2017-05-28, 14:02
Medlem
rex144s avatar
Armagedon... 8 miliarder människor kommer mördas, deras lik kommer liga överallt, de överlevande 8 miljoner Jehovas vittnen ska begrava 8 miliarder, vilket paradis det kommer bli med alla ruttnande lik, alla som inte är medlemmar hos den amerikanska sekten kommer dö,

men det är inte allt, alla bestialiska mördare från historien kommer uppstå,
Citera
2017-06-03, 15:56
Medlem
Bogomils avatar
Hämtad från annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sann vetenskaplig forskning byggar på vetenskapens systematiska metodologi ... som du brukar strunta i.

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, jag struntar inte i det,

Så vad är den "biologi" du opererar med, som ändrar sig i närheten av 'gud'?
Citera
2017-06-03, 16:01
Medlem
Citat:
Hämtad från annan tråd:

Vad pratar du om? Jag "opererar" med den biologi som jag har lärt mig i skolan och genom internet.

Och som jag senare har fått en ny bild av genom att ifrågasätta t.ex. evolutionsbiologin.
Citera
2017-06-03, 16:06
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Jag "opererar" med den biologi som jag har lärt mig i skolan och genom internet.

Och som jag senare har fått en ny bild av genom att ifrågasätta t.ex. evolutionsbiologin.
Du får ifrågasätta hur mycket du vill. Har du någon alternativ förklaring till det du ifrågasätter, eller köper du helt enkelt inte teorin? Om du har en alternativ förklaring, så hoppas jag du följer ditt egna råd, nämligen ser till att du är kvalificierad.
Citera
2017-06-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du får ifrågasätta hur mycket du vill. Har du någon alternativ förklaring till det du ifrågasätter, eller köper du helt enkelt inte teorin? Om du har en alternativ förklaring, så hoppas jag du följer ditt egna råd, nämligen ser till att du är kvalificierad.

Jag har för mig att jag har pratat med dig om detta förut.

Ja det finns två stora problem med evolutionsteorin som inte är besvarade, jag vet du och andra tror att dom blir svarade så småningom, men under 135 år har dom inte blivit besvarade:

1. Livets uppkomst
  2. Hur skapas en ny art

Just dessa två frågor (kanske finns det fler som jag inte kommer på just nu) är avgörande för att kunna motbevisa bibeln, men dom har lyst med sin frånvaro i 135 år sedan Darwin kom på evolutionsteorin. Och detta trots framsteg i forskningen av DNA och hur det enklaste livet är uppbyggt. Detta är två mysterier enligt forskare på liknande sätt som det är för kristenhetens treenighet, man tror på det, men man kan inte förklara mysteriet.

Jag själv tror inte att man kommer att hitta bevis på hur livet uppstod, och vad som gör skillnad i en art (art enligt Ernst Mayr).

Evolutionsteorin har alltså två problem som den måste bevisa/förklara innan den blir trolig, men med skapelseteorin så stämmer bevisen exakt så som det är tänkt att vara.
Citera
2017-06-03, 17:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Vad pratar du om?

Jag pratar om, att du tidigare har postulerat, att det var närheten till 'gud' som gjorde att Adam blev så gammal.
Citera
2017-06-03, 17:27
Medlem
Citat:
Jag pratar om, att du tidigare har postulerat, att det var närheten till 'gud' som gjorde att Adam blev så gammal.

Nej! det var närheten till "livets träd" som gjorde att Adam blev så gammal. Detta visar tydligt att du inte har någon insikt i bibelns budskap.

Vad detta "träd" innebar har jag flera gånger sagt att jag inte har en klar bild över, men jag vet att forskare menar att människan kan leva i flera hundra år, om inte i en evighet genom genmanipulation och organtransplantation m.m. Det finns ingen vetenskaplig motsägelse för att människan kan leva för evigt, vetenskapen säger alltså inte emot bibelns budskap!!!
Senast redigerad av ttsp 2017-06-03 kl. 17:29.
Citera
2017-06-03, 17:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Nej! det var närheten till "livets träd" som gjorde att Adam blev så gammal. Detta visar tydligt att du inte har någon insikt i bibelns budskap.

Vad detta "träd" innebar har jag flera gånger sagt att jag inte har en klar bild över, men jag vet att forskare menar att människan kan leva i flera hundra år, om inte i en evighet genom genmanipulation och organtransplantation m.m. Det finns ingen vetenskaplig motsägelse för att människan kan leva för evigt, vetenskapen säger alltså inte emot bibelns budskap!!!

Så det var alltså inte 'gud' som påverkade Adams biologi, men ett mytologisk tråd.

Och du anser, att detta följar den systematiska metodologi i nutida, västlig akademisk vetenskap?
Citera
2017-06-03, 17:59
Medlem
Citat:
Så det var alltså inte 'gud' som påverkade Adams biologi,

Nej! Enligt bibeln var det frukten från "livets träd", som påverkade Adams biologi. Att du fortfarande inte är insatt i detta trots 58 065 inlägg,

Läs vad det står:

"Nu får hon inte plocka och äta också av livets träd, så att hon lever för alltid.”"(1 Mose 1:22 Bibel2000)

På grund av att dom inte fick äta av livets träd så började dom sakta att dö. I våra mått mätt fick Adam leva en lång tid, hela 930 år, men det var ändå ändligt, Adam dog.

Citat:
Och du anser, att detta följar den systematiska metodologi i nutida, västlig akademisk vetenskap?

Människan vet inte med exakthet varför man dör, trots att man har mycket kunskap av DNA. Vissa menar att telomererna spelar en roll, och livets träd kan ha bidragit till att telomererna inte förkortades. Som sagt, jag vet inte vad "livets träd" betyder, men forskare är överens om att människans livstid inte är begränsad, utan kan förlängas med olika metoder. Och vissa menar att det finns ingen begränsning för hur många år en människa kan leva.

Du får komma i kapp den senaste forskningen.
Citera
2017-06-03, 18:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Enligt bibeln var det frukten från "livets träd", som påverkade Adams biologi.

Citat:
Du får komma i kapp den senaste forskningen.

Inkluderar denna "senasta forskning" referenser till eller information om mytologiska träd?
Citera
2017-06-03, 18:11
Medlem
Citat:
Inkluderar denna "senasta forskning" referenser till eller information om mytologiska träd?

Som vanligt så förvränger du vad jag säger genom att citera dom delar från mitt inlägg som du vill.

Och om vi skulle gå tillbaka till ursprungsfrågan så har du inte levererat någonting.
Citera
2017-06-03, 18:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Som vanligt så förvränger du vad jag säger genom att citera dom delar från mitt inlägg som du vill.

Min fråga är båda enkel och vetenskapsteorerisk relevant: Opererar nutida, västlig, akademisk vetenskap (såsom den är definierat i sin systematiska metodologi) med referenser till eller information om mytologiska träd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in