2015-07-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen

"oerhört kränkande".. nivån är låg.

Ja, som du kan se av inlägg 2301 var nivån mycket låg.
Citera
2015-07-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen

"oerhört kränkande".. nivån är låg.

Ja, som nedanstående konstaterar är det off topic och det var inte min avsikt att dra upp det igen, ville bara uttrycka sympati för någon som blivit mycket obehagligt behandlad.

Du måste också förstå dig på den kognitiva dissonansen....om sällskapet vakttornet antytt möjligheten att Gudsnamnet systematiskt skulle bli struket innan vi kom till de äldsta bevarade handskrifterna....då måste det vara så.....hur långsökt det än kan vara. nnars kan chansen att få klaååa lejon i paradiset gå förlorad....och det väcker en jäkla ångest...Försök se den enskilde JV-medlemmens psykologi.
Citera
2015-07-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Släpp det där . Gå vidare! Ta det lugnt.

Det är inte så lätt att släppa det och ta det lugnt om alla avfällingar vet vem jag är och vet var jag bor, och att dessa har ringt till mig, och skickat litteratur anonymt.

Jag var från början naiv i internets barndom, där jag trodde att om jag bara var öppen med vem jag var, så skulle folk ta mig mer på allvar och avfällingar skulle omvända sig.

Men jag märkte efter ett tag att det var en dålig ide, med tanke på dom knäppskallar som skrev inlägg, och mina farhågor besannades.

Därför bestämde jag mig för att vara anonym från och med då, och började skriva på andra forum under andra alias, men tydligen kunde vissa personer ändå luska ut vem jag var, beroende på hur jag skrev inlägg, och därmed kände sig fria att anonymt skicka litteratur till mig. I värsta fall hade personen gissat fel, och skickat anonym litteratur till fel person, detta ursäktar sig personen med att han får anonym litteratur skickat till sig, jag vet inte vilka kretsar denna person rör sig kring, men jag är inte glad över sådan anonym uppmärksamhet.

Jag blev skärrad, men självklart visade jag inte det utåt, utan tackade formellt för litteraturen medan jag försökte fundera på vad jag skulle göra härnäst, turligt nog kom jag på varifrån jag hade träffat denna anonyma person, jag kände igen skrivstilen och olika fakta som gjorde att jag kunde identifiera denna anonyma "välgöraren".

Och när jag konfronterade denna person så ville han inte kännas vid det, och förnekade att han var denna person, men inte nog med det, då bestämde han sig för att koppla mitt alias med mitt verkliga namn, han publicerade helt sonika exakt vad jag hette, så att alla kunde lätt söka och hitta var jag bodde, och mina telefonnummer. Detta var nog anledningen att man ringde hem till mig.

Men som sagt, han vill inte avslöja sig själv på ett forum, så som han avslöjade mig med för och efternamn.

Om han nu inte var denna person som jag trodde, så hade han inte haft någon anledning att publicera min identitet på detta forumet, men detta visade bara att jag hade träffat rätt, mitt i prick.
Citera
2015-07-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är inte så lätt att släppa det och ta det lugnt om alla avfällingar vet vem jag är och vet var jag bor, och att dessa har ringt till mig, och skickat litteratur anonymt.

Jag var från början naiv i internets barndom, där jag trodde att om jag bara var öppen med vem jag var, så skulle folk ta mig mer på allvar och avfällingar skulle omvända sig.

Men jag märkte efter ett tag att det var en dålig ide, med tanke på dom knäppskallar som skrev inlägg, och mina farhågor besannades.

Därför bestämde jag mig för att vara anonym från och med då, och började skriva på andra forum under andra alias, men tydligen kunde vissa personer ändå luska ut vem jag var, beroende på hur jag skrev inlägg, och därmed kände sig fria att anonymt skicka litteratur till mig. I värsta fall hade personen gissat fel, och skickat anonym litteratur till fel person, detta ursäktar sig personen med att han får anonym litteratur skickat till sig, jag vet inte vilka kretsar denna person rör sig kring, men jag är inte glad över sådan anonym uppmärksamhet.

Jag blev skärrad, men självklart visade jag inte det utåt, utan tackade formellt för litteraturen medan jag försökte fundera på vad jag skulle göra härnäst, turligt nog kom jag på varifrån jag hade träffat denna anonyma person, jag kände igen skrivstilen och olika fakta som gjorde att jag kunde identifiera denna anonyma "välgöraren".

Och när jag konfronterade denna person så ville han inte kännas vid det, och förnekade att han var denna person, men inte nog med det, då bestämde han sig för att koppla mitt alias med mitt verkliga namn, han publicerade helt sonika exakt vad jag hette, så att alla kunde lätt söka och hitta var jag bodde, och mina telefonnummer. Detta var nog anledningen att man ringde hem till mig.

Men som sagt, han vill inte avslöja sig själv på ett forum, så som han avslöjade mig med för och efternamn.

Om han nu inte var denna person som jag trodde, så hade han inte haft någon anledning att publicera min identitet på detta forumet, men detta visade bara att jag hade träffat rätt, mitt i prick.

Du är inte kändis bland avhopparna...jag lovar!

I a f inte bland den stora majoriteten ateistiska avhoppare! Regel 1A är fullständlig diskretion.......även overksamma eller aktiva vittnen ska kunna lita på diskretionen. Många avfällingar är under cover. Vi ser varje JV som en ännu icke utkommen avhoppare vars anonymitet behöver skyddas.

Sen har det funnits några grupper som försökt rekrytera JVn till vad som kan ses som reformerade Jv Samfund. Jag säger som jag brukar...lita inte på troende...de ska försöka missionera ändamålet helgar medlen ofta.
Citera
2015-07-16, 19:18
Medlem
Citat:

Hur vet du det? Vet du vem jag är?
Citera
2015-07-16, 19:22
Medlem
Citat:
Om du frågar mig respektfullt, utan att kalla mig för namn och döma mig för att ljuga, så kanske jag svarar dig.
Kallar jag dig vid ditt namn? Hur vet du att det jag skriver är riktat till dig då? Eller tar du bara åt dig? Varför förtjänar du mer respekt än andra, titsup?
Citera
2015-07-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Kallar jag dig vid ditt namn? Hur vet du att det jag skriver är riktat till dig då? Eller tar du bara åt dig?

Jag är ett Jehovas vittne eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Varför förtjänar du mer respekt än andra, titsup?

Har du fler alias? Bassiehof brukade kalla mig för titsup, av för mig okänd anledning, vad betyder "titsup"? Har det med alkohol att göra?

(FB) Kan någon förklara lite från uppenbarelseboken?
Citera
2015-07-16, 19:30
Medlem
Citat:

Eftersom du fortsätter ditt struntprat blir det mer från min sida:

1) Anledningen till att jag sände ett trosdokument till dig var enbart att du uttryckligen skrev på ett forum att du ville veta vad jag trodde på. Utan din uttryckta önskan skulle jag aldrig ha sänt det till dig.

2) Anledningen till att jag visste vem du var är att du skrivit under ditt fullständiga namn på ett tidigare forum. Det fanns ingen möjlighet till förväxling och det erkänner du utan att inse det genom att påstå att folk ringde till dig.

3) Jag har aldrig varken förnekat eller bekräftat den identifikation som du gjorde och som du offentliggjorde på ett forum.

4) Visst publicerade jag på samma forum exakt vad du hette, men först efter att du upprepade gånger hade föreslagit ett namn på mig. Du fortsatte att senare återigen offentligen föreslå detta namn varpå jag återigen föreslog ett namn på dig. Sammanhanget var varje gång att du inte klarade av de fakta jag presenterade. Hade du hållit dig på mattan och inte brutit mot forumreglerna genom att föreslå ett namn på mig så hade jag aldrig offentligt föreslagit ett namn på dig. Du vill nu inte kännas vid att du åtminstone två gånger hade föreslagit ett namn på dig innan jag föreslog ett namn på dig.

5) Helt oberoende om jag var den föreslagna personen eller inte fick du rättmätigt stå ditt kast, och uthärda att jag också föreslog ett namn på dig. Personen du förknippade mig med är en hedervärd person, men Eberhard hade av anledningar som inte har med religion att göra bestämt att förbli just bara Eberhard. Du bröt reglerna, och det hade du ingen rätt att göra och måste givetvis stå ditt kast, vilket du borde ha förstått när du föreslog ett namn på mig.
Citera
2015-07-16, 19:46
Medlem
Citat:

Jobbigt att få anonym litteratur... När du har blivit hotad med molotov coctails i brevlådan p.g.a. knarkskulder, kanske du kan återkomma och lära oss andra om livet?

Citat:

Att vifta med bibeln är inte att vara öppen. Jesus vill att du dör för dina medmänniskor, just nu, hans budskap är inte att göra ditt eget liv bättre.

Citat:

Knäppskallarna har kommit längre än du. Ödmjuka dig, lyssna och lär, så kan du göra mer för dina vänner.
Citera
2015-07-16, 19:51
Medlem
Citat:

Sen har det funnits några grupper som försökt rekrytera JVn till vad som kan ses som reformerade Jv Samfund. Jag säger som jag brukar...lita inte på troende...de ska försöka missionera ändamålet helgar medlen ofta.

Som ett förtydligande vill jag påpeka att de kristna sammanhang jag rör mig i inte är någon utväxt från Jv och inte riktar sig till Jv. Ingen av mina vänner i dessa sammanhang har varit med i Jv.
Citera
2015-07-16, 19:52
Medlem
Citat:
Jag är ett Jehovas vittne eller hur?

Har du fler alias? Bassiehof brukade kalla mig för titsup, av för mig okänd anledning, vad betyder "titsup"? Har det med alkohol att göra?

(FB) Kan någon förklara lite från uppenbarelseboken?
Är du? NSFL skulle jag säga.

Tits up betyder nåt liknande. http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=tits+up

Så nu när du kan göra ett informerat val, varför väljer du att inte svara på varför JV fortsätter att ignorera Jesus egna ord:

Och han fortsatte: ”Det var därför jag sade er att ingen kan komma till mig om han inte får det som gåva av Fadern.” Joh 6:65

Ooops! Verkar som att ni aldrig kommer att få träffa Fadern (Jahwe). Därför att ni inte har ärat Sonen.
Senast redigerad av Hermandad 2015-07-16 kl. 19:55.
Citera
2015-07-16, 19:53
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Vet du vem jag är?

Diskretion är alltid en hederssak bland äkta avhoppare och nej, jag vet inte vem du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in