2015-07-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Som sagt, idiot,

Är du kristen?
Citera
2015-07-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Är du kristen?
Jag visar bara att jag blir trött på enfaldiga idioter som inte ens klarar av att förstå vad de läser. Dessutom sa Jesus:

Därför säger jag er: all synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas. Matt 12:31

Så hur intolorant och okristet är det du gör, när du ljuger för folk ch förkunnar ett falskt evangelium för de?

Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. Matt 5:19

Så varför tror du att så många Jehovas Wiggers har mindervärdeskomplex?
Citera
2015-07-16, 09:27
Medlem
Citat:
Så hur intolorant och okristet är det du gör, när du ljuger för folk ch förkunnar ett falskt evangelium för de?

Jag ljuger inte, det är okristet att döma andra.
Citera
2015-07-16, 09:35
Medlem
Citat:
Jag ljuger inte, det är okristet att döma andra.
Så du tar kritik som en dom? Genom ditt agerande har du dömt dig själv. Jag påpekar bara bristerna i din tro.
Citera
2015-07-16, 10:09
Medlem
Citat:
Så du tar kritik som en dom? Genom ditt agerande har du dömt dig själv. Jag påpekar bara bristerna i din tro.

Att anklaga någon för lögn är att döma andra människor. Du kan inte läsa andra människors hjärtan och veta om någon talar osanning medvetet, bara Gud kan göra detta.
Citera
2015-07-16, 10:29
Medlem
Citat:
Att anklaga någon för lögn är att döma andra människor. Du kan inte läsa andra människors hjärtan och veta om någon talar osanning medvetet, bara Gud kan göra detta.

Och ändå har du om och om igen anklagat en av dina teologiska motståndare här på forumet för att vara en lögnare....
Citera
2015-07-16, 10:33
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
T.ex. är skökan detsamma som det symboliska Babylon som från början var en bokstavlig stad som var ett känt centrum för avgudadyrkan i form av t.ex. att tyda stjärnorna. I GT beskrivs Babylon ständigt som i opposition mot Gud med deras falska gudar, deras falska religion.

"Och på hennes panna var ett namn skrivet, en hemlighet: det stora Babylon, moder till alla skökor och skändligheter på jorden." (Upp 17:5 Bibel2000)

Sedan sägs det att skökan, Babylon, staden har mycket blod på sina händer:

"I den staden fanns blodet från profeter och heliga och alla dem som har slaktats på jorden."(Upp 18:24 Bibel2000)

Religion har mer eller mindre varit inblandade i alla krig som funnits på jorden, det är därför också som människor till slut får nog av religionen och agerar politiskt på något sätt så att den symboliskt förintas, så som man kastar en stor kvarnsten i havet:

"Och en väldig ängel tog upp en sten, stor som en kvarnsten, och kastade den i havet och sade: ”Så skall den stora staden Babylon med våldsam kraft slungas i djupet och aldrig finnas mer."(Upp 18:21 Bibel2000)

Vad detta exakt innebär vet vi inte nu, inte förrän det uppfylls, men man hör ju väldigt många röster åtminstone på forum som dessa att man vill förbjuda religion på något sätt. Och t.ex. i Frankrike har man börjat att begränsa friheten för religiösa att utöva sin religion, t.ex. med förbudet mot slöjor och annat.

En annan sak som bekräftar att skökan är religionen, är att skökan har prostituerat med kungar, alltså makten. Att man har beblandat sig med politiken:

"Henne har kungarna på jorden horat med" (Upp 17:2 Bibel2000)

Det finns nog annat också som bekräftar vad skökan symboliserar, men det kan jag i så fall ta upp senare.

Men religion har ju nästan alltid varit grunden till all lidande på jorden, så blir det inte en självuppfyllande profetia när religionen tillslut blir förbjuden? Problemet ligger i att människan motiverar sina handlingar efter fantasier. Tänk dig själv om alla människor skulle göra det.
Citera
2015-07-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Och ändå har du om och om igen anklagat en av dina teologiska motståndare här på forumet för att vara en lögnare....

Ja, jag har tyvärr gjort det när jag har blivit tillräckligt sårad av förolämpningar, förnedringar och härskartekniker. Bättre vore att jag inte sade ett enda ord om vad jag egentligen tycker om andra personer, det är det mest kristna att göra, men ibland brister det.

Denna person har ingen anledning att kalla mig för lögnare på bara dom första kontakterna, personen känner mig inte, du och jag har i alla fall en lång historia.

Jag lovar att jag ska försöka bättra mig, ett sätt är att inte bli irriterad av dina inlägg genom att blockera dom med min webbläsare.
Citera
2015-07-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ja, jag har tyvärr gjort det när jag har blivit tillräckligt sårad av förolämpningar, förnedringar och härskartekniker. Bättre vore att jag inte sade ett enda ord om vad jag egentligen tycker om andra personer, det är det mest kristna att göra, men ibland brister det.

Denna person har ingen anledning att kalla mig för lögnare på bara dom första kontakterna, personen känner mig inte, du och jag har i alla fall en lång historia.

Jag lovar att jag ska försöka bättra mig, ett sätt är att inte bli irriterad av dina inlägg genom att blockera dom med min webbläsare.

Det är vackert av dig att du erkänner och ställer bättring i utsikt. Jag syftade på mig själv som din teologiske motståndare, även om vi också har inte så få gemensamma teologiska uppfattningar. När jag har kallat dig lögnare har det alltid varit när du först har kallat mig lögnare. Jag tror att du inte klarar av att inte klara av vissa argumenteringar mot din tro och vissa fakta. Då är det lätt att i sitt sinne svärta ner budbäraren. Jag tror inte att du klarar av att hålla mig på din ignore-lista - du drivs som många andra också av nyfikenhet. Och då andra svarar på mina inlägg kommer du att stöta på dessa även om du blockerat mig. Själv har jag aldrig blockerat någon.

Åberopande din senaste tirad mot undertecknad vill jag gärna än en gång göra dig uppmärksam på att jag inte så få gånger har uppträtt som försvarare av Jv, t ex när det gäller Jvs ekonomiska sammanhang, för att inte nämna de ständigt återkommande falska påståendena om att Russell var frimurare. Jag har skrivit mycket till försvar av Bibeln, också där du själv inte agerat.
Citera
2015-07-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Det är vackert av dig att du erkänner och ställer bättring i utsikt. Jag syftade på mig själv som din teologiske motståndare, även om vi också har inte så få gemensamma teologiska uppfattningar. När jag har kallat dig lögnare har det alltid varit när du först har kallat mig lögnare. Jag tror att du inte klarar av att inte klara av vissa argumenteringar mot din tro och vissa fakta. Då är det lätt att i sitt sinne svärta ner budbäraren. Jag tror inte att du klarar av att hålla mig på din ignore-lista - du drivs som många andra också av nyfikenhet. Och då andra svarar på mina inlägg kommer du att stöta på dessa även om du blockerat mig. Själv har jag aldrig blockerat någon.

Åberopande din senaste tirad mot undertecknad vill jag gärna än en gång göra dig uppmärksam på att jag inte så få gånger har uppträtt som försvarare av Jv, t ex när det gäller Jvs ekonomiska sammanhang, för att inte nämna de ständigt återkommande falska påståendena om att Russell var frimurare. Jag har skrivit mycket till försvar av Bibeln, också där du själv inte agerat.

Nu retar du upp mig igen, du kunde inte låta bli, eller hur? Du vill alltså ta upp detta igen? Det hela startade med att du betedde dig suspekt genom att skicka litteratur anonymt till mig efter diskussioner på ett forum där jag inte hade avslöjat min identitet. Detta helt utan förvarning om att du visste vem jag var (eller egentligen bara misstänkte, du kunde ha misstagit dig och skickat litteraturen till någon helt annan, hur tror den personen hade känt sig då att få en anonym försändelse?).

Och mycket annat hemskt som du höll på med senare, bland annat lögner om hur det hela gick till, jag mådde jättedåligt efter det. Och i samma veva kom det också anonyma telefonsamtal till mitt hem, som jag uppfattade hotfullt. Jag säger inte att det var du, men tydligen är mitt namn spritt bland avfällingarna.

Ditt agerande mot mig var inte schysst, jag visste inte vem du var, och du vägrade ge mig ditt namn, inte ens via personliga meddelanden, eller varför inte skicka ett vykort? Men turligt nog kom jag på varifrån du kände mig, och jag kom ihåg din debattstil och dina ämnen, och jag kunde koppla dig till ett riktigt namn och inte bara ett alias. Då kändes det i alla fall bättre när jag visste vem det var som hade skickat litteraturen.

Du säger att du inte är denna person, ok, men skicka mig ett vykort och berätta vem du är, då kan jag få mer respekt för dig. Du vet ju allt om mig, varför är du så rädd att avslöja vem du är?

Annars är jag inte intresserad av att fortsätta detta, kan du lämna mig ifred nu?
Senast redigerad av ttsp 2015-07-16 kl. 12:20.
Citera
2015-07-16, 12:32
Medlem
Citat:
Jag dömer inte. Vad blev domen i så fall? Bortsett från att du är en lögnare? Om det du säger beror på att du är förblindad och förhärdad i sinnet så du inte kan förstå vad du läser, då har Gud dömt dig.

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn. Joh 3:18

Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt, falska tecken och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem. Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten. 2Thess 2:9-12

Så du ser, jag dömer inte, det gör Gud, jag pekar bara på bristerna i din tro.
Citera
2015-07-16, 12:37
Medlem
Citat:
Jag dömer inte. Vad blev domen i så fall? Bortsett från att du är en lögnare?

Varför ska jag bortse det? Du dömer mig som lögnare trots att jag inte har ljugit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in