2017-01-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så varför tar vissa skribenter upp detta?

(FB) Jehovas Vittnen, varför så impopulära?

Har detta inlägget "mycket litet relevans för trådämnet"?
Varför är det så svårt att svara på frågan, ttsp?

Jag frågar igen för jagvetintevilkengångiordningen:

Varför blir man inte utesluten om man skadar sin kropp med för mycket mat när man samtidigt kan bli det för snusning med just det argumentet?
Speciellt intressant är det ju med tanke på att frosseri omnämns i bibeln som en allvarlig synd men inget sägs om tobak?
Citera
2017-01-17, 21:56
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Där du och andra är inskränkta när det gäller Jehovas vittnen, är att frosseri och andra synder, ska vara medvetna val av personen för att det ska bli tal om uteslutning.

Detta "glömmer ni" ofta.

Ja men det är väl rätt logiskt att en sjukligt överviktig mat-frossande person är medveten när den stoppar i sig alla kalorier?? Lite svårt att frossa käk när man är medvetslös.

Get over it.
Citera
2017-01-17, 21:57
Medlem
Citat:
Du visar din seriositet genom att inte svara på mitt inlägg: (FB) Frågor om Jehovas Vittnen

Och kräver att jag ska svara på dina inlägg.

Hur känns det att vara du.
DU kräver svar, du har struntat fullständigt i att svara på flera av mina frågor och påstående, men det beror nog på att du inte hittade något bibelcitat.

Om du tittar på mina och dina inlägg bakåt i tråden, så svarar jag på mer frågor än vad du gör och det gäller ALLAS inlägg. Är du så blind att du inte märker det.

Du sitter där med dina bibelcitat i stället för att svara personligt, men det är så Jehovas vittnen alltid gör.
Ni bara tar ett citat och det blir er sanning. Ni skiter fullständigt i hela sammanhanget.
Citera
2017-01-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
DU kräver svar, du har struntat fullständigt i att svara på flera av mina frågor och påstående, men det beror nog på att du inte hittade något bibelcitat.

Om du tittar på mina och dina inlägg bakåt i tråden, så svarar jag på mer frågor än vad du gör och det gäller ALLAS inlägg. Är du så blind att du inte märker det.

Du sitter där med dina bibelcitat i stället för att svara personligt, men det är så Jehovas vittnen alltid gör.
Ni bara tar ett citat och det blir er sanning. Ni skiter fullständigt i hela sammanhanget.

Vad skulle de kunna göra? De anser sig ha sanningen, och detta med stöd av bibeln. Varför i heslicke skulle de då svara personligt och uppriktigt?

Men.....vissa frågor kommer aktiva JVn alltid att undvika.....och det är att kommentera detaljer i läror som varit åt helvete.....som t ex om årtalen 1874 och 1925.
Visa mig att jag har fel, TTSP....ta detaljerna om 1874 och 1925...........du har chansen.
Citera
2017-01-17, 22:12
Medlem
Om Gud är allsmäktig varför ska han ha 144 000 av för nuvarande 7 miljarder människor? Lite orättvist när platserna redan fyllts upp innan en del ens fötts. Nä ni Jehovas, det kommer nog nytt ljus snart från vakttornet. Att Gud släpper ytterligare 40 000 platser
Citera
2017-01-17, 22:15
Medlem
Jag vet varför Jehovas undviker prata om och förnekar att det finns något helvete, för de är de första som enligt bibeln kommer hamna där, och först in är vakttornets lakejer. Finns stöd i bibeln för detta.
Citera
2017-01-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Ja men det är väl rätt logiskt att en sjukligt överviktig mat-frossande person är medveten när den stoppar i sig alla kalorier?? Lite svårt att frossa käk när man är medvetslös.

Get over it.

Nej, du är sjukt omedveten om vad övervikt handlar om. Detta visar bara din sjukliga besatthet av Jehovas vittnen.
Citera
2017-01-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Om Gud är allsmäktig varför ska han ha 144 000 av för nuvarande 7 miljarder människor? Lite orättvist när platserna redan fyllts upp innan en del ens fötts. Nä ni Jehovas, det kommer nog nytt ljus snart från vakttornet. Att Gud släpper ytterligare 40 000 platser

Fast JV lär om två klasser, det borde du veta om du är påläst. "Den stora skaran" är något annat än de 144 000.
Om du inte är påläst....läs på på innan du kritiserar...annars hjälper du bara JV-folket.
Citera
2017-01-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Oavsett, så ignorerar du att svara på mina frågor.

När du svarar på mitt inlägg: (FB) Frågor om Jehovas Vittnen så kommer jag att svarar på dina inlägg. Du bestämmer.
Citera
2017-01-17, 22:28
Medlem
Citat:
Nej, du är sjukt omedveten om vad övervikt handlar om. Detta visar bara din sjukliga besatthet av Jehovas vittnen.
Är du sjukt omedveten vad rökning och alkohol handlar om?
Citera
2017-01-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Fast JV lär om två klasser, det borde du veta om du är påläst. "Den stora skaran" är något annat än de 144 000.
Om du inte är påläst....läs på på innan du kritiserar...annars hjälper du bara JV-folket.

Var någonstans säger Bibeln att det bokstavligt kommer att vara 144.000? I Upp. 7 betecknar just dessa 144.000 de troende som ännu finns på jorden medan den stora församlingen är i himmelen inför Guds tron (jfr. också Upp. 4:2; 19:1)!

Vid Kristi återkomst kommer himmel och jord att bli ett och Gud skall själv bo hos oss (Upp. 21:3).

Så Jehova har fattat noll som vanligt
Citera
2017-01-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är du sjukt omedveten vad rökning och alkohol handlar om?

Är du sjukt omedveten vad övervikt handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in