2016-12-14, 23:54
Medlem
EugeneKrabbas avatar
Finns det någon som frivilligt blivit medlem i JV, utan t ex att ha en familj som tvingat dem eller hjärntvättat dem från födseln?
Citera
2016-12-15, 01:57
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det var en enda äldste som erkände att de hade gjort fel, som inte anmält, alla andra försvarade sig. I Arboga stängde de bara dörren.
I huvudkvarteret i New York svarade de inte heller på några frågor angående pedofiler och att offren inte får någon hjälp.

Anders i programmet blev utestuten. Han gjorde något helt förbjudet. Han riskerade församlingens goda rykte. Förövaren försvarades.
Övriga föramlingsmedlemar var ynkliga råtter som inte ens vågade säga hej till honom. Det är att visa kärlek till sin nästa.

Antingen är de förståndshandikappade eller helt hjärntvättade. Hur kan de våga ha pedofiler runt sina barn. Låta pedofiler ta med deras barn i tjänsten.

Det är väldigt konstigt att de uppmuntrar människor att vara kritiska till alla trosamfund och ifrågasätta olika läror, men det tolereras inget sådant i den sekten.

De styrande ska ju ha direktkontakt med Jehova. Hur går den kontakten till?
Man ska inte ha sådan kontakt. Ingen ska kunna prata med honom eller Jesus. Det är bara falska profeter som påstår det. Inget sådant ska förekomma överhuvudtaget.

De visade många bibelställen som visade (tror det var) i NT, att gud inte längre talade med människor. Om det trots allt hände, så var det onda andar som försökte lura en.

Läs VT studieartikel för februari 2017, där står det nu svart på vitt, styrande kretsen är inte inspirerade. Utan oinspirerade, ofullkomliga män, precis som resten av oss dödliga människor. Det finns alltså inget speciellt med dom, dom har ingen övernaturlig direktkontakt med Gud som ger dom rätten att tala om hur 8 miljoner pers världen över ska leva sina liv, ska dö hellre än att ta emot helblod (men blodsfraktioner är tydligen helt ok) ska behandla sina uteslutna barn som avlidna osv, osv.

Samtidigt vill dessa barbarer ha kvar kakan även fast dom äter upp den och påstår att de blir ledda av änglar/helig ande. Alltså, det finns nog ingea sektledare som är lika besatta av att uttala helt motstridande påståenden i samma mening som The Fucking Governing Body (TFGB) Får man vägledning av Helig Ande eller änglar är man inspirerad Är man Guds munstycke för mänskligheten är man inspirerad Vad i helvete betyder inspirerad enligt TFGB?? Dom kan ju inte hitta på en egen betydelse? Eller är det nytt ljus? Överlappande betydelsefraktioner?

Ja det är ju hemskt hur de behandlade denna Anders. Snacka om att spotta och sparka på ett försvarslöst offer som redan ligger ner, helt otroligt och visar ju bara på hur demonisk organisationen är. Det är ju satan som styr dom. De flesta sjuka satanistiska grupper involverar ju oftast att offra barn (låta dom dö istället för att rädda deras liv) och att våldta dom. Och detta pedofiliproblem är ju så utbrett hos orgen att det kan inte vara en tillfällighet. Först så tafsar och våldtar dessa äldstebröderna de utsatta och försvarslösa barnen, skrämmer dom med Harmageddon om dom tjallar, sen går dom upp på plattformarna och ber i Jehovas namn.

Förresten, googla på det hebreiska ordet "Hovah" och dess betydelse; ruin/katastrof/rackartyg. Ta inte mitt ord för detta utan undersök själv.

Som jag sagt förut; straffa dom där det känns mest; i sina enorma skattkistor. Tvinga dom att följa stadgarna för mänskliga rättigheter och ge enorma böter till de organisationer som bryter mot dom. Om detta infördes skulle JV org upplösas på en pisskvart.
Citera
2016-12-15, 04:06
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneKrabba
Finns det någon som frivilligt blivit medlem i JV, utan t ex att ha en familj som tvingat dem eller hjärntvättat dem från födseln?

Orgen växer mest innifrån numera, mycket tack vare internet. De som får besök av vittnen idag och blir erbjudna ett "gratis" (my ass) bibelstudium (sektmaterial kryddat med strategiskt utplacerade bibelverser som nästan alltid är tagna ur sin kontext) går i 9 fall av 10 och googlar på Jehovas vittnen innan de kommer tillbaks nästa gång. Hela internet av fullt av whistleblowers/avslöjare och fd medlemmar som berättar den ena hemska historien efter den andra. Och ren fakta som totalt debunkar alla deras huvuddoktriner. Så det är nog väldigt svårt att värva nytt folk idag. De som trots allt sipprar in kommer från tredje världen eller är internetutmanade. Kanske är i en sårbar period i sitt liv, kanske inte kan så mycket om Bibeln eller vet vad "kristen" innebär. Då är det lättare att falla för detta, som alltid presenteras som väldigt kärleksfullt och mysigt i början. Gulligulliga böcker som man studerar om paradis, tuttinuttiga djur som man kommer får klappa, döda familjemedlemmar man får träffa igen,slut med krig och elände och hur fantastiskt som helst.
Alla är hur rara och trevliga som helst, man blir kärleksbombad på varje möte man går till, få beröm, uppmuntringar osv. Kan vara svårt att motstå detta särskilt när man är sårbar. Kan ofta kännas som att man äntligen hittat rätt och att det måste vara Gud som guidat en dit.

Jag tror det tar flera hundratusen tjänstetimmar för var ny döpt medlem, infödda inkluderat, om du delar orgens ihopräknade tjänstetimmar/år med antalet nydöpta/år. Väldigt, väldigt oeffektivt alltså.

Det dåliga och fula får man inte prata om inom församlingarna. Då blir man utesluten. Men det får man inte veta att man kan bli förrens det är för sent. Öppna käften och du blir inkallad till bakrummet i rikets sal ihop med tre äldsten. Om du inte lovar att knipa hädanefter och inte lovar och svär att du fortfarande tror att styrande kretsen är slaven som Jehova har utsett som guide för sitt folk genom sin andevägledda (men dock oinspirerade) organisation SÅ ÅKER DU UT!! Inte nog med det, vi demoniserar dig genom att märka dig som en som följer satan, en som övergett Gud, en som är en farlig, sjuk och smittsam person.

Det orgen gör är att producera ett fobiskt folk. Ett folk som skyr sina egna barn pga fobi, endast för att dom inte vill följa samma religion som sina föräldrar. Ett folk som lär sig att hata. "Du ska hata allt som Jehova hatar", det får dom höra upprepande flera gånger i veckan. Till slut blir det sanning. "Vi ska hata våra barn" och det blir mindre svårt att vägra svara i telefonen när dom ringer och söker kontakt år ut och år in.
Sen går dom upp på podiet under sammankomsterna under erfarenhetsberättelserna och SKRYTER om hur dom minsann helt undvikit sina barn i 10-15-20 + år. "Visst, det har varit svårt, snyft-snyft, men vi MÅSTE hata allt som Jehova hatar!!!"
Inte nog med det, dom har mage att vända på skiten också och säga att det var barnen som övergav dom!!!

Jag kan inte vara ensam om att se det satanistiska i det hela?
Senast redigerad av Vasectomater 2016-12-15 kl. 04:11.
Citera
2016-12-15, 10:28
Medlem
EugeneKrabbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Orgen växer mest innifrån numera, mycket tack vare internet. De som får besök av vittnen idag och blir erbjudna ett "gratis" (my ass) bibelstudium (sektmaterial kryddat med strategiskt utplacerade bibelverser som nästan alltid är tagna ur sin kontext) går i 9 fall av 10 och googlar på Jehovas vittnen innan de kommer tillbaks nästa gång. Hela internet av fullt av whistleblowers/avslöjare och fd medlemmar som berättar den ena hemska historien efter den andra. Och ren fakta som totalt debunkar alla deras huvuddoktriner. Så det är nog väldigt svårt att värva nytt folk idag. De som trots allt sipprar in kommer från tredje världen eller är internetutmanade. Kanske är i en sårbar period i sitt liv, kanske inte kan så mycket om Bibeln eller vet vad "kristen" innebär. Då är det lättare att falla för detta, som alltid presenteras som väldigt kärleksfullt och mysigt i början. Gulligulliga böcker som man studerar om paradis, tuttinuttiga djur som man kommer får klappa, döda familjemedlemmar man får träffa igen,slut med krig och elände och hur fantastiskt som helst.
Alla är hur rara och trevliga som helst, man blir kärleksbombad på varje möte man går till, få beröm, uppmuntringar osv. Kan vara svårt att motstå detta särskilt när man är sårbar. Kan ofta kännas som att man äntligen hittat rätt och att det måste vara Gud som guidat en dit.

Jag tror det tar flera hundratusen tjänstetimmar för var ny döpt medlem, infödda inkluderat, om du delar orgens ihopräknade tjänstetimmar/år med antalet nydöpta/år. Väldigt, väldigt oeffektivt alltså.

Det dåliga och fula får man inte prata om inom församlingarna. Då blir man utesluten. Men det får man inte veta att man kan bli förrens det är för sent. Öppna käften och du blir inkallad till bakrummet i rikets sal ihop med tre äldsten. Om du inte lovar att knipa hädanefter och inte lovar och svär att du fortfarande tror att styrande kretsen är slaven som Jehova har utsett som guide för sitt folk genom sin andevägledda (men dock oinspirerade) organisation SÅ ÅKER DU UT!! Inte nog med det, vi demoniserar dig genom att märka dig som en som följer satan, en som övergett Gud, en som är en farlig, sjuk och smittsam person.

Det orgen gör är att producera ett fobiskt folk. Ett folk som skyr sina egna barn pga fobi, endast för att dom inte vill följa samma religion som sina föräldrar. Ett folk som lär sig att hata. "Du ska hata allt som Jehova hatar", det får dom höra upprepande flera gånger i veckan. Till slut blir det sanning. "Vi ska hata våra barn" och det blir mindre svårt att vägra svara i telefonen när dom ringer och söker kontakt år ut och år in.
Sen går dom upp på podiet under sammankomsterna under erfarenhetsberättelserna och SKRYTER om hur dom minsann helt undvikit sina barn i 10-15-20 + år. "Visst, det har varit svårt, snyft-snyft, men vi MÅSTE hata allt som Jehova hatar!!!"
Inte nog med det, dom har mage att vända på skiten också och säga att det var barnen som övergav dom!!!

Jag kan inte vara ensam om att se det satanistiska i det hela?

Vilka manipulativa metoder de använder, men jag kan tänka mig att det används mycket inom religioner i allmänhet. Jag har en kompis som är granne med JV folk, och jv folket hälsar inte ens på min kompis och hans familj. Här vart jag bor har de en sal, det står på husväggen "Rikets sal".

Stället ser mer ut som något skyddsobjekt, än en kyrka. Det finns ett staket med taggtråd på toppen runt fastigheten, och en stor grind, på vilken det finns en skylt där det står något om vilka som övervakar området.
Citera
2016-12-15, 13:10
Medlem
När jag studerade med jehovas vittnen, så var jag med på olika möten.
Jag kommer inte ihåg vad de kallades. Mitt i veckan var de och i Rikets sal. Där tränades vittnena hur de skulle predika för folk.

Till exempel så var det två vittnen som gjorde rollspel, där ena vittnet var ett vittne och den andra var världslig, de fick tips av äldste vad de skulle svara på frågor och vilka bibelcitat de skulle använda när de fick olika frågor.
Det var många olika rollspel och de inblandade hade tränat innan på det.
Även barnen hade små "uppträdande" där de skulle kunna svara på frågor från världsliga.

Vittnena tyckte inte dessa rollspel var konstiga. Jag däremot tyckte det var underligt att det var så inövat det de sa, att det inte kom från hjärtat eller hur jag ska förklara det.

Även studiet av Vakttornet, tyckte jag var konstigt. Alla vittnen satt där i salen med veckans vakttorn där det fanns frågor längst ner vid nästan varje sida, svaren hade de strukit under. Där framme stod en äldste och ställde frågorna och vittnena räckte upp handen och svarade som det stod i vakttornet. Inga egna svar utan precis som det stod.

Samma sak på mötena hemma hos någon familj, bara frågorna i den boken som studerades och svaren som stod i boken.
En äldste ledde studiet och kallade de övriga närvarande syster x eller broder x.

Som Anders i uppdrag granskning säger, så finns det inte tid för egna funderingar, utan tid går till förberedelser till möten och annat som krävs av vittnena.

Jag tror det är en viss typ av person som blir döpt som vuxen. Du måste lyda och inte ifrågasätta något som sägs.
Hur konstigt det än låter, så är det Jehovas ord som gäller och han älskar dig, en kärleksfull fader som vet ditt bästa, även om du inte alltid förstår varför.

Barn som vuxit upp och alltid fått ha åsikter och blivit tagna på allvar, de döper sig nog inte som vuxna utan genomskådar falskspelet.
Citera
2016-12-15, 15:08
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg vad de kallades. Mitt i veckan var de och i Rikets sal. Där tränades vittnena hur de skulle predika för folk.

Till exempel så var det två vittnen som gjorde rollspel, där ena vittnet var ett vittne och den andra var världslig, de fick tips av äldste vad de skulle svara på frågor och vilka bibelcitat de skulle använda när de fick olika frågor.

Nej, det behöver inte vara en äldste som har hand om teokratiska skolan. Och dom fick inte tips om "vad de skulle svara på frågor och vilka bibelcitat de skulle använda", inte främst i alla fall. Skolan handlar om att lära sig att framföra och tala inför människor, några exempel på olika punkter man arbetar på är artikulation, uttal, flytande framförande, pausering, betoning, röststyrka, modulation, gester och ansiktsuttryck, ögonkontakt, användning av mikrofon o.s.v.

Rollspelet och talen som man har, har dom enskilda Jehovas vittnen själva knåpat ihop.

Citat:

Ja självklart, om man ska ställa sig inför församlingen så måste man vara förberedd.

Citat:
Även barnen hade små "uppträdande" där de skulle kunna svara på frågor från världsliga.

Ja, är det något fel i det?

Citat:
Vittnena tyckte inte dessa rollspel var konstiga. Jag däremot tyckte det var underligt att det var så inövat det de sa, att det inte kom från hjärtat eller hur jag ska förklara det.

Men det är från hjärtat, dom har själva skrivit materialet och övat på det innan, det är inte någon äldste som dikterar hur man ska framföra det hela.

Citat:
Även studiet av Vakttornet, tyckte jag var konstigt. Alla vittnen satt där i salen med veckans vakttorn där det fanns frågor längst ner vid nästan varje sida, svaren hade de strukit under. Där framme stod en äldste och ställde frågorna och vittnena räckte upp handen och svarade som det stod i vakttornet. Inga egna svar utan precis som det stod.

Antingen var du inte uppmärksam, eller så har du hittat en udda församling, eller så har du "glömt" hur det var egentligen. Dom församlingar jag har varit på, så har det funnits många som har utvecklat svaren med bland annat egna erfarenheter och tankar. Det finns förstås dom som inte är så erfarna och kanske inte så modiga, och därför bara läser svaren, men dom håller ju med det som står där, annars skulle dom inte räcka upp handen och svara på frågan. Det är ingen som tvingar en att svara, utan man svarar för att man känner gemenskap och att man bidrar med något.

Citat:
Samma sak på mötena hemma hos någon familj, bara frågorna i den boken som studerades och svaren som stod i boken.

Det är väl ungefär så det går till i universitet, att man studerar frågorna i en bok, och läraren ställer frågor. Vad är det för konstigt med det?

Citat:
En äldste ledde studiet och kallade de övriga närvarande syster x eller broder x.

Vad hemskt?

Citat:
Som Anders i uppdrag granskning säger, så finns det inte tid för egna funderingar, utan tid går till förberedelser till möten och annat som krävs av vittnena.

Det krävs ingenting. Hur mycket tid man väljer att engagera sig i församlingen och tjänsten är något man personligen väljer. Det är ingen som tvingar en (om det inte är för nitiska föräldrar), och man kan ägna mer eller mindre tid åt förberedelser för möten och annat.

Bara för att Anders, och många andra avhoppare känner ett tvång (speciellt dom som växt upp bland Jv), så betyder det inte att alla Jehovas vittnen känner ett tvång. Det är vanligt att tonåringar i samhället överhuvudtaget tycker att föräldrarna tvingar en till saker och ting, men föräldrarna ser till barnets bästa, för det mesta.

Citat:
Jag tror det är en viss typ av person som blir döpt som vuxen. Du måste lyda och inte ifrågasätta något som sägs.
Hur konstigt det än låter, så är det Jehovas ord som gäller och han älskar dig, en kärleksfull fader som vet ditt bästa, även om du inte alltid förstår varför.

Barn som vuxit upp och alltid fått ha åsikter och blivit tagna på allvar, de döper sig nog inte som vuxna utan genomskådar falskspelet.

Jag växte upp i en i princip ateistisk miljö, det enda "religiösa" jag fick var i skolans religionsundervisning och TV och media. Jag hade en väldigt fri uppfostran, jag har kunnat göra vad jag har velat. Under tonåren hade jag i princip en egen lägenhet på grund av att jag kunde gå ut via balkongdörren, så jag var väldigt fri jämfört med många andra tonåringar, ändå valde jag att bli döpt hos Jehovas vittnen, så dina spekulationer stämmer inte.

Däremot tror jag att ödmjuka människor väljer som vuxna att bli Jehovas vittnen, för dom genomskådar samhällets och avfällingarnas hat mot Jehovas vittnen. Jag kommer ihåg att man pratade om Jehovas vittnen på ett negativt sätt under min uppväxt, men jag kunde inte förstå varför man hade ett sådant hat mot dom, men även hat mot andra grupper som utlänningar och så.

Så du har rätt i att det är en viss typ av person som blir döpt som vuxen, en som inte hatar andra bara för att få vara med i gemenskapen i samhället.

Jag har inte haft något behov av att tillhöra en viss grupp i skolan, jag kunde umgås med alla slags människor bara dom inte var elaka, vilket dom flesta var i skolan där man mobbade andra. Jag utsattes för försök till mobbning just för att jag ställde mig utanför, men jag hanterade det på ett sådant sätt att man respekterade mig och inte fortsatte mobbingen. Jag var/är stark som person, och hatar lögner, mobbing och nedvärdering som t.ex. Jehovas vittnen utsätts för.

Du är ett ypperligt exempel på det jag talar om att man förvränger och ljuger om Jehovas vittnen. Men i ditt fall verkar det mer handla om okunnighet, andra som finns här och spyr sin galla har en gång i tiden varit döpta, och dom vet vad som är sant och falskt, och ogärna rättar till felaktigheter som t.ex. du sprider. Man är bara glad ju mer dynga som sprids om Jehovas vittnen.
Citera
2016-12-15, 16:11
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneKrabba
Vilka manipulativa metoder de använder, men jag kan tänka mig att det används mycket inom religioner i allmänhet. Jag har en kompis som är granne med JV folk, och jv folket hälsar inte ens på min kompis och hans familj. Här vart jag bor har de en sal, det står på husväggen "Rikets sal".

Stället ser mer ut som något skyddsobjekt, än en kyrka. Det finns ett staket med taggtråd på toppen runt fastigheten, och en stor grind, på vilken det finns en skylt där det står något om vilka som övervakar området.

De religioner (sekter) med baktanke (finansiell vinst) har alltid manipulativa metoder som oftast går ut på att dra i offrens samvetssträngar. Och att göra offren emotionellt beroende av sekten. Det blir som en bergochdalbana. Gör du bra ifrån dig, vilket oftast handlar om arbete, att prestera för sekten, så mår du bra för ett tag. Tills det kommer en period då du inte kan prestera på samma sätt, då mår du dåligt, får dåligt samvete. Och då blir strävan att göra bättre ifrån sig igen så du kan få beröm och uppnå den där feelgood känslan igen. Du blir beroende av känslan, utan den upplevs allt svårt. Du blir beroende av dina överordnandes och lagkamraters attityder gentemot dig, det är en ständig jakt efter deras godkännande. Ditt personliga förhållande med Gud är inte ens med i ekvationen, eftersom organisationen ÄR Gud.

Det är en genial och effektiv metod faktiskt. Ond, men ytterst effektiv och välbeprövad genom tiderna.

Dom flesta rikets salar är helt utan fönster, antagligen för att spä på förföljelsekomplexet. För att förhindra att de hemska världsliga människorna kan använda oss som måltavlor under våra gudstjänster eller nåt i den stilen.
Men en ny byggplan presenterades av rikets salar i början av förra året. Då skulle en mängd nya byggas, med stora skyltfönster och glasdörrar, antagligen så de snabbt kunde byggas upp med gratis byggkraft och sen snabbt säljas till världsliga businesses efter att de använts som rikets salar en kortare tid. Organisationen håller på att fasa ut tryckeriverksamheten och övergår mer till fastighetsförsäljning. Men, byggplanerna kom till ett stopp världen över för all kraft skulle gå till deras skrytbygge i upstate NY, Warwick.
Där absolut inga kostnader har besparats. De sju påvarna ska bo bekvämt och lyxigt med en egen fjärrstyrd sjö utanför fönstret. "Jehovah has provided", tack käre gud för att våra oinspirerade språkrör kan leva som kungar redan nu och slipper leva som Jesus när han var i köttet, han som inte ens hade en kudde att vila huvudet på. Tack käre gud för att våra oinspirerade språkrör lever bland marmor och granit iklädda designerkostymer och Rolexklockor och slipper gå till rikets salar gjorda av lera och halm så som somliga i fattiga afrikanska områden har det. Vi skickar dit en fin blå fyrkantig skylt med JW loggan som dom kan klistra upp på väggen med lite kamelskit så dom kan få känslan av att tillhöra något riktigt fint. Se!! Vi använder donationerna till det världsvida arbetet på ett gudomligt sätt!!
Citera
2016-12-15, 16:24
Medlem
Citat:
Dom flesta rikets salar är helt utan fönster, antagligen för att spä på förföljelsekomplexet.

Du tänker på Plymouthbröderna, det här visar din kunskapsnivå.

http://www.dagen.se/obehoriga-aga-ej-tilltrade-1.214301

Jag hoppas att dom flesta inser att du är ett skämt.
Citera
2016-12-15, 16:40
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Teokratiska skolan finns inte längre sen en tid tillbaka. De tog bort ordet "skola" för i USA så skulle det numera behövas statliga officiella bakgrundskontroller på "lärarna" (äldsten) och det ville dom inte ha så då var det enklare att döpa om skiten.
De tog även bort bokstudiet som utfördes i vittnenas privata hem så att ingen kunde säga att titta, ett ypperligt tillfälle för pedofiler att förgripa sig på barn.

Vakttornsstudiet är ett skämt, ett förnedrande mot intellektet och på en femteklassares nivå. Det handlar om systematisk indoktrinering, en slags hypnos som går ut på ett ständigt upprepande av samma material om och om igen. (Var lojal mot styrande kretsen. Var lojal mot styrande kretsen. Var lojal mot...osv, osv) Även om de knappt hänger med pga uttråkning så fastnar det i alla fall undermedvetet pga denna ständiga upprepning. Det är en av huvudsyftena med så många obligatoriska möten och att omgivningens godkännande svalnar om man halkar efter och missar flera.

Precis som du skrev, det handlar om att göra medlemmarna så involverade och sysselsatta som möjligt så det finns ingen plats och tid över till kritiskt och självständigt tänkande eller granskning av material, om deras citat stämmer/är sanningsenliga osv. Som Tony Morris, en av de sju påvarna sa i ett tal; "Stick with what we have approved since we have done the research for you, and you will be safe!" All utforskning på egen hand är farlig, tom livsfarlig!!

Ha en viss sympati för ttsp när han i ovan inlägg desperat rationaliserar varför såna som mig skriver så kritiskt om hans älskade organisation som aldrig kan ha fel, fastän dom kan ha fel ibland men bara när dom har fått nytt ljus för att Jehova inte tyckte de var redo att veta den riktiga sanningen riktigt än, fast nu är dom det, fast det kan ändras sen igen, även ändras tillbaks till den ursprungliga sanningen och ja...you get the picture...
Citera
2016-12-15, 16:42
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du tänker på Plymouthbröderna, det här visar din kunskapsnivå.

http://www.dagen.se/obehoriga-aga-ej-tilltrade-1.214301

Jag hoppas att dom flesta inser att du är ett skämt.

Inget skämt, de flesta Kingdom halls här i Nordamerika är helt utan fönster. Så stoppa upp Plymothbröderna i röven är du snäll.

De påstår att det är för "säkerheten" men också för att spara på byggkostnader och uppvärmningskostnader. Många andra länder har samma inga-fönster-policy. Detta är lätt att konstatera för dig själv, vågar du ta reda på om du gjort bort dig så att det är du som framstår som ett skämt?
Senast redigerad av Vasectomater 2016-12-15 kl. 16:48.
Citera
2016-12-15, 16:44
Medlem
Citat:
Inget skämt, de flesta Kingdom halls här i Nordamerika är helt utan fönster. Så stoppa upp Plymothbröderna i röven är du snäll.

"dom flesta" tolkar jag som mer än 50% har du statistik som stödjer detta?
Citera
2016-12-15, 16:47
Medlem
Citat:
Inget skämt, de flesta Kingdom halls här i Nordamerika är helt utan fönster.

Är det en undersökning som du har gjort? Hur många Rikets Salar har du besökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in