Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Det stämmer! Även om inte alla är "behöriga" att stå vid bokvagnarna/bokborden (i a f som jag förstått). Det är fr a pionjärer och JVn med gott rykte som står vid bokborden.
Och ja, de har instruktioner att inte närma sig folk. Syftet är i stället att få folk att besöka organisationens hemsida.
JAg tror man förstått att dörrknackandet främst irriterade folk.
Edit: Undrar om TTSP är bland de utvalda som får ha "stånd" på gator och torg!? Jag gissar att svaret är nej! Men han gör sannolikt ett bättre avskräckande arbete här.

Jag tror de inte vill att deras medlemmar ska diskutera deras doktriner som blir alltmer svårare att förklara, även för vittnena själva. Och rent av omöjliga att förklara om någon kommer med äldre Vakttorns litteratur info, tack vare internet. Sånt kan även få det enskilda vittnet att famla i sin tro.
Jag tror dom sett att det går utför med sekten, därför har dom kört PR pow-wows och gjort en nystart med deras nya gyllene kalv JW dot org och gjort allt för att se mer attraktiva och inbjudande ut. Och de har även gett medlemmarna i den styrande kretsen stjärnstatus, de har blivit kändisar. Vad hände med ödmjukheten? Ett år från nu visste de flesta vittnena inte vilka de i den styrande kretsen var eftersom dom var väldigt diskreta. Idag vet alla vilka de är, tack vare JW broadcasting (pengatiggande tv-evangelie) I maj månads broadcasting av Stephen Lett (gummiansiktet med Tourettes) sa att "Du kan komma till rikets sal i 20 år utan att skänka pengar i bidragsbössorna, vi i den styrande kretsen kommer aldrig veta om det. Men Jehova (!!!), HAN vet! Tänk på det!
Usch!