Jo, Fishkill handlar just om lyx. Och de som bor där just nu blir tvungna att evakuera så fort deras leases går ut. Hur som helst, varför ens sälja Brooklyn och bygga och köpa nytt om nu Harmageddon står inför dörren? Varför inte investera den dyrbara tid som är kvar med att tex infiltrera Kina och sprida de "Goda Nyheterna" (vilket går ut på att 99% av världens befolkning kommer snart dö en våldsam död i Harmageddon)
Jag vet att alla individuella Rikets Salar i USA har blivit beordrade att skicka ALLA pengar till huvudkontoret, endast $5000 får vara kvar till underhåll och varje månad måste en viss summa skickas in, typ som ett "tionde". Här är brevet till de äldste bröderna från huvudkontoret;
http://jwsurvey.org/wp-content/uploa...-12-letter.pdf
Jag har sett Rikets Salar i Afrika och det är definitivt inget lyx. Det är gjort med material till hands, dvs stråtak och jordstampat golv. Det enda "fina" på hela byggnaden är JW.org loggan. Vilket är förväntat, hade det vart i samma stil som tex Sverige hade det väl blivit plundrat på en gång. Men det jag vill säga är att dit går inga pengar till lyx.
Jag måste medge att jag inte hade en aning om att JVn undervisar analfabeter. Men är det på bekostnad av Vakttornet då eller görs det av frivilliga individuella JVn? Kan du visa nåt exempel? Tex att dom bygger skolor i utvecklingsländer och betalar för undervisning av samhällets analfabeter. Och i så fall, måste de då redan ha visat att dom vill följa Vakttornet eller får vem som helst gå på dessa undervisningar?
Håller med om att det är bättre att hjälpa folk att "fiska själva", men under vilka förutfattningar? Att du då måste kuva dig under ett tryckeri och fastighetsföretag för resten av livet? Jag är ingen Frälsningsarmé följare heller, men jag tycker att akuta behov, som mat, kläder och tak över huvud faktiskt kommer före läs och skriv färdigheter.
Det lustiga är ju att det material jag tar min information från är just från organisationen själv. Och visst läser jag på ex-JV sidor också, men att bara hålla sig till JV sidor ger ju ingen sann bild, just eftersom VT gärna skönskriver och omskriver sin egna historia.