Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
De har ju denna verksamhet att tacka för sin status, och vissa även inkomsten, och här kommer vi och smutskastar! Jv tappar medlemmar. De sålde sammankomsthallen i Strängnäs, betel i Arboga, och flyttade huvudkontoret till Danmark. Jesus sa: sanningen ska göra dig fri, inte en sektmedlem!

Det är ju en hejdundrande frihet för individen du predikar när du påstår att din Gud har rätt att göra vad som helst med människor och att detta automatiskt är det rätta.😎
Citera
2023-11-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sålunda anser du att Gud använder människor som schackpjäser. Och visst, enligt ditt och Paulus resonemang är detta rätt. Men hur inbillar du dig att icke troende människor ser på ett sådant resonemang? Och hur tror du att sekulära personer uppfattar individer som du och den värderade broderT? Försök tänk lite utanför ramarna.
Varför? Allt Gud, Jesus och änglarna har gjort hittills har varit förberedelser, setting the stage för Herrens stora dag då han ska förinta all ondska.
Citera
2023-11-04, 18:59
Medlem
Citat:
Det är ju en hejdundrande frihet för individen du predikar när du påstår att din Gud har rätt att göra vad som helst med människor och att detta automatiskt är det rätta.😎
Han skonade inte ens sin egen Son, så hur kan du tro att du kommer undan med att göra honom till en lögnare när du vägrar tro på evangeliet?

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn. Joh 3:18
Citera
2023-11-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Det är ju helt uppåt väggarna när de utesluter folk för att de anmäler sexuella övergrepp till polisen. Är det kristet? Då heter det att de “drar Jehovas goda namn i smutsen”. Men förövaren får vara kvar, inga problem. Du ser inget fel med detta?

Att inte kunna få prata med sin egna närstående familj för diverse orsaker är onaturligt, att behöva behandla dom som redan döda är onaturligt. Bibeln säger ju också att folk ska sakna naturlig tillgivenhet.

Alla människor begår misstag/synd varje dag, det går inte att undvika. Det bibeln talar om är människor som syndar uppsåtligt, vägrar att sluta och ändra om. Som begår brott, som ligger med sin fars fru och är stolt över det. Som inte vill lyssna på sunt förnuft. Inte om folk som kanske rökte en cigarett under ett svagt ögonblick, som kysste en pojke på munnen trots att de inte var gifta, som gick ut och tog en drink med en man utan förekläde, som blev förälskad i en man som inte är ett JV och gifte sig med honom innan sex.

Att ha tvivel över styrande kretsen och dess ständigt skiftande doktriner är inte en synd. Bibeln uppmanar oss att ständigt granska. Hur ska man kunna granska styrande kretsen om man inte får?

Vi uppmuntras ju till att följa landets lagar vi bor i och sällskapet förmedlar stycket flitigt Rom 13:1-7. Att uppmuntra medlemmarna att följa landets lagar och samtidigt utesluta medlemmar som följer landets lagar är dubbelmoral och inte alls schysst.
Citera
2023-11-05, 04:12
Medlem
Citat:
På vilket sätt får Rom 9 folk att begå övergrepp?
Eftersom er högst verkliga gud inte kommer den hör veckan heller så fattar väl du också med svaga eller saknade spärrar att det är fritt fram att straffa och pmdana sådant som Gud i sin fullkomlighet ibland d så jävla dålig (eller bra i era ögon) så att upphöjda människor med direktkontakt med gud, ibland tom så det kan bevisas med tungomåls tal rättar till de dåliga element som den fullkomligen guden har missat. Om jag nämner Gazaremsan, gör du de en association till trygga debila människor som läst och förstått en bra bok och förstått att dess andemeningen är kärlek? Ni kan inte vara så självgoda så att ni inte ser problemet. De små problem ni ställer til i ett i huvudsak spekulerat samhälle är inte mer än svagt irriterande, och ibland skrattretande, men ni är samma dåliga deg allihop. Bibelns gun förespråkar flera omgångar genocid, rasism och misogunitet. Å ni badbollar lallar det kärleksfullt. Den vettigaste jv,n i denna tråd är fan Titties som har vett att hålla käft när han diskuterat med någon som läst bibeln och har enrimlig historia för varför sådana som vi skyr den jävla varbölden på samhället som dom är.
Självklart handlar det ju om att titfuck inte har någon tröstande axel att gråta emot eftersom han skämmer ut församlingsmedlemmar, och att den främste Jv medlemmen faktiskt är rent trams och skulle hållt sig till bilderböcker med märkligt klädda vita människor i djungelmiljö för att få värma medlemmar. Undra hur många som helt har tagit avstånd i resten av sitt liv efter de äldste enskilda prat påmötet om kukar, onani, sex med andra brödrar och systrar homosexualitet och att det bara är äldste som kan avgöra hur ofta en tioårnig ska exponera genitalierna, helst medverkande. Jag kan säga att det inte var många händer på det bordet, och andning och röster blev tyngre och mer forcerade under mötets gång. Det blev ännu mer uppenbart att de satt och smygrunka ju äldre man blev, särskilt det som var sant. Märkligt att podiefamiljerna aldrig utsattes, trots att jag vET att det experimenterade friskt mellan syskon, kusiner och även med mycket äldre handledare.
Det är en sjuk jävla sekt, inte minst för besatthet av pojkars snoppar och dygdigheten hos ensamma föräldrar och deras döttrar. De hotade fan min tolv/trettonåriga syster med uteslutning , samtalsterapi inom sekten. Det rann märkligt nog ut i sanden när hon till slut erkände det var en tonårig broder ur en podiefamlj, trots att han varit tillräckligt tvingande för att idag solklart dömas till fängelse för våldtäkt. Ja har dock grym sammanhållning, det diskuteras fritt inom väggarna med knapt någonting hörs utanför.

Får jag höra en gång till av Titfuck att jag inget vet om sekten och bara är avundsjuk för jag inte får vara med längre?
Citera
2023-11-05, 04:18
Medlem
Citat:
Han skonade inte ens sin egen Son, så hur kan du tro att du kommer undan med att göra honom till en lögnare när du vägrar tro på evangeliet?

Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn. Joh 3:18
1a. Ni ser det som en bra händelse att gud dödade sin egen som, ni tycker det är bra att andra fäder står i begrepp att döda sina barn fast det mest var på skämt och att er sykogud skickar ut massa lärjungar att sexuellt stymoa mäns penisar för att gud kräver en bra hemgift för sin tjänare dotter. Hör ni inte själva hur fan det låter? Är ni helt sjuk i huvudet eller?
Citera
2023-11-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
1a. Ni ser det som en bra händelse att gud dödade sin egen som, ni tycker det är bra att andra fäder står i begrepp att döda sina barn fast det mest var på skämt och att er sykogud skickar ut massa lärjungar att sexuellt stymoa mäns penisar för att gud kräver en bra hemgift för sin tjänare dotter. Hör ni inte själva hur fan det låter? Är ni helt sjuk i huvudet eller?
Detta är mest förtal, baserat på att du inte förstår varför.

Jesus kom för att uppfylla lagen. Lagen kräver djuroffer, blodutgjutelse, för syndernas förlåtelse. Blodet av djur räckte inte till, det var bara ett substitut, därför fick de offra varje år, år efter år. Därför uppfyllde Jesus lagen med ett fullkomligt offer en gång för alla så att ingen behöver offra någonsin mer (Heb 9 och 10). Så hans död var juridisk, för att uppfylla lagen som han själv sa I Matt 5. Jv kommer inte att hålla med. Jag är inget Jv.

Resten är som sagt förtal utan bevis.

Jag undrar också om du är sjuk, för det du skriver är mest osammanhängande svammel för mig.
Citera
2023-11-05, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Eftersom er högst verkliga gud inte kommer den hör veckan heller så fattar väl du också med svaga eller saknade spärrar att det är fritt fram att straffa och pmdana sådant som Gud i sin fullkomlighet ibland d så jävla dålig (eller bra i era ögon) så att upphöjda människor med direktkontakt med gud, ibland tom så det kan bevisas med tungomåls tal rättar till de dåliga element som den fullkomligen guden har missat. Om jag nämner Gazaremsan, gör du de en association till trygga debila människor som läst och förstått en bra bok och förstått att dess andemeningen är kärlek? Ni kan inte vara så självgoda så att ni inte ser problemet. De små problem ni ställer til i ett i huvudsak spekulerat samhälle är inte mer än svagt irriterande, och ibland skrattretande, men ni är samma dåliga deg allihop. Bibelns gun förespråkar flera omgångar genocid, rasism och misogunitet. Å ni badbollar lallar det kärleksfullt. Den vettigaste jv,n i denna tråd är fan Titties som har vett att hålla käft när han diskuterat med någon som läst bibeln och har enrimlig historia för varför sådana som vi skyr den jävla varbölden på samhället som dom är.
Självklart handlar det ju om att titfuck inte har någon tröstande axel att gråta emot eftersom han skämmer ut församlingsmedlemmar, och att den främste Jv medlemmen faktiskt är rent trams och skulle hållt sig till bilderböcker med märkligt klädda vita människor i djungelmiljö för att få värma medlemmar. Undra hur många som helt har tagit avstånd i resten av sitt liv efter de äldste enskilda prat påmötet om kukar, onani, sex med andra brödrar och systrar homosexualitet och att det bara är äldste som kan avgöra hur ofta en tioårnig ska exponera genitalierna, helst medverkande. Jag kan säga att det inte var många händer på det bordet, och andning och röster blev tyngre och mer forcerade under mötets gång. Det blev ännu mer uppenbart att de satt och smygrunka ju äldre man blev, särskilt det som var sant. Märkligt att podiefamiljerna aldrig utsattes, trots att jag vET att det experimenterade friskt mellan syskon, kusiner och även med mycket äldre handledare.
Det är en sjuk jävla sekt, inte minst för besatthet av pojkars snoppar och dygdigheten hos ensamma föräldrar och deras döttrar. De hotade fan min tolv/trettonåriga syster med uteslutning , samtalsterapi inom sekten. Det rann märkligt nog ut i sanden när hon till slut erkände det var en tonårig broder ur en podiefamlj, trots att han varit tillräckligt tvingande för att idag solklart dömas till fängelse för våldtäkt. Ja har dock grym sammanhållning, det diskuteras fritt inom väggarna med knapt någonting hörs utanför.

Får jag höra en gång till av Titfuck att jag inget vet om sekten och bara är avundsjuk för jag inte får vara med längre?
Du kan inte ha läst Rom 9, för det finns inga referenser till Rom 9 i ditt spretiga anförande. Jag är fortfarande inget Jv, och har aldrig varit det heller. Du är förblindad av hat, till den grad att du bara kan fokusera på fortsatt osunt och destruktivt beteende. För du är inte 10 år längre, och ingen kan göra dig illa, så släpp det och börja leva ett liv.
Citera
2023-11-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visheten
Är du påverkad av substanser när du skriver din rappakalja så sen på natten?

Det låter som det blivit en tår på tand.😃

Men på sätt och vis kan det kanske då vara lättare att få ur sig sådan skit man varit med om.
Jag klarade mig lindrigt undan som barn/ungdom, men det märkliga är att man hör historier som är påfallande samstämmiga, fr a beträffande hur tonårsflickor blir behandlade efter eventuella små "äventyr", även sådana som de själva inte ens varit initiativtagare till eller ens samtyckande till.

Har du vuxit upp inom organisationen? Jag skulle gissa att så inte är fallet.

Det här med hur ungdomar från podiefamiljer kommer lindrigt undan är påfallande uppenbart för den som vuxit upp inom organisationen.

Nu blir jag lite osammanhängande, men för att relatera till ovanstående fall så var det tidigare så att en kvinna/ flicka som blev utsatt för ett övergrepp skulle skrika och fysiskt göra våldsamt motstånd, annars räknades det som ett tyst samtycke enligt JV-logiken.
Citera
2023-11-05, 11:33
Medlem
Citat:
Detta är mest förtal, baserat på att du inte förstår varför.

Jesus kom för att uppfylla lagen. Lagen kräver djuroffer, blodutgjutelse, för syndernas förlåtelse. Blodet av djur räckte inte till, det var bara ett substitut, därför fick de offra varje år, år efter år. Därför uppfyllde Jesus lagen med ett fullkomligt offer en gång för alla så att ingen behöver offra någonsin mer (Heb 9 och 10). Så hans död var juridisk, för att uppfylla lagen som han själv sa I Matt 5. Jv kommer inte att hålla med. Jag är inget Jv.

Resten är som sagt förtal utan bevis.

Jag undrar också om du är sjuk, för det du skriver är mest osammanhängande svammel för mig.

Tänk människa.

Enligt din lära, vem krävde djuroffer?

Vem begärde att djuroffrrn ständigt skulle upprepas?

Vem bestämde att ett människooffer skulle krävas? Därtill fullkomligt?
Citera
2023-11-05, 12:06
Medlem
Citat:
Tänk människa.

Enligt din lära, vem krävde djuroffer?

Vem begärde att djuroffrrn ständigt skulle upprepas?

Vem bestämde att ett människooffer skulle krävas? Därtill fullkomligt?
Läs Heb kapitel 9 och 10 innan du ställer frågor, så vi har samma grundkunskaper.
Citera
2023-11-05, 12:14
Medlem
Citat:
Läs Heb kapitel 9 och 10 innan du ställer frågor, så vi har samma grundkunskaper.

Vad får dig att tro att jag är teologiskt okunnig? Lägg av med att mästra på det viset, du är snart i klass med .......du vet vem😜!

Frågan i mitt förra inlägg var givetvis retorisk och ironisk, men det verkade du ha svårt att fatta, detta i likhet med......😃😎

Försök tänka utanför boxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in