Är inte du ett före detta Jehovas vittne? Det är underligt att du inte kommer ihåg undervisningen hos Jehovas vittnen, att det inte var ormen som talade.
Jag antar att du är smartare än Gud, så förklara vad som är lösningen på att människor väljer det onda? Vad skulle Gud ha gjort annars? Skulle han inte ha skapat människor, är det din lösning? Menar du att du hellre aldrig existerat, att du hellre var död?
Eller är din lösning att människor är lobotomerade robotar som inte kan välja själva vad dom vill göra, utan alltid gör det rätta? Är det en diktatur som tvingar människor att göra det rätta som du förespråkar? Jag antar i så fall att du tillämpar det styret i ditt hem, med dina barn, att du tvingar dom att alltid göra rätt. Eller är det tvärtom, du har inga regler, utan dina barn får göra som dom vill, är det dina barn som är ute och skjuter andra barn?
Kommer du ihåg för 10 år sedan när jag talade om att det skulle bli värre, och folk sade: "Nejdå, det har alltid existerat krig", ja verkligen, barn har alltid skjutit barn, och sprängt hyreshus:
"Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår. Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud. " (2 Tim 3:1-4 Bibel2000)