Citat:
Ursprungligen postat av
avfallit
Det tar ju onekligen udden av harmageddonångesten för dem som lider av den. Som jag ser det är generationen utbytt mot en muntlig tradition. Med nuvarande"förståelse" är det bara att skarva på med fler generationer allteftersom det behövs.
Nu kommer de inte kunna skrämma folk på samma vis.
Då alldeles i början på 1980-talet, så förklarade de hur det var uträknat att satan blev nedslängd på jorden år 1914 och generationen som inte skulle dö ut.
Alla bibelcitat som de sa bevisade detta. De visade och jag höll med.
Ok, att de kan hålla kvar folk i församlingarna, men hur de lyckas få in nya är obegripligt.
Jag har fattat att de pratar om generationer som lever samtidigt, men det blir nästan löjligt.
De bevisen de visade då, vart tog de vägen?
Hur kunde alla deras uträkningar vara så fel?
Som de dömde ut andra trosamfund som gjorde fel eller misstag.
Jag studerade med några olika vittnen. En av dem var en helt fantastisk människa.
Hon var verkligen som man ska vara som ett vittne. Hon var helt övertygad att det var sanning, hon var genomsnäll.
Vi tyckte många gånger andra vittnen utnyttjade henne. Hennes hem var ofta bebott att vittnen som var i Göteborg och de förväntade sig samma service som på hotell.
Jag undrar vad hon tänker nu om sanningen, nu när de har ändrat generationen och att slutet inte redan kommit.