2016-07-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Det är nog bara ttsp.

Du med, det skrev du en gång.
Citera
2016-07-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Du med, det skrev du en gång.

Det gjorde jag ju bara för att stötta ttsp.
Citera
2016-07-22, 22:05
Medlem
Citat:
Är alla uteslutna som skriver här???
Hade turen att inte döpa mig ung utan väntade med det valet tills jag blev äldre. Sen hade jag turen att bröderna i min församling sög och hade noll intresse att gå i tjänsten med mig vilket gjorde att jag tillslut "fadade" ut och aldrig blev döpt. Tog ett par år innan jag började läsa på nätet och nu är det mest hat som finns kvar.
Senast redigerad av Desolace 2016-07-22 kl. 22:09.
Citera
2016-07-22, 22:07
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Är alla uteslutna som skriver här???

Jag har aldrig varit döpt, bara studerat för väldigt länge sen men tyckte det var astråkigt, gjorde det mer av plikt och för att inte såra den jag studerade med. Hon försökte så gott hon kunde att dra med mig på möten och sammankomster och bokstudier och jag blev skitbra på att komma upp med ursäkter och bortförklaringar. Dessa möten är verkligen så olidligt hemska att det kändes som en pärs att gå dit för att inte tala om sammankomsterna. Jag var med en gång uppe i Arboga på den tiden då de fortfarande serverade mat. Aldrig mer!!! Jag satt hela tiden och längtade hem, bort, ja vart som helst, bara inte där.

Då var jag inte insatt i deras lögnaktiga doktriner tagna ur röven men jag kände på mig att det inte var sant och jag märkte manipuleringen. Orsaken till att jag ens blev involverad var pga min familjemedlem som tyvärr fortfarande är ett hardcore vittne ända ut i fingertopparna. Och jag försöker få denna att vakna upp nu. Men det är svårt eftersom dom vägrar att titta på bevisen även fast de kommer från Vakttornets egna publikationer. Det är som att dra ut tänder. Det är svårare att övertyga någon att den blivit lurad än att lura dom.
Citera
2016-07-22, 22:10
Medlem
Citat:
Det är nog bara ttsp.

Det vet vi ju faktiskt inte....det är bara spekulationer.

Men, om TTSP är en man, så är det egendomligt att han inte är äldste med tanke på att han kom med under 1990-talet. JAg kan dock tänka mig att TTSP anses som "besvärlig" i församlingen och av den anledningen inte blivit förordnad.
Han sticker i a f ut....när han skriver här.........undrar om äldstegubbarna känner till hans små skriverier? Sannolikt borde ett antal JV sett honom göra bort sig.....
Citera
2016-07-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det vet vi ju faktiskt inte....det är bara spekulationer.

Men, om TTSP är en man, så är det egendomligt att han inte är äldste med tanke på att han kom med under 1990-talet. JAg kan dock tänka mig att TTSP anses som "besvärlig" i församlingen och av den anledningen inte blivit förordnad.
Han sticker i a f ut....när han skriver här.........undrar om äldstegubbarna känner till hans små skriverier? Sannolikt borde ett antal JV sett honom göra bort sig.....

Ja, den lilla misstanken/skämtet ska vi inte dra för långt nu. Är han JV på riktigt, vilket vi får anta, så är det ju storartat att han ställer upp och debatterar med kritiker.
Citera
2016-07-23, 00:34
Medlem
Vasectomaters avatar
När jag var med min studerartant på 90-talet till rikets sal, så fanns det flera knäppgökar i kostym där. Och då menar jag patologiskt knäppa, med nån slags diagnos. Och alla undvek dessa så gott det gick. Tyckte nästan synd om dom, de är väl också Guds barn? Tydligen inte inom JV org, för där är det ju faktiskt det yttre som räknas. Det är därför jag inte fattar hur fan Lett kom så högt upp i toppen, han måste ha nån slags hållhake på resten.
Citera
2016-07-23, 10:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
När jag var med min studerartant på 90-talet till rikets sal, så fanns det flera knäppgökar i kostym där. Och då menar jag patologiskt knäppa, med nån slags diagnos. Och alla undvek dessa så gott det gick. Tyckte nästan synd om dom, de är väl också Guds barn? Tydligen inte inom JV org, för där är det ju faktiskt det yttre som räknas. Det är därför jag inte fattar hur fan Lett kom så högt upp i toppen, han måste ha nån slags hållhake på resten.
Bara det att kostym, inte ses som knäppt i ekipering vad gäller att klä upp sig vid högtider.

Hövdingar i amerikansk kultur, befjädrar sig rätt enormt, när de ska upp i rätten, och det är mycket skinn, mocka och hudskinn och trofé-offer.. man får utgå ifrån att det är pseudo-mänskligt, i framhålllandet av "sin anda" sin "andes mening", eller enbart andemeningen, i att dra på sig det man själv ser som fint, för vissa är en konsumpåse något man "ska akta, inte ring-akta" bra och fullt dugligt, att samla dokument i, och en collegetröja från h&m.. det ffinaste en flicka kan få, jättefint att ha på sig vid högtider, kan vara för att jeivi, vill sticka ut från mängden, på ett el annat sätt o vis. och sedan broderskaps-sekterna, som valde enbart annan-sekt.. med samma "andefilosofi"

NÅGOT fattigdomsideal av pacifistisk "art" måste de ju ha, det går finfint att beskylla sig själv från några som helst gärningar i bl.a mobbing.. och därför klä ut sig till fattig proletär, fattigmansjon, jagharingenting-klädseln osv.

men det är falskt, det är m.a.o falsifierat.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-07-23 kl. 10:38.
Citera
2016-07-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ja, den lilla misstanken/skämtet ska vi inte dra för långt nu. Är han JV på riktigt, vilket vi får anta, så är det ju storartat att han ställer upp och debatterar med kritiker.

Jag tror att TTSP är ett äkta vittne.....han vinklar saker som ett typiskt JV är lärd att göra. Men, det är jävligt skumt att TTSP inte är förordnad.......
Citera
2016-07-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så man kan käka julskinka med öl och snaps på julafton.....och fira nyår med skumpa........och ha högtider vid månens olika faser....utmärkt........en tydlig liberalisering från tidigare livsförnekande JV-dumheter.

Har JV ändrat sig i frågan om att fira högtider?
När hände detta?
Citera
2016-07-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Egentligen är den typiska JV-församlingen väldigt elitistisk; i centrum finns äldstefamiljerna och pionjärerna..samt några påläggskalvar.
Sen finns det ofta några udda män....kanske med diagnoser.......och ett antal ogifta nuckor som är mer eller mindre uppgiva. Kvinnoöverskottet är betydande......Män som inte är gifta har i regel något patologiskt i sin personlighet.

Men....ska man säga nåt positivt om JV så är det att det är väldigt lättraggat där.
Citera
2016-07-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har JV ändrat sig i frågan om att fira högtider?
När hände detta?

Nej, för fan. Det var bara TTSP som inte tänkte sig för när han citerade följande i bibeln:
"Låt därför ingen döma er för vad ni äter eller dricker eller hur ni iakttar högtider eller nymånar eller sabbater. Sådant är skuggan av det som skulle komma; själva kroppen är Kristus. (Kol 2:13-17 Bibel2000)"
Naturligtvis dömer JVn sådana som firar andra högtider än åminnelsen. Skulle nån stackare råka ha en juldekoration så är det foten i röven omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in