Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Jag är rätt säker på att jag inte missuppfattade efter som jag använde just den förklaringen.
De menar på att Gud vet allt och ser i framtiden. Han låter allt ske.
Nej, jag är ett Jehovas vittne, du har missuppfattat, punkt slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Vad menar du jag ska påstå? Jag menar de du säger här i tråden och vad dem sa till mig vid dörren skiljer sig. Och jag trodde grejen var att de ska ha samma sätt att se saker på. Du är väl med i jehovas vittnen men visste inte ens de förkortade sig JW och har JW.org som hemsida?
Jo jag visste att den engelska förkortningen för Jv var Jw, men det skiljer inte vår undervisning om vad som står i bibeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Och hur många religioner och annat gick du igenom för att anta JW var rätt religion? varför gick du med där från början?
Jag förstod att elefanter ståendes på en sköldpadda inte var en bra vetenskaplig representation av hur världen kom till, däremot var bibelns berättelse "spot on".
Jag var ateist i princip innan jag blev ett Jehovas vittne.
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Sluta snacka skit, jag formulerade mig inte att oskyldiga barn är potentiella mördare. De var snarare du som sa de som att helt random får man för sig att bli ond.
instinkt är att man lockas va de . Och vi är jägare och soldater i generna så de kan ärvas ett behov.
Nej det verkar istället vara du som som snackar skit och vet inte vad du pratar om.
Fri vilja handlar inte om random, utan om ett genomtänkt val att gå emot Guds vilja och lagar, trots att man har begär och lockas av begär och behov.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du påstår också som jag förstår det att psykiska sjukdomar alltid leder till mord, missbruk, problem? Vad har du för bevis för detta påstående? Varför skulle inte ens vilja att bekämpa dom psykiska sjukdomarna hos individen ha en betydelse?
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Då förstår du fel. Jag har inte sagt något sånt i närheten.
Men det verkar som att du förespråkar att nyfödda är predestinerade att göra ont. Tar du tillbaka ditt påstående?
Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Hitler kom inte dit han kom för att han kände för att vara ond. Saker han själv inte hade kontroll över i livet drev honom dit. Han hade förmodligen velat vara konstnär egentligen .
Så han var inte född ond? Är det vad du menar? Hur menar du då att Lucifer var född ond?