Citat:
Ursprungligen postat av
Eberhard
Det är vackert av dig att du erkänner och ställer bättring i utsikt. Jag syftade på mig själv som din teologiske motståndare, även om vi också har inte så få gemensamma teologiska uppfattningar. När jag har kallat dig lögnare har det alltid varit när du först har kallat mig lögnare. Jag tror att du inte klarar av att inte klara av vissa argumenteringar mot din tro och vissa fakta. Då är det lätt att i sitt sinne svärta ner budbäraren. Jag tror inte att du klarar av att hålla mig på din ignore-lista - du drivs som många andra också av nyfikenhet. Och då andra svarar på mina inlägg kommer du att stöta på dessa även om du blockerat mig. Själv har jag aldrig blockerat någon.
Åberopande din senaste tirad mot undertecknad vill jag gärna än en gång göra dig uppmärksam på att jag inte så få gånger har uppträtt som försvarare av Jv, t ex när det gäller Jvs ekonomiska sammanhang, för att inte nämna de ständigt återkommande falska påståendena om att Russell var frimurare. Jag har skrivit mycket till försvar av Bibeln, också där du själv inte agerat.
Nu retar du upp mig igen, du kunde inte låta bli, eller hur? Du vill alltså ta upp detta igen? Det hela startade med att
du betedde dig suspekt genom att skicka litteratur anonymt till mig efter diskussioner på ett forum där jag inte hade avslöjat min identitet. Detta helt utan förvarning om att du visste vem jag var (eller egentligen bara misstänkte, du kunde ha misstagit dig och skickat litteraturen till någon helt annan, hur tror den personen hade känt sig då att få en anonym försändelse?).
Och mycket annat hemskt som du höll på med senare, bland annat lögner om hur det hela gick till, jag mådde jättedåligt efter det. Och i samma veva kom det också anonyma telefonsamtal till mitt hem, som jag uppfattade hotfullt. Jag säger inte att det var du, men tydligen är mitt namn spritt bland avfällingarna.
Ditt agerande mot mig var inte schysst, jag visste inte vem du var, och du vägrade ge mig ditt namn, inte ens via personliga meddelanden, eller varför inte skicka ett vykort? Men turligt nog kom jag på varifrån du kände mig, och jag kom ihåg din debattstil och dina ämnen, och jag kunde koppla dig till ett riktigt namn och inte bara ett alias. Då kändes det i alla fall bättre när jag visste vem det var som hade skickat litteraturen.
Du säger att du inte är denna person, ok, men skicka mig ett vykort och berätta vem du är, då kan jag få mer respekt för dig. Du vet ju allt om mig, varför är du så rädd att avslöja vem du är?
Annars är jag inte intresserad av att fortsätta detta, kan du lämna mig ifred nu?