Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Du får ifrågasätta hur mycket du vill. Har du någon alternativ förklaring till det du ifrågasätter, eller köper du helt enkelt inte teorin? Om du har en alternativ förklaring, så hoppas jag du följer ditt egna råd, nämligen ser till att du är kvalificierad.
Jag har för mig att jag har pratat med dig om detta förut.
Ja det finns två stora problem med evolutionsteorin som inte är besvarade, jag vet du och andra
tror att dom blir svarade så småningom, men under 135 år har dom inte blivit besvarade:
- Livets uppkomst
- Hur skapas en ny art
Just dessa två frågor (kanske finns det fler som jag inte kommer på just nu) är avgörande för att kunna motbevisa bibeln, men dom har lyst med sin frånvaro i 135 år sedan Darwin kom på evolutionsteorin. Och detta trots framsteg i forskningen av DNA och hur det enklaste livet är uppbyggt. Detta är två mysterier enligt forskare på liknande sätt som det är för kristenhetens treenighet,
man tror på det, men man kan inte förklara mysteriet.
Jag själv tror inte att man kommer att hitta bevis på hur livet uppstod, och vad som gör skillnad i en art (art enligt Ernst Mayr).
Evolutionsteorin har alltså två problem som den måste bevisa/förklara innan den blir trolig, men med skapelseteorin så stämmer bevisen exakt så som det är tänkt att vara.