2016-12-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Så du ser inte hur det arbetas mot fred och säkerhet.

Fred mot åtal & säkerhet för deras pengar....
Citera
2016-12-30, 20:13
Medlem
Citat:
Så du ser inte hur det arbetas mot fred och säkerhet.

Jo, 1986 var det av FN utsedda fredsåret. Harmageddon skulle komma då, eller året efter..

Så var det med SALT 1 och SALT 2 avtalen på 1970-talet, när 1975 skitit sig.
Citera
2016-12-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Läs JV orgs nya artikel om den stora vedermödan och hur de förklarar den;

https://www.jw.org/sv/bibelns-prakti...ra-vedermödan/

Vad är den Stora Vedermödan?

Jordens invånare döms. Jesus kommer att döma mänskligheten och ”skilja människor från varandra, alldeles som en herde skiljer fåren från getterna”. (Matteus 25:31–33) Vilken dom en människa får baseras på om han har gett sitt stöd åt Jesus ”bröder”, som ska regera med honom i himlen(Matteus 25:34–46)

Så nu handlar det alltså om att ge stöd åt Jesus bröder, aka styrande kretsen, aka G.O.D som är avgörande för att inte slaktas. INTE så som Bibeln säger att frälsning ges åt alla som tror på Jesus och hans lösenoffer och återuppståndelse och följer i Hans fotsteg.
Det är styrande kretsen som är avgörande! Hail to the kings! Lord of the lords!!

Hur äckligt självälskande och högfärdig kan man vara som ickeinspirerad människa? Dessa sju troll i Warwick är onda och vidriga män som kommer att få stå till svars för sitt högmod innan dom faller.

Snälla vittnen! Ser ni inte??? Till alla andra vill jag varna er, SPRING!! Vänd er om när dessa pedofilbeskyddare kommer och vittnar i ert område. De ser så fromma och välklädda ut men inombords är dom som elaka, skvallrande, blodtörstiga rovdjur som knappt kan bärga sig innan dom får kontrollera varje mikroskopisk detalj i ditt liv och förstöra och splittra upp din familj, våldta dina små, tvinga dig att offra livet för en symbol och få dig att känna dig som en ovärdig skit som inte offrar nog med slavarbete och pengar till deras sekt som är en av de mest fasansfulla och farliga som existerar.

Ta det lugnt.......vill du nå aktiva JVn så kan du inte ta i så mycket.
Låt de själva dra slutsatserna.
Citera
2016-12-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är väldigt lustigt att inte ttsp svarar. Han har brukar kräva att andra svarar honom.

Det där med generation hade nog mjukats upp eller ändrats när jag studerade.
De jag studerade med, pratade om hur ung man kan vara och ändå medveten om vad som händer omkring oss, som att det kunde vara ett barn på kanske 5 år som såg krigsutbrottet år 1914.
Runt år 2010 infördes läran om "överlappande generationer". De flesta JVn förstår inte den läran.....och de som förstår den är skeptiska. De flesta JVn försöker byta ämne om man tar upp generationsfrågan.
Citera
2016-12-30, 21:08
Medlem
Jag har läst om det där med generationerna på hjälpkällan. Jag undrar hur det fått ihop det där med generationa, så vittnena själva kan förklara det när de går i tjänsten.

När det var generationen som såg och förstod det som hände 1914 inte skulle hinna dö ut, då visade de bibelcitat och menade att det fanns inga tvivel alls att det var sanningen.

Det är ju väldigt konstigt att det som var deras dragplåster och skrämseltaktig bara försvann och inget som stämde.
De hade bara tagit fel.

När något att trosamfund gjort misstag, så innebär det, enligt vittnena, att det är beviset på falsk religion.

Jag var ung när jag studerade, idag kan jag tycka att det försvann år av mitt, då jag var rädd när fredsmöten hölls.
Det absolut största tecknet skulle vara att orden fred och säkerhets sas.

Minnet dåligt, men bibelcitat visades på att vittnena hade rätt.
Om man bortser från ttsp, som säger att mam förvränger allt, så skulle det vara intressant om någon kan förklara vad den tesen tog vägen.
Citera
2016-12-30, 23:09
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ta det lugnt.......vill du nå aktiva JVn så kan du inte ta i så mycket.
Låt de själva dra slutsatserna.

Jag har försökt med det med, men det fungerar typ "lika bra/dåligt." Jag tänker som så att de vittnen som verkligen läser här måste ha en viss tvivlan ändå. Ingen idé att linda in den riktiga sanningen i bomull, om inget annat än för att varna folk som kanske funderar på att studera med ett vittne eller redan gör det.

Det är dags att få vittnena att känna obehag och skam över att vara vittnen. Många vet inte ens ett skit om tex ARC pga deras stränga interna informationskontroll och rädsla. Ta fram en megafon om så måste och tala om det för dom, så dom inte kan överrösta dig med bortförklaringar.

De dagar då de kände sig som de mest präktigaste människorna på jorden måste vara över. Nästa gång de kommer och knackar på dörren (vilket de iofs verkar ha slutat upp att göra) så ta upp detta med ARC. Gå fram till deras kärror på stan och fråga dom rätt ut varför tvåvittnesregeln är viktigare än att skydda barn mot att bli våldtagna av äldste bröder upprepade gånger, i åratal.

Jag såg ett rätt underhållande Youtube-klipp häromdagen då en aggressiv aktivist (en allmänt kristen man som konfronterar alla sekter) gick upp till ett gäng vittnen som stod med sina kärror i stan mitt i julrushen. Han gapade och skrek och frågade just om detta med deras stora pedofiliproblem. Männen i gruppen försökte "skydda" de kvinnliga vittnena genom att blockera. De sa att de skulle ringa polisen osv, osv och sa till honom att gå därifrån.
Det roliga kom när en gammal man utklädd till tomte kom och ville hjälpa vittnena, haha! Tomten höll om en av vittnesmännen som i ett försök att trösta och gick sen hotfullt upp mot aktivisten och började knuffa iväg honom. Haha, om den tomten bara visste vad dessa människor tyckte om honom så skulle han kanske byta sida. Man borde göra en meme av detta.

Jag vet att högljudd antipropaganda kan spä på deras förföljelsekomplex. Men det gör ju bomullshandskarna också. ALLT negativt gör så att taggarna kommer ut direkt och de vänder på klackarna. Då kan man ju lika gärna hojta på dom i megafonen medans dom försvinner ut i horisonten. Men, men, var och en får ju välja sin egna metod förstås. Det viktigaste är att dom ska sluta känna sig bekväma i sin tro.
Citera
2016-12-31, 21:28
Medlem
Citat:
Jo, 1986 var det av FN utsedda fredsåret. Harmageddon skulle komma då, eller året efter..

Så var det med SALT 1 och SALT 2 avtalen på 1970-talet, när 1975 skitit sig.

Jasså du är så blind

Även apostlarna hade felaktiga förväntningar, men Jerusalems förstöring kom.
Citera
2016-12-31, 22:54
Medlem
Citat:
Jasså du är så blind

Jag ser det som positivt att människan arbetar med fred och säkerhet.
Aldrig tidigare har vi haft så lite krig med så få dödade som de senaste 50 åren. Så det går ganska bra.
http://fof.se/tidning/2011/9/mot-en-...edligare-varld

Här är en guldgruva med framtagen statistik av tex krig, länken är en sammanfattning av boken "Har vi sett tecknen i vår tid"
För siffror att grotta ner sig i, rekommenderas att läsa hela boken. Det är inga lösa antaganden som framförs, utan sammanställda resultat efter omfattande forskning.

http://www.oocities.org/pipeline/cli...e/tecknet.html
Senast redigerad av Jhwh 2016-12-31 kl. 23:17.
Citera
2017-01-01, 11:48
Medlem
Citat:
Jasså du är så blind

Nog sjutton tonades snacket om fredsutropen ned efter 1986 (FNs fredsår) och i synnerhet efter östblockets fall.

Men....felaktiga förväntningar kan bli väldigt allvarliga......om nu organisationen läror ska ses som förväntningar. Tänk på dem som sålde sina tillgångar inför 1975
Citera
2017-01-01, 17:51
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Nog sjutton tonades snacket om fredsutropen ned efter 1986 (FNs fredsår) och i synnerhet efter östblockets fall.

Men....felaktiga förväntningar kan bli väldigt allvarliga......om nu organisationen läror ska ses som förväntningar. Tänk på dem som sålde sina tillgångar inför 1975

Ordspråksboken 13:12 varnar oss för felaktiga förväntningar, medans JV org företag är uppbyggd på falska förväntningar; "Förväntan som fördröjs gör hjärtat sjukt, men det efterlängtade är ett livets träd, när det verkligen kommer."

Det är en sak att ha en längtan men en annan att göra den till lag med straff, särskilt när samma Bibel är väldigt tydlig med att ingen vet varken tiden eller stunden.

Många vittnen går ju omkring med "sjuka hjärtan" men har ingenstans att vända sig till för hjälp utav rädsla för straff. Du får ställa frågor som ett vittne till de äldste bröderna men du får inte ha frågor om de svar du får. Det är bara att acceptera eller bli utesluten.

De kommer till våra dörrar med "sanningen" endast för att ändra på sanningen senare. Vad var det då vi hörde från början?

När "Guds organisations" doktriner är så sköra att de inte får granskas måste man ju fråga sig vem är denna gud egentligen?
Citera
2017-01-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Jag ser det som positivt att människan arbetar med fred och säkerhet.
Aldrig tidigare har vi haft så lite krig med så få dödade som de senaste 50 åren. Så det går ganska bra.
http://fof.se/tidning/2011/9/mot-en-...edligare-varld

Här är en guldgruva med framtagen statistik av tex krig, länken är en sammanfattning av boken "Har vi sett tecknen i vår tid"
För siffror att grotta ner sig i, rekommenderas att läsa hela boken. Det är inga lösa antaganden som framförs, utan sammanställda resultat efter omfattande forskning.

http://www.oocities.org/pipeline/cli...e/tecknet.html

Vittnen får inte läsa boken. De får inte läsa något som motsäger eller ifrågasätter det som den styrande kretsen säger. Jonsson är känd som "avfälling" och få vittnen törs läsa det han skrivit.
Citera
2017-01-03, 20:12
Medlem
När "Guds organisations" doktriner är så sköra att de inte får granskas måste man ju fråga sig vem är denna gud egentligen?[/quote]

Det som verkligen är sant tål att jämföras med vadsomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in