Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det skrev de om i den tråden och de pengarna försvann från Sverige. Folk är förbannade och besvikna.

Dessvärre inte så många. De flesta JVn utanför dessa församlingar känner inte alls till det.

Men, jag känner i a f till åtminstone ett fall där församlingarna reagerade och stoppade försäljningen!
Citera
2017-01-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Jo, jag vill minnas att det pratades ganska mycket om att NU kanske det ändå var dags...
Inte så konstigt! FN samt fred och säkerhet. Två laddade begrepp för JV.
Men är det nån mer än jag som kommer ihåg den bruna förlagan, som kom strax för 1975......med samma titel.
Citera
2017-01-23, 19:00
Medlem
Citat:
Du som tidigare varit en äldste kanske kan svara på varför rikets sal i Angered såldes?

Populationen i Angered förändrades..färre JVn och fler muslimer. Samma som i Örebro! Fast jag tror RS i Angered blev muslimskt dagis och friskola. RS i Vivalla blev ett radikalt muslimskt center.
http://static-cdn.sr.se/sida/images/...preset=article
Citera
2017-01-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sedan har man ju dessuto sålt både Mälarforum i Strängnäs och Betelanläggningen i Arboga. Dessa båda torde gett cirkus 80-100 miljoner i intäkter........inga småpotatis precis

Ändå är det det i sammanhanget. Enorma summor fyller på Sällskapets kassakistor.
Det lär behövas nu när det börjar kosta pengar att agera fristad åt pedofiler.

Lite synd att så få vittnen överhuvudtaget bryr sig om vart pengarna tar vägen.
Citera
2017-01-23, 20:42
Medlem
Hur ser jv på provrörsbefruktning?
Citera
2017-01-23, 21:35
Medlem
Citat:
Populationen i Angered förändrades..färre JVn och fler muslimer. Samma som i Örebro! Fast jag tror RS i Angered blev muslimskt dagis och friskola. RS i Vivalla blev ett radikalt muslimskt center.
http://static-cdn.sr.se/sida/images/...preset=article

Det blev muslimsk skola. Jag blev väldigt förvånad när jag såg det.
Jag tycker det är konstigt att de som säger de har sanningen, säljer till några som (enligt vittnena) undervisar om falsk religion.

Bor det inte mer vittnen omkring Angered, än i kortedala/bergsjön? Rannebergen har ju varit känt för alla vittnen som bor där.
Var det i angered du var äldste?

Läste på hjälpkällan att de var hänvisade till kungälv, med de flesta åker till kortedala.
Stackars människor som jobbar och sen ska åka till korteda på kvällen. Även om det var bättre än kungälv.
Citera
2017-01-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Hur ser jv på provrörsbefruktning?

Det är i princip en samvetsfråga "för gifta par".
Förutsättningarna är dock att:

1) Inga ägg eller spermier får vara donerade av någon utanför det äktenskapet (eftersom det skulle betraktas som otukt att föra in en annan mans sperma i den gifta kvinnans livmoder eller hennes mans sperma i ett ägg som kom från en annan kvinna än den han är gift med).

2) Man kan inte befrukta flera ägg utan att plantera dem i livmodern, då det skulle betraktas som abort att förstöra dem sedan, liksom det skulle betraktas som otukt att plantera dem i en annan kvinnas livmoder.

3) Det beror på hur sperman framskaffas från den äkta mannen. Hans hustru måste hjälpa honom, då onani inte är tillåtet. Dessutom är ju inte oralsex heller okej, så hon måste använda händerna om de inte praktiserar avbrutet samlag eller använder en kondom utan spermiedödande medel.

ovanstående förutom punkt 3) behandlas i en artikel i Vakna 2012 (g04 22/9 s. 9–10) i rutan "bibelns syn"
Punkt 3) är mitt eget resonemang utifrån vad vittnena lär om sex med såväl andra som sig själv.
Citera
2017-01-23, 21:42
Medlem
Citat:
Det blev muslimsk skola. Jag blev väldigt förvånad när jag såg det.
Jag tycker det är konstigt att de som säger de har sanningen, säljer till några som (enligt vittnena) undervisar om falsk religion.
.

Money talks...
Det borde vara ett dilemma att sälja en lokal som är "överlämnad till Jehova", då överlämnandet innebär att man skänker den som ett offer till Gud. För att försäljningen sedan ska kunna genomföras måste ägandet rent tekniskt gå tillbaka från Gud till församlingen.
Det vore lättare om lokalen bara "helgats för tillbedjan" men aldrig "överlämnats".
Lättast är såklart att skita i hela dilemmat, vilket går särskilt lätt om betalningen är god.
Citera
2017-01-23, 21:43
Medlem
Citat:

1) Inga ägg eller spermier får vara donerade av någon utanför det äktenskapet (eftersom det skulle betraktas som otukt att föra in en annan mans sperma i den gifta kvinnans livmoder eller hennes mans sperma i ett ägg som kom från en annan kvinna än den han är gift med).

2) Man kan inte befrukta flera ägg utan att plantera dem i livmodern, då det skulle betraktas som abort att förstöra dem sedan, liksom det skulle betraktas som otukt att plantera dem i en annan kvinnas livmoder.

3) Det beror på hur sperman framskaffas från den äkta mannen. Hans hustru måste hjälpa honom, då onani inte är tillåtet. Dessutom är ju inte oralsex heller okej, så hon måste använda händerna om de inte praktiserar avbrutet samlag eller använder en kondom utan spermiedödande medel.

ovanstående förutom punkt 3) behandlas i en artikel i Vakna 2012 (g04 22/9 s. 9–10) i rutan "bibelns syn"
Punkt 3) är mitt eget resonemang utifrån vad vittnena lär om sex med såväl andra som sig själv.

Tack för svar! Det är helt snurrigt och jag tycker på riktigt synd om läkare som måste ta sig an dessa patienter.
Citera
2017-01-23, 21:46
Medlem
Citat:
Inte så konstigt! FN samt fred och säkerhet. Två laddade begrepp för JV.
Men är det nån mer än jag som kommer ihåg den bruna förlagan, som kom strax för 1975......med samma titel.
Jodå. Den bajsbruna hette "Verklig fred och säkerhet - varifrån?) medan efterföljaren hette "Verklig fred och säkerhet - hur?"
Citera
2017-01-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Tack för svar! Det är helt snurrigt och jag tycker på riktigt synd om läkare som måste ta sig an dessa patienter.

Jag glömde förresten säga att mannen i paret absolut inte får titta i porrtidningen som ligger på toan där de ska fixa fram hans sperma. Han får bara titta på sin fru. (bara fantisera om henne också, för den delen - allt annat vore synd och att begå äktenskapsbrott i hjärtat)

Just frågan om överblivna befruktade ägg torde bli problematisk för läkarna...
Citera
2017-01-23, 22:31
Medlem
Citat:

Hur kan en spermie från en annan man räknas som otukt. Hur har de tolkat det från bibeln?
Ta emot spermie från någon annan man det går inte.
Däremot sälja rikets salar hur som helst det går.
Hade jesus vandrat här på jorden nu, så hade han blivit riktigt arg 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in