Citat:
Ursprungligen postat av
skvattram212
Jag är före detta biträdande tjänare, just nu är jag förmodligen räknad som inaktiv då jag mådde dåligt över ständigt tjat om tjänsterapport och valde att ignorera telefonsamtal och meddelanden.
Helt plötsligt så skulle hela äldstekretsen bli bästa kompis med mig och självaste kretstillsyningsmannen skulle hem till mig på samtal, jag tackade nej gång på gång och till slut tröttnade dom efter att jag blivit tvungen att ignorera dem.
Jag har fortfarande inloggningen till församlingens bankkonto, det är intressant att se att de rika medlemmarna skänker ytterst lite medan de mer ekonomiskt begränsade ger väldigt mycket, ganska tragiskt...
Jag har aldrig mått bättre än nu, av att slippa pressen med möten och tjänst och att umgås med folk som man egentligen inte ha ett dyft gemensamt med.
Jo, det var det första som jag märkte som gjorde att jag tyckte att något måste vara fel, det vill säga att ju mer jag undvek att gå på möten och ju mer jag slutade att ta deras telefonsamtal, desto bättre mådde jag.
Sedan började jag att titta på hur det organisationen säger om omvärlden inte stämde och hur de säger att andras avsikter är inte heller stämde. Och om inte det stämde, fanns det mer som inte stämde?
Därifrån har jag sedan börjat att pussla ihop en världsbild som stämmer med mina egna observationer i stället för att blint acceptera en egentligen ganska sjuk världsbild.