Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vem är Gud? Vilken församling ska man ty sig till? Vilket hopp har vi enligt bibeln? Kan du svara på det?Nej absolut inte!!!
Jag är säker på att du kommer att bli ställd, eftersom hela ditt liv handlar om att smutskasta Jehovas vittnen, vilket slöseri av ett liv!!! Jag skulle spy för mitt liv om jag hade en organisation som jag hatar som mitt enda mål i mitt liv.
Ni är patetiska och ynkliga, usch!!!
Jesus är vägen, sanningen och livet. Det är Honom vi ska ty oss till, inte till jordemänniskor. Eller påstår du att Jesus ljög för oss?
Vem är Kungen i Kungariket? Vem har fått all makt att regera över allt och alla? Vem ska döma oss? (Oavsett om du tror att Jesus är Gud eller ej.)
En kristens plikt -är- att avslöja falska profeter och falska kristna. Vart i Bibeln står motsatsen? Vad vet du om vi har andra mål i livet utöver detta? Är det fel att hata det som är ont och som vilseleder gott folk?
Du spenderar ju lika mycket tid här, om inte mer, än någon annan. Vilket får en att undra om du verkligen kan vara ett aktivt vittne. Hur får du tiden att gå ihop?