Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jaha nu ljuger dom också, vad hände med "Nej, jag tror att den styrande kretsen, precis som äldstebröderna, församlingsmedlemmarna, och även du själv, tjänar Gud av ett rent motiv. De är ärliga i sin avsikter.".
Ja, du lurade mig nästan

JV org är så pass mycket större än styrande kretsen, de är mycket troligt inte ens de riktiga ledarna. Organisationen har många armar, som en bläckfisk. Lika som att den har många namn, antagligen så den kan skyffla runt med och gömma tillgångar.
Det kan mycket väl vara så att styrande kretsen inte var så där upplysta om FN affären eller var för dumma att fatta innebörden.
Personligen tror jag att minst hälften av dom bara måste vara medvetna om att allt är en fars. Även om de en gång varit mycket djupt troende.
Det kan vara så att de helt tappade tron på en Gud då de insåg lögnen men vill inte göra en big deal av allt. Då förlorar dom ju sina gratis lyxliv, hamnar på gatan utan pensionsbesparingar, hälsoförsäkringar och måste börja betala hyra och räkningar, se sig om efter jobb i ålderdomen utan utbildning. Osv. Det är lättare och bekvämare att bara spela med. Och powertrippen måste ju vara beroendeframkallande också, särskilt nu när dom blivit kändisar.
Jag skulle vilja se bloopers från deras Broadcast inspelningar. Jag kan föreställa mig att Splane måste ha haft svårt att hålla sig för asflabb när han stod med pekpinnen och skulle förklara den samtida, överlappande generationen på "ett enkelt sätt".
Lika kan jag tänka mig att kameramännen rullar runt på golvet av skratt när de ska filma Lett.