Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Ta det lugnt.......vill du nå aktiva JVn så kan du inte ta i så mycket.
Låt de själva dra slutsatserna.
Jag har försökt med det med, men det fungerar typ "lika bra/dåligt." Jag tänker som så att de vittnen som verkligen läser här måste ha en viss tvivlan ändå. Ingen idé att linda in den riktiga sanningen i bomull, om inget annat än för att varna folk som kanske funderar på att studera med ett vittne eller redan gör det.
Det är dags att få vittnena att känna obehag och skam över att vara vittnen. Många vet inte ens ett skit om tex ARC pga deras stränga interna informationskontroll och rädsla. Ta fram en megafon om så måste och tala om det för dom, så dom inte kan överrösta dig med bortförklaringar.
De dagar då de kände sig som de mest präktigaste människorna på jorden måste vara över. Nästa gång de kommer och knackar på dörren (vilket de iofs verkar ha slutat upp att göra) så ta upp detta med ARC. Gå fram till deras kärror på stan och fråga dom rätt ut varför tvåvittnesregeln är viktigare än att skydda barn mot att bli våldtagna av äldste bröder upprepade gånger, i åratal.
Jag såg ett rätt underhållande Youtube-klipp häromdagen då en aggressiv aktivist (en allmänt kristen man som konfronterar alla sekter) gick upp till ett gäng vittnen som stod med sina kärror i stan mitt i julrushen. Han gapade och skrek och frågade just om detta med deras stora pedofiliproblem. Männen i gruppen försökte "skydda" de kvinnliga vittnena genom att blockera. De sa att de skulle ringa polisen osv, osv och sa till honom att gå därifrån.
Det roliga kom när en gammal man utklädd till tomte kom och ville hjälpa vittnena, haha! Tomten höll om en av vittnesmännen som i ett försök att trösta och gick sen hotfullt upp mot aktivisten och började knuffa iväg honom. Haha, om den tomten bara visste vad dessa människor tyckte om honom så skulle han kanske byta sida. Man borde göra en meme av detta.
Jag vet att högljudd antipropaganda kan spä på deras förföljelsekomplex. Men det gör ju bomullshandskarna också. ALLT negativt gör så att taggarna kommer ut direkt och de vänder på klackarna. Då kan man ju lika gärna hojta på dom i megafonen medans dom försvinner ut i horisonten. Men, men, var och en får ju välja sin egna metod förstås. Det viktigaste är att dom ska sluta känna sig bekväma i sin tro.