Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
När jag var med min studerartant på 90-talet till rikets sal, så fanns det flera knäppgökar i kostym där. Och då menar jag patologiskt knäppa, med nån slags diagnos. Och alla undvek dessa så gott det gick. Tyckte nästan synd om dom, de är väl också Guds barn? Tydligen inte inom JV org, för där är det ju faktiskt det yttre som räknas. Det är därför jag inte fattar hur fan Lett kom så högt upp i toppen, han måste ha nån slags hållhake på resten.
Bara det att kostym, inte ses som knäppt i ekipering vad gäller att klä upp sig vid högtider.
Hövdingar i amerikansk kultur, befjädrar sig rätt enormt, när de ska upp i rätten, och det är mycket skinn, mocka och hudskinn och trofé-offer.. man får utgå ifrån att det är pseudo-mänskligt, i framhålllandet av "sin anda" sin "andes mening", eller enbart andemeningen, i att dra på sig det man själv ser som fint, för vissa är en konsumpåse något man "ska akta, inte ring-akta" bra och fullt dugligt, att samla dokument i, och en collegetröja från h&m.. det ffinaste en flicka kan få, jättefint att ha på sig vid högtider, kan vara för att jeivi, vill sticka ut från mängden, på ett el annat sätt o vis. och sedan broderskaps-sekterna, som valde enbart annan-sekt.. med samma "andefilosofi"
NÅGOT fattigdomsideal av
pacifistisk "art" måste de ju ha, det går finfint att beskylla sig själv från några som helst gärningar i bl.a mobbing.. och därför klä ut sig till fattig proletär, fattigmansjon, jagharingenting-klädseln osv.
men det är falskt, det är m.a.o falsifierat.