Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Fast att vinna penninglotter som försäljningspremier var helt OK. Vi vann några i början av 1980-talet.......och lita på att lotterna hamnade i kassaskåpet och inte i papperskorgen.
Nja, har det verkligen varit okay?
Har inte någon bent lite på samvetet då? Inte helt ovanligt iofs

Eller?
Var det penninglotter man kunde byta mot pengar? Då kan det nog stämma. Obligationer kunde ju vara okay, där man fick tillbaka insatsen. Men det var vinstchansen som jag vill minnas det diskuterades om.
Inte ens en trisslott som premie är okay. Just att lita på turen.
Det finns artiklar om gratislotter, vilket premievunna lotter nog anses som. Jag är just nu lite för slö för att leta upp.
Jag hade en butik ett tag när jag var JV. Via en kampanj så erbjöd jag kunder som handlade en viss dag pengarna tillbaka för en lycklig vinnare, om de lade i kvittot i en låda, där jag i slutet på dagen drog den vinnare som skulle få tillbaka sina pengar.
Det slutade i biblioteket.
Jag menade att ingen förlorade ju på det, det fanns bara vinnare. Jag fick ju betala, men med fler kunder så vann jag ju ändå. Ingen kund förlorade ju heller på det.
Men att få folk att lita på lyckans gudinna kommer man inte ifrån.
Så det var bara att ångra sitt tilltag det, om man ville vara kvar i gemenskapen, i den villkorade gemenskapen.