2017-01-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Nyss påstod du ju att fetma inte alls är pga överkonsumtion av käk/frosseri utan pga sjukdom. Och att vi var dumma bigotts som ens antydde nåt sånt!!

Nej du ljuger, jag sade detta för 3 dagar sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag skulle säga att 90 procent, eller ännu större andel av dom tjocka, frossar inte medvetet så som skriftstället handlar om.

Alltså 10% eller mindre frossar.
Citera
2017-01-18, 22:11
Medlem
Citat:
Det är svårt att bedöma, även för äldste, eftersom dom inte har någon övernaturlig förmåga

Före detta äldste ska däremot veta allt, även vad som hänt efter att de slutat och lämnat församlingen?
Citera
2017-01-18, 22:13
Medlem
Citat:
Det är svårt att bedöma, även för äldste, eftersom dom inte har någon övernaturlig förmåga, bara Guds godkännande att döma församlingsmedlemmar:

Då torde de vara lika usla på att döma inom alla andra områden också...eller hur.

Men lik förbannat.....ja, ni vet.
Citera
2017-01-18, 22:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Det är svårt att bedöma, även för äldste, eftersom dom inte har någon övernaturlig förmåga, bara Guds godkännande att döma församlingsmedlemmar:

"Lyssna till era ledare och foga er efter dem. De vakar över era själar eftersom de en gång skall avlägga räkenskap. Gör det till en glädje för dem och inte till en tung börda; det skulle inte vara lyckligt för er."(Hebr 13:17 Bibel2000)

"Själva dömer ni ju bara inom er egen krets." (1 Kor 5:12 Bibel2000)

Nu snackar vi om överviktiga generellt sett. Och dessa personer i tv-serien är matfrossare, det är inget dom sticker under stol med direkt.
Inget sagt om att de inte vill ändra sitt beteende, men de -kan- inte, därför söker de proffshjälp.

Seriöst, du är en läskigt manipulativ individ. Om du någonsin lett ett bibelstudium med en fritänkare som ännu inte är fast under VTs dogman, är det så här du "diskuterar" med dom också?
Låt mig gissa; du har lett exakt noll personer till dop.

Du är det perfekta motgiftet mot orgens hjärntvätt, du får folk att inse att dom måste bort från eländet!!

Ttsp; världsliga människors räddning till att förbli världsliga!
Citera
2017-01-18, 22:19
Medlem
[quote=ttsp|59643812]Nej du ljuger, jag sade detta för 3 dagar sedan:

Alltså 10% eller mindre frossar.[/QUOTE

Utmärkt

Blir 10% av de överviktiga uteslutna?

Hur många fall känner du till av uteslutning p g a frosseri?
Citera
2017-01-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Shit happens.

Ska vi fokusera på värre pinsamheter....typ gammal litteratur.
JAg föreslår boken "Den fullbordade hemligheten" som kom ut efter Russells död........men utgiven i Russels namn.

Jag har några personliga favoriter från den.
låt höra
Citera
2017-01-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
låt höra

Leviatan i Jobs bok........https://youtu.be/9sjXC65e-xQ....är en profetia om ......ånglok.
Teologi på högsta nivå.
Citera
2017-01-18, 22:41
Medlem
Citat:
Du svarar fortfarande inte på min fråga, är det sant att Jehovas vittnen utesluter dom som frossar?

avfallit påstår att man inte utesluts på grund av frosseri:

Är du så ryggradslös att du inte kan motsäga dom som motsäger Jv?

Som jag sagt tidigare så finns instruktionen. Jag har dock aldrig hört talas om någon som uteslutits pga frosseri, eller känner du till någon?
Citera
2017-01-18, 22:57
Medlem
Citat:
Nej du ljuger, jag sade detta för 3 dagar sedan:

Alltså 10% eller mindre frossar.

Vad har medvetenheten med frosseriet att göra? Kan en alkoholist, som ofta är omedveten att hen faktiskt dricker så mycket att hen klassas som alkoholist, också skylla på okunskap och därmed slippa undan?

Medvetet eller inte så är det lika mycket frosseri det handlar om!
Citera
2017-01-19, 00:30
Medlem
Citat:
Shit happens.

Ska vi fokusera på värre pinsamheter....typ gammal litteratur.
JAg föreslår boken "Den fullbordade hemligheten" som kom ut efter Russells död........men utgiven i Russels namn.

Jag har några personliga favoriter från den.

Jag gillar den där med att aluminiumkastruller orsakar cancer.
Eller att bakterier inte kan orsaka sjukdomar.
Skrevs väl på Rutherfords tid som påstod att allt i litteraturen kom från Gud själv.
Citera
2017-01-19, 00:49
Medlem
KortStubins avatar
Massor av OT borttaget. Nu räcker det med OT-diskussioner.
/Moderator
Citera
2017-01-19, 02:02
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Leviatan i Jobs bok........https://youtu.be/9sjXC65e-xQ....är en profetia om ......ånglok.
Teologi på högsta nivå.

Jag laddade nyss ner hela boken från avoidjw.org i min iBook och ska kolla igenom den. Wow, hela 1489 sidor av nonsens! Jag orkar absolut inte läsa igenom boken så jag ska gå igenom huvudpunkterna från JWSurvey.com.

Helt sjukt alltså!! Inte undra på att de vill dölja denna bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in