2015-07-05, 22:06
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är JV kvinnor kåta överlag, tror du? Alltså de känner att de vill "komma bort" och drömmer om att nån byggjobbare ska komma och ta dem bort från reglerna.
Mina föräldrar träffades på ett riketssalbygge då min mor plockade spik och min far satte upp gipsskivor eller nåt.
Hade inte farsan haft parfym den dagen hade jag ej funnits
Citera
2015-07-07, 01:49
Medlem
Vasectomaters avatar
Min fråga till aktiva och fortfarande troende vittnen är; hur kan Gud stå bakom en organisation som skyddar pedofiler? Överallt, över hela världen, pågår det rättegångar och granskningar av Vakttornet just nu pga pedofili. Varför behandlar de sexuella övergrepp som en synd och inte en kriminell handling som måste anmälas till polisen?

Och varför har den styrande kretsen börjat tigga pengar på ett desperat sätt? Och varför köper dom lyxvillor? Särskilt om nu Harmageddon står inför dörren.
Och varför ser Steven Lett i styrande kretsen så sinnessjuk ut?

Vart i Bibeln står det att vi måste gå med i ett tryckeri (och numera även fastighetsföretag) för att sluta oss till Gud? Bibeln säger ju tydligt att den enda vi behöver överlämna oss till är Jesus.

Och slutligen, varför döper sig vittnena i Fadern, Sonens och den andligt styrda ORGANISATIONENS namn? Är det bibliskt?
Citera
2015-07-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Mina föräldrar träffades på ett riketssalbygge då min mor plockade spik och min far satte upp gipsskivor eller nåt.
Hade inte farsan haft parfym den dagen hade jag ej funnits

Aha vad kul, jag hoppas de lever lyckliga i resten av sina liv.
Är de båda JV? Eller bara morsan som var?
Citera
2015-07-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Och varför köper dom lyxvillor? Särskilt om nu Harmageddon står inför dörren.

Och slutligen, varför döper sig vittnena i Fadern, Sonens och den andligt styrda ORGANISATIONENS namn? Är det bibliskt?

Har du källa på att man köper lyxvillor?
Likaså undrar jag om det verkligen stämmer med dopet?
Citera
2015-07-07, 17:30
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Har du källa på att man köper lyxvillor?
Likaså undrar jag om det verkligen stämmer med dopet?

Info om Fishkilli NY; http://www.poughkeepsiejournal.com/s...ents/20788311/

Info om JV döps in i en organisation, inte i anden;
http://www.jwfacts.com/watchtower/baptism.php
Citera
2015-07-07, 17:42
Medlem
Citat:
Info om Fishkilli NY; http://www.poughkeepsiejournal.com/s...ents/20788311/

Det är väl en stor skillnad mellan "apartment" och "lyxvilla"? Men jag kanske är dum i huvudet? Förklara vad det är jag inte förstår.
Citera
2015-07-07, 17:54
Medlem
Citat:
Info om JV döps in i en organisation, inte i anden;
http://www.jwfacts.com/watchtower/baptism.php

Man döps inte "in i en organisation", man döps för att tjäna Jehova och Jesus som har kontrollen över dom kristna församlingarna (organisationen):

"Skriv till ängeln för församlingen i Efesos: Så säger han som håller de sju stjärnorna i sin högra hand, han som går bland de sju lampställen av guld...
Och skriv till ängeln för församlingen i Smyrna: Så säger han, den förste och den siste, han som var död och har fått liv igen...
Och skriv till ängeln för församlingen i Pergamon: Så säger han som har det skarpa, tveeggade svärdet...
Och skriv till ängeln för församlingen i Thyatira: Så säger Guds son, han som har ögon som eldslågor, och hans fötter liknar gyllene brons...
Och skriv till ängeln för församlingen i Sardes: Så säger han som har Guds sju andar och de sju stjärnorna. Jag känner dina gärningar, det heter om dig att du lever, men du är död...
Och skriv till ängeln för församlingen i Filadelfia: Så säger den helige, den sannfärdige, han som har Davids nyckel, han som öppnar så att ingen kan stänga och stänger så att ingen kan öppna...
Och skriv till ängeln för församlingen i Laodikeia: Så säger han som är Amen, det trovärdiga och sanna vittnet, början till Guds skapelse.
"(Upp 2:1,8,12,18 3:1,7,14 Bibel2000)

Det är uppenbart att Jesus styr över församlingarna på hela jorden, så att motarbeta och inte erkänna dessa församlingar (enligt bibliska och Kristi normer) är detsamma som att motarbeta Jesus.

Så därför ska man självklart erkänna Jesu organisation av dessa församlingar.
Citera
2015-07-07, 17:56
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är väl en stor skillnad mellan "apartment" och "lyxvilla"? Men jag kanske är dum i huvudet? Förklara vad det är jag inte förstår.

Du har naturligtvis rätt, fel ord av mig. Men USAs style är lite annorlunda, deras lyxlägenheter skulle kunna ses som villor i Sverige, men, men. Hur som helst, vad är orsaken till att spendera organisationens skänkta pengar på lyx-överhuvudtaget? Sen så är dom ju skattefria så Fishkill kommer ju antagligen få mindre revenue vilket resten av invånarna får betala. Annars brukar ju skattefria religioner göra nytta i samhället, det är ju det den skattefria förmögenheten är till för. Men JVn är ju inte kända för att sätta upp tex soppkök för de utsatta, göra klädinsamlingar, bygga bibliotek osv för kommunen. Dom samlar sina pengar på hög i stället. Och iom att det tryckta ordet numera ger vika för internet så får dom satsa på att investera i (skattefri) fastigheter.

Skulle Jesus ha gjort likadant? Dum fråga kanske, JVn har ju degraderat honom till näst intill en värdelös springpojke.
Citera
2015-07-07, 18:03
Medlem
Vasectomaters avatar
Ttsp, läs länken eller googla själv;

Bible - Matthew 28:19
"Go therefore and make disciples of people of all the nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son and of the holy spirit".

Watchtower - 1985 Jun 1 p.30
"The first question is:
On the basis of the sacrifice of Jesus Christ, have you repented of your sins and dedicated yourself to Jehovah to do his will?

The second is:
Do you understand that your dedication and baptism identify you as one of Jehovah's Witnesses in association with God's spirit-directed organization? Having answered yes to these questions, candidates are in a right heart condition to undergo Christian baptism."

Det brukade vara i Fadern, Sonens och den heliga andens namn men det har ändrats med tiden.
Citera
2015-07-07, 18:05
Medlem
Vasectomaters avatar
Jesus sa att den enda vi behöver är just Jesus, inte en organisation. HAN är sanningen. Och vägen. Inte ett företag vars största intresse är att generera och stapla pengar på hög.

Dessutom så skulle Jesus inte investera i lyx, han levde ju själv väldigt simpelt. Och den senaste sammankomsten handlade ju just om att Efterlikna Jesus.
Senast redigerad av Vasectomater 2015-07-07 kl. 18:13.
Citera
2015-07-07, 18:22
Medlem
Citat:
Du har naturligtvis rätt, fel ord av mig. Men USAs style är lite annorlunda, deras lyxlägenheter skulle kunna ses som villor i Sverige, men, men. Hur som helst, vad är orsaken till att spendera organisationens skänkta pengar på lyx-överhuvudtaget? Sen så är dom ju skattefria så Fishkill kommer ju antagligen få mindre revenue vilket resten av invånarna får betala.

Det handlar inte om lyx, utan om rena iordninggjorda bostäder som fyller sin funktion.

Och bidrag som lämnas i lådor i Rikets sal i Sverige hamnar inte i USA, utan den lokala rikets salen, om man nu inte lämnar i lådan för världsvid predikoverksamhet. Men då går pengarna även till "lyxvillor" i Afrika och andra utvecklingsländer som bygger rena funktionsdugliga rikets salar.

Citat:
Annars brukar ju skattefria religioner göra nytta i samhället, det är ju det den skattefria förmögenheten är till för. Men JVn är ju inte kända för att sätta upp tex soppkök för de utsatta, göra klädinsamlingar, bygga bibliotek osv för kommunen. Dom samlar sina pengar på hög i stället. Och iom att det tryckta ordet numera ger vika för internet så får dom satsa på att investera i (skattefri) fastigheter.

Skulle Jesus ha gjort likadant? Dum fråga kanske, JVn har ju degraderat honom till näst intill en värdelös springpojke.

Jehovas vittnen gör nytta, inte i den vanliga "Frälsningsarméns anda" att ge en fisk istället för ett fiskespö, men genom att t.ex. utbilda analfabeter i att kunna läsa och skriva så kan fattiga kan ta kontrollen över sina liv själva, utan att vara beroende Frälsningsarméns soppkök.

Det är alltså bättre att ge människor fiskespön så att dom kan fiska själva, istället för att regelbundet ge fisk.

Utbildning, läs och skrivförståelse, omtanke om sin nästa är grundbultar för att skapa en värld utan fattiga och utsatta, detta viktiga arbete utför Jehovas vittnen dagligen utan att få beröm för det.

Detta kan du givetvis inte läsa i dom hemsidor som skapats av Jehovas vittnens motståndare, som verkar vara din enda källa till "information"?
Citera
2015-07-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Utbildning, läs och skrivförståelse, omtanke om sin nästa är grundbultar för att skapa en värld utan fattiga och utsatta, detta viktiga arbete utför Jehovas vittnen dagligen utan att få beröm för det.

Intressant! Driver Jehovas skolor och så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in