Citat:
Ursprungligen postat av
Innesluten
Ja jag tyckte om att vara med. Jag sörjer verkligen att det inte är sant. Även om jag har mått dåligt i perioder som vittne, så har jag svårt att leva bara för mig själv. Att använda sitt liv i tjänst för något som är större än mig själv, för den högste och viktigaste personen i universum, gjorde verkligen att jag kände att det jag gjorde var meningsfullt.
Så jag är egentligen inte så glad över att se igenom lögnen och vakna upp, även om det naturligtvis är bättre att leva i verkligheten.
Vi är många som känt marken rämna under våra fötter, precis som du gör nu. Tro mig, det blir bättre. Riktigt bra är att mycket var fel: Världen som den är känns faktiskt ganska bra att leva i. Det finns många fina människor utanför jv - tvärtemot vad du fått lära dig. Man kan gå på firmafest utan att automatiskt hamna i gruppsex och alkoholism. Alla du möter kommer inte att försöka mörda, råna eller ens antasta dig. Du kan tillochmed åka hiss eller bil med en kvinna utan att ni spontant börjar ha sex.
Absolut jobbigast för mig är att ha förlorat människor jag verkligen älskar - de tar avstånd från dig som lämnar, sen påstår att det är du som tar avstånd från dem. Sånt gör ont.
Men det finns nya vänner att lära känna och goda saker att engagera sig för. Bättre saker än att bygga upp fastighetsbolaget Vakttornets ekonomi.