Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Synd att inte styrande kretsen också ser det som en rekommendation. Då vore livet enklare för massor av människor som skulle bli mycket gladare. :-)

Kan du bevisa att det är ett förbud?
Citera
2023-04-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
...
Hur menar du? Menar du att Jehovas vittnen agerar politiskt för att andra religioner inte ska få utöva sin religion?

Nej. Jehovas Vittnen agerar konkret och lagvidrigt genom att straffa dem som väljer en annan väg än den de påfallande ofta lurats eller tvingats in på som barn.
Alltså nekar de alla utom sig själva religionsfrihet på samma sätt som de vägrar att respektera andra mänskliga rättigheter gällande barn, frihet att leva med vem man vill och uttrycka politiska åsikter.
Det hade inte gjort mig något om det vore så att jv erkänt att det är så, men nu har de så otroligt hög svansföring i sådana frågor samtidigt som organisationen innerst inne är full av allt slags orenheter, som en vitkalkad grav, styrd av förtryckande vargar som omintetgör guds bud genom mänskliga påbud.
Citera
2023-04-29, 20:05
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att det är ett förbud?
rekommendationer har inget straffvärde om man bryter mot dem.
Citera
2023-04-29, 20:07
Medlem
Citat:
Nej. Jehovas Vittnen agerar konkret och lagvidrigt genom att straffa dem som väljer en annan väg

Tycker du t.ex. att det är fel att straffa dom som väljer en annan väg än samhället genom kriminalitet och skjutningar?
Citera
2023-04-29, 20:09
Medlem
Citat:
rekommendationer har inget straffvärde om man bryter mot dem.

Vad menar du? Menar du att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?

Ge mig citat i så fall, tack.
Citera
2023-04-29, 20:10
Medlem
Citat:
Tycker du t.ex. att det är fel att straffa dom som väljer en annan väg än samhället genom kriminalitet och skjutningar?
Menar du att byta religion kan jämställas med kriminalitet och skjutningar?
Citera
2023-04-29, 20:12
Medlem
Citat:
Menar du att byta religion kan jämställas med kriminalitet och skjutningar?

Att bryta mot bibelns lagar och bud är jämställt med kriminalitet mot bibeln och Gud. Det borde du veta som före detta Jv.
Citera
2023-04-29, 20:14
Medlem
Citat:
Vad menar du? Menar du att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?

Ge mig citat i så fall, tack.
Sommarsammankomsterna 2013 handlade mycket om farorna med Internet. Det sades bl a att den enda webbplatsen jehovas vittnen någonsin behöver besöka är jw.org. Flera gånger sades det att jehovas vittnen inte hade på internetforum där religiösa diskussioner bedrevs att göra. Jag vet, eftersom jag fick mig tillsänt en disposition till en programpunkt som avhandlade just det ämnet, men jag tackade nej. Tyvärr kopierade jag inte den innan jag sände tillbaks den, annars kunde du fått se den.
Citera
2023-04-29, 20:16
Medlem
Citat:
Att bryta mot bibelns lagar och bud är jämställt med kriminalitet mot bibeln och Gud. Det borde du veta som före detta Jv.
Visa mig var det står i Bibeln att man inte får lämna organisationen "Jehovas Vittnen".
Citera
2023-04-29, 20:16
Medlem
Citat:
Sommarsammankomsterna 2013 handlade mycket om farorna med Internet. Det sades bl a att den enda webbplatsen jehovas vittnen någonsin behöver besöka är jw.org. Flera gånger sades det att jehovas vittnen inte hade på internetforum där religiösa diskussioner bedrevs att göra. Jag vet, eftersom jag fick mig tillsänt en disposition till en programpunkt som avhandlade just det ämnet, men jag tackade nej. Tyvärr kopierade jag inte den innan jag sände tillbaks den, annars kunde du fått se den.

Så du har inget bevis för att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?
Citera
2023-04-29, 20:20
Medlem
Citat:
Så du har inget bevis för att det är förbjudet för Jehovas vittnen att skriva på Flashback?
Det är intressant att du vägrar godta vittnesmål från första person, men accepterar läran om överlappande generationer som ju i praktiken är en muntlig tradition?
Dessutom var du nog själv med på den sammankomsten. Hursomhelst har jag inget som helst problem med att du skriver här - tvärtom bereder det mig nöje att läsa diskussionerna - men du skulle få stora problem om äldste läste vad du gör här. Framförallt om du inte slutade efter deras uppmaning, då skulle du riskera att åka ut för att du inte respekterar gudagiven myndighet, som det så vackert kallas när äldstebröderna drar någon i örat.
Citera
2023-04-29, 20:31
Medlem
Citat:
Visa mig var det står i Bibeln att man inte får lämna organisationen "Jehovas Vittnen".

Du vet själv att det inte står i bibeln något om "Jehovas vittnens organisation".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in