det är Honom vi ska ty oss till, inte till jordemänniskor. Eller påstår du att Jesus ljög för oss?

Vem är Kungen i Kungariket? Vem har fått all makt att regera över allt och alla? Vem ska döma oss? (Oavsett om du tror att Jesus är Gud eller ej.)

En kristens plikt -är- att avslöja falska profeter och falska kristna. Vart i Bibeln står motsatsen? Vad vet du om vi har andra mål i livet utöver detta? Är det fel att hata det som är ont och som vilseleder gott folk?
Du spenderar ju lika mycket tid här, om inte mer, än någon annan. Vilket får en att undra om du verkligen kan vara ett aktivt vittne. Hur får du tiden att gå ihop?
Citera
2017-07-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
JV-humor (och en skön låt)

http://www.youtube.com/watch?v=tXOMT...layer_embedded

Sektmedlemmar varnas!!!
Kolla inte denna video. Riskerna att ni tar illa upp är precis lika stora som det faktum att ni är grundlurade är sant. 100%

Oj....så åren har gått. Men detta är ett "oomkullrunkeligt" faktum. Tänk när vi fick folk att titta på runkvideon och otuktsvideon för döva!
Fina gamla minnen!
Citera
2017-07-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Jo, biblar kostar pengar. Jw.org är billigare. Dessutom är det så enkelt att radera sånt som blev fel på jw.org
Citera
2017-07-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Snarare imploderat.

Men skämt åsido. Visst är det så att inte ens dessa kärror få ha loggan med Vakttornssymbolen? JAg tror mig ha hört det, men är inte 100%.
Vet faktiskt inte, men det är tänkbart.
Fast Varjen påstår ju att det där med copyright inte gäller utan att tornet är fritt för alla. :-)
Citera
2017-07-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
När Jvs ledning framhöll att 1975 skulle innebära att 6000 år in på Guds stora sabbatsdag (som påstods vara 7000 år lång) hade gått (Vakttornet 1 september 1968, s. 395,396) var budskapet otvetydigt att slutet måste komma SENAST 1975. För det skulle ju finnas plats också för millenniet, tusenårsriket, inom denna stora 7000-åriga sabbatsdag. Om och om igen skrev man i Jvs litteratur att även Eva skapades 4026 fvt. Det innebar att den påstådda 7000-åriga sabbaten började då och att tusenårsriket måste börja senast 1975 på hösten. I Vakttornet för 1 januari 1969 hade man t o m fräckheten att påstå att det inte var "passande att nu jonglera med Jesu ord att "om den dagen och den stunden vet ingen något"" (s. 17) Det var inte så att bara "vissa" drog felaktiga slutsatser av det publicerade materialet. Det var detta publicerade material som inte kunde tydas annorlunda än att slutet måste komma senast 1975. Och det var just ledningens avsikt att Jv skulle tro det. Materialet om 1975 är överväldigande och helt avgörande.

Bumpar upp dettainlägg. Först efter 1975 bÖrjade man spekulera i huruvida var mer än några månader yngre än Adam..
Citera
2017-07-05, 20:55
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Jag kan i o f s förstå detta....en bibel är betydligt dyrare än en traktat eller broschyr. Men,måste förkunnarna fortfarande betala för den litteratur de skänker bort? Eller är det ändrat nu sedan kärrorna kom?

Det får ju inte finnas någon prislapp på litteraturen men de "donerar" ju för det de tar i bokståndet för att dela ut.

Om Gideons har råd med att dela ut gratis Biblar till varje hotellrum i Amerika och världen över så borde ju "den enda sanna Guds org" kunna göra detsamma, särskilt eftersom det blir i en mycket, mycket mindre skala. En snabb titt på Gideons hemsida säger mig också att dom verkar redovisa öppet för varje öre de får i frivilliga bidrag och hur de spenderar dessa. Verkar inte finnas utrymme för fuffens direkt.
JV org är ju dessutom väldigt välbärgat, även långt innan de sålde Brooklyn till Det Stora Babylon.
Citera
2017-07-05, 20:57
Medlem
Citat:
Oj....så åren har gått. Men detta är ett "oomkullrunkeligt" faktum. Tänk när vi fick folk att titta på runkvideon och otuktsvideon för döva!
Fina gamla minnen!
Vi som missat dem uppskattar en länk.
Citera
2017-07-05, 20:59
Medlem
Citat:
http://www.jw.org/sv/jehovas-vittnen...-fr%C3%A4lsta/

"Tror ni att ni är de enda som blir frälsta?

Nej. Miljoner människor som har levt tidigare och som inte var Jehovas vittnen kommer att få möjlighet till räddning. Bibeln förklarar att i Guds utlovade nya värld kommer det att bli ”en uppståndelse för både de rättfärdiga och de orättfärdiga”. (Apostlagärningarna 24:15) Och många som lever nu kan börja tjäna Gud längre fram, och de kommer också att bli räddade. I vilket fall som helst är det inte vår sak att avgöra vilka som ska bli räddade. Det ansvaret ligger helt och hållet på Jesus. (Johannes 5:22,27)"

Ett praktexempel på teokratisk krigföring! MAn undviker frågan och svarar på en annan.

Men JV-apologeter: vilka andra samfund är godkända av Gud? Vilka andra samfund kan man tillhöra och överleva Harmageddon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in