Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande1967
Nu kommer de inte kunna skrämma folk på samma vis.
Då alldeles i början på 1980-talet, så förklarade de hur det var uträknat att satan blev nedslängd på jorden år 1914 och generationen som inte skulle dö ut.
Alla bibelcitat som de sa bevisade detta. De visade och jag höll med.
Ok, att de kan hålla kvar folk i församlingarna, men hur de lyckas få in nya är obegripligt.
Jag har fattat att de pratar om generationer som lever samtidigt, men det blir nästan löjligt.
De bevisen de visade då, vart tog de vägen?
Hur kunde alla deras uträkningar vara så fel?
Som de dömde ut andra trosamfund som gjorde fel eller misstag.
Jag studerade med några olika vittnen. En av dem var en helt fantastisk människa.
Hon var verkligen som man ska vara som ett vittne. Hon var helt övertygad att det var sanning, hon var genomsnäll.
Vi tyckte många gånger andra vittnen utnyttjade henne. Hennes hem var ofta bebott att vittnen som var i Göteborg och de förväntade sig samma service som på hotell.
Jag undrar vad hon tänker nu om sanningen, nu när de har ändrat generationen och att slutet inte redan kommit.
Jag tror att de flesta vanliga vittnen (som min familjemedlem) inte riktigt fattar det där med uträkningarna för det är ju väldigt krångligt och invecklat och rena kinesiskan. Utan de lutar sig bara tillbaks, hör vissa punkter så som "väldigt snart/inom tio års tid" osv. Sen när det dras ut på tiden med ytterligare förklaringar som är ännu mer invecklade så förklarar det de med att styrande kretsen ju inte är ofelbara och Jehova kommer inte svika oss.
De mer smarta och tänkande vittnen som undersöker uträknandena och inser att detta stämmer ju inte blir uteslutna som avfällingar då de ställer obekväma avslöjande frågor mer än en gång. På så vis kan de inte sprida sina kunskaper i församlingarna.
Denna "religion" (business) är påbörjad med uppsåtliga lögner som grundunderlag och det är ju omöjligt att få fram något som ens liknar sanning ur nåt sånt.
Varför vissa vittnen envist hänger kvar, såsom de som vistas här och faktiskt ser bevis som helt tar bort sanningshalten ur sekten, är oförståeligt. De gör ju då ett aktivt val att "nej, jag väljer att fortsätta tro trots bevis". Kan ju även vara så att det hela handlar om känslor, en sekt som JV framkallar ju starka känslor och de kan inte klippa banden. Jag har respekt för de som stannar kvar pga familjerna. De är helt uppväckta och vet att det är lögn men de kan inte mista sina nära och kära. Men jag har noll respekt för de som är här och försöker övertyga oss/de som läser här att de visst har sanningen och vägrar att uppmärksamma bevis, låtsas om att de inte sett och sen försöker styra diskussionerna utanför huvudämnet tills det till slut endast handlar om nåt helt ovidkommande och OT. Speciellt när de varken verkar vara aktiva vittnen eller ens följa dess läror. Finns inga ursäkter för sånt BS.
Kanske JV org aldrig helt försvinner men dess storlek och makt kan reduceras rejält. Jag tror vår generation kommer att få bevittna nåt historiskt angående orgen och många andra komplett löjliga sekter som mormonerna och Scientologin. Informationsåldern vi lever i tar kål på dessa utsugande parasiter.
Och jag anser att JW Broadcast är en Guds välsignelse till alla orättvist behandlade "avfällingar", det är styrande kretsens egon och begär till makt och berömmelse som tar död på dom själva. Vilken guldgruva det har vart hittills! Många, många har vaknat upp endast tack vare JW Broadcast!
Vem behöver "avfällingsmaterial" när det bästa och enda avfällingsmaterialet kommer från orgen själv?