Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Nu retar du upp mig igen, du kunde inte låta bli, eller hur? Du vill alltså ta upp detta igen? Det hela startade med att du betedde dig suspekt genom att skicka litteratur anonymt till mig efter diskussioner på ett forum där jag inte hade avslöjat min identitet. Detta helt utan förvarning om att du visste vem jag var (eller egentligen bara misstänkte, du kunde ha misstagit dig och skickat litteraturen till någon helt annan, hur tror den personen hade känt sig då att få en anonym försändelse?).
Och mycket annat hemskt som du höll på med senare, bland annat lögner om hur det hela gick till, jag mådde jättedåligt efter det. Och i samma veva kom det också anonyma telefonsamtal till mitt hem, som jag uppfattade hotfullt. Jag säger inte att det var du, men tydligen är mitt namn spritt bland avfällingarna.
Ditt agerande mot mig var inte schysst, jag visste inte vem du var, och du vägrade ge mig ditt namn, inte ens via personliga meddelanden, eller varför inte skicka ett vykort? Men turligt nog kom jag på varifrån du kände mig, och jag kom ihåg din debattstil och dina ämnen, och jag kunde koppla dig till ett riktigt namn och inte bara ett alias. Då kändes det i alla fall bättre när jag visste vem det var som hade skickat litteraturen.
Du säger att du inte är denna person, ok, men skicka mig ett vykort och berätta vem du är, då kan jag få mer respekt för dig. Du vet ju allt om mig, varför är du så rädd att avslöja vem du är?
Annars är jag inte intresserad av att fortsätta detta, kan du lämna mig ifred nu?
Efter denna bredsida måste jag bemöta dig:
1) Jag avsåg inte alls att reta upp dig igen, och jag trodde inte heller att du skulle bli uppretad.
2) Jag skickade litteratur anonymt till dig för länge sedan, men du visste att det var Eberhard som sände litteraturen. Att jag skickade ett trosdokument i 30 punkter som jag varit med om att sammanställa berodde på att du direkt efterfrågat vad jag trodde på. Hade du inte uttryckligen frågat om mina uppfattningar skulle jag aldrig ha sänt någonting till dig. Jag visste vem du var eftersom du använt ditt riktiga namn på ett annat forum. Och det namnet kunde jag inte missta mig på, vilket jag inte heller gjorde, eftersom du fick materialet, som du också senare erkände.
3)Jag har inte spridit några lögner om hur detta gått till. Men en annan person skrev på det forum vi först debatterade på att han kom ihåg hur du hade tackat för materialet. Det minns jag också. Jag själv tar inte illa vid mig om jag får någon anonym försändelse, vilket sker allt emellanåt.
4) Anonyma telefonsamtal till dig har inga som helst samband med mig. Jag har givetvis inte själv ringt till dig, och diskuterat dig och ditt namn med andra har jag inte heller gjort. Först när du upprepade gånger direkt försökt identifiera mig med ett namn du angav på detta andra forum pekade jag ut dig som person där. Det skedde nog ett par gånger efter det att du direkt föreslagit vem jag är. Du är alltså själv skuld till detta.
5) jag har inte sagt att jag inte är den person du föreslagit och inte heller har jag sagt att jag är identisk med denna. Jag har hela tiden framhållit att jag varken bekräftar eller dementerar sådana påståenden.
6) Jag kommer inte att skicka något kort till dig, och om det innebär att du inte har någon respekt för mig, så kan jag leva med det. Jag tror att du i verkligheten inte alls skulle uppskatta att få ens ett vykort från mig. Andra har den respekt som du säger dig sakna och det får jag ofta bekräftat genom privata meddelanden och på andra sätt. Jag vet inte alls allt om dig, men det jag vet har du själv genom olika officiella inlägg avslöjat.
7) Så länge du postar meddelanden med negativa omdömen om mig får du räkna med att bli bemött. Och du får givetvis också räkna med att jag kan motsäga dig i dina teologiska inlägg. Den som inte klarar av mothugg bör naturligtvis sluta att skriva här.