2016-07-29, 16:48
Medlem
Tack för tipset Eberhard!
Senast redigerad av Cattan 2016-07-29 kl. 16:51.
Citera
2016-07-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag kommenterade om exakt detta för 4 år sedan:

(FB) Jehovas Vittnen, varför så impopulära?

Det kanske var exakt 4år sedan du klipp o klistrade det du länkade till. Jag skulle också kunna länka till nåt jag skrev om för exakt x-antal år sedan, men känner inte att det är relevant för diskussionen.

Man tror ju att du hade länkat samma sak för 4år sedan men det hade du ju inte. Så vad menar du med kommentaren?

Tycker också att det är lite Benon-klass på att klistra in 10-sidor som man måste leta i för att hitta 1 stycke relevant material.
Citera
2016-07-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Finns det någon som vet var man kan köpa boken Samvetskris? Har hittat en pdf-fil på nätet men inte säker på att det är hela boken.

Man kan maila Carl-Olof Jonsson som hanterat den svenska översättningen (tror jag)
Iaf har han hanterat distributionen.
Han brukar ta självkostnadspris för att skicka ett ex.
Jag har PM:at mailadressen
Citera
2016-07-29, 19:07
Medlem
Man påstår att Jehovas vittnen flyttar och stänger huvudkontor för att man minskar, vilket är en lögn.

Man effektiviserar och förbättrar. Huvudkontoret förflyttades därför från centrala New York Brooklyn till Warwick.

Här är en video på "förfallet":

https://www.youtube.com/watch?v=4xnuVyxMT5c
Citera
2016-07-29, 19:33
Medlem
Citat:
Man påstår att Jehovas vittnen flyttar och stänger huvudkontor för att man minskar, vilket är en lögn.

Man effektiviserar och förbättrar. Huvudkontoret förflyttades därför från centrala New York Brooklyn till Warwick.

Dessutom lösgör man ett antal miljarder för fastigheterna i NY.

Sedan undrar nog många JV varför man genomför så stora byggprojekt när Harmageddon är omedelbart förestående.
Citera
2016-07-29, 19:43
Medlem
Citat:

Stänger huvudkontor har jag aldrig hört att någon påstått.
Däremot stänger avdelningskontor, vilket är fakta.
Citera
2016-07-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Man kan maila Carl-Olof Jonsson som hanterat den svenska översättningen (tror jag)
Iaf har han hanterat distributionen.
Han brukar ta självkostnadspris för att skicka ett ex.
Jag har PM:at mailadressen

Carl Olofs hälsa är nu så sviktande att han inte använder sin dator. Det går numera inte att beställa något från honom.
Citera
2016-07-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Stänger huvudkontor har jag aldrig hört att någon påstått.
Däremot stänger avdelningskontor, vilket är fakta.

Du märker ord och förvränger. Fakta är att man inte stänger avdelningskontor för att det går dåligt, utan för att effektivisera och spara pengar, och att använda pengarna på ett bättre och effektivare sätt.

Jag förstår att du försöker flytta fokus och ignorera din fadäs om att jag skulle: "inse att organisationen faktiskt har erkänt detta misstag": (FB) Frågor om Jehovas Vittnen

Att du inte rakryggat medger din "fadäs" bara stärker min tro på vad avfällingar är för slags människor, förslagna ynkryggar som inte står för vad dom säger, eller ber om förlåtelse för att man anklagat någon felaktigt.

Hur var det nu, "insåg" jag idag, eller insåg jag det redan 2011?
Citera
2016-07-29, 20:04
Medlem
Vasectomaters avatar
Boken Samvetskris finns på biblioteket. Och finns den inte just på ditt bibliotek kan dom ta hem den åt dig. Det fanns nämligen vittnen som gick omkring och snodde boken på bibblorna för förstörelse för dom trodde att den var av satan, haha, vilka nötter!
Citera
2016-07-29, 20:16
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men det mest effektiva vore väl i så fall att inte ha ett huvudkontor alls, högst endast en sparsam studio där deras broadcasting kan spelas in. Resten kan göras hemifrån från frivilligas laptops, eftersom de nu övergår till en internetsekt.
De reklamblad (VT magasin) som fortfarande trycks håller ju på att överlåtas åt privata firmor.

Det mest effektiva vore ju om styrande kretsen skaffade riktiga jobb och finansierade sin egna bostad och uppehälle. Om de kan kicka ut alla andra gamlingar ur Betel och de får klara sig på eget bevåg borde det väl även gälla de själva också? Särskilt när de påstår att JVn inte har några ledare. Varför snylta på medlemmarnas donerade pengar, få gratis bilar och chaufförer, kläder, mat, smycken och resor bekostade? Hur kostnadseffektivt är det?
Deras "jobb" kan också skötas från hemmet, utanför deras sekulära arbeten. Om vanliga vittnen kan jobba heltid för att försörja sig själva samtidigt som de är heltidspionjärer kan väl de också? Herregud, de behöver bara bo nära varandra så de kan träffas varje onsdag morgon för att bilda sin heliga krets.

Så som VT rustas ner med nedläggningar och sparkning av personal är en tydlig signal att det går dåligt. Det ger inte en bild av en växande organisation. Folk lämnar i drivor, folk har börjat se det för vad det är, en sekt som ljuger, döljer och förvränger.
Citera
2016-07-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Boken Samvetskris finns på biblioteket. Och finns den inte just på ditt bibliotek kan dom ta hem den åt dig. Det fanns nämligen vittnen som gick omkring och snodde boken på bibblorna för förstörelse för dom trodde att den var av satan, haha, vilka nötter!

Tänk att det tog 30 år att komma på att man hade fel, hur dum får man bli.
Citera
2016-07-29, 20:18
Medlem
Citat:
Du märker ord och förvränger. Fakta är att man inte stänger avdelningskontor för att det går dåligt, utan för att effektivisera och spara pengar, och att använda pengarna på ett bättre och effektivare sätt.

Jag förstår att du försöker flytta fokus och ignorera din fadäs om att jag skulle: "inse att organisationen faktiskt har erkänt detta misstag": (FB) Frågor om Jehovas Vittnen

Att du inte rakryggat medger din "fadäs" bara stärker min tro på vad avfällingar är för slags människor, förslagna ynkryggar som inte står för vad dom säger, eller ber om förlåtelse för att man anklagat någon felaktigt.

Hur var det nu, "insåg" jag idag, eller insåg jag det redan 2011?

Om det är någon som förvränger så är det du.
Som jag sa så är fakta att de stänger avdelningskontor.
Resten är ditt tillägg, vilket blir en förvrängning av vad jag skrev.

Om du insåg det 2011 vet jag inte.
Du har iaf inte länkat till något som visar det. Du påstod idag att skrev det för exakt fyra år sedan, när jag följde din länk så hittade jag inget erkännande om 1878.

Jag har dessutom kommenterat detta en gång här ovan, så det gläder mig att få påpeka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in